Toon posts:

SCSI adaptec wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 dezelfde servers:

P3 600 (single CPU)
512mb
Adaptec aaa131u2
2X 17,5gig scsi (seagate)
Partities: 1X1500 en 1X de rest (per schijf)
De tweede HD in de servers is een mirror van schijf 1.

Deze zijn beide gecrasht. De ene zegt dat er geen bootdisk in de server zit, en de ander boot NT tot CPU detectie en reboot dan vanzelf.

Ik wil beide servers opnieuw opzetten met win2k server (of advanced server).
Ik start van CD, hij detecteerd netjes de HD's in scsi bios. Win2k setup laad. Ik druk F6 voor scsi kaart te installeren. Installeer de officiele win2k drivers van adaptec. Hij gaat verder met win2k setup files kopieren.

Dan moet ik rebooten en dan zet ik em op booten van scsi. Want als ik weer van cdrom boot dan begint win2k setup opnieuw. Hij boot weer, laat netjes de drives zien in scsi bios, Vervolgens krijg ik de melding No Disk found, insert bootdinges en press bla to continue. En dit op beide servers.
Tijdens Win2k setup zegt ie overigens voor dat hij setup laad, disk i/o error 0000aaaa, dat zegt hij ook nadat setup zijn files heeft gekopieerd naar C of wanneer ik de SCSI drivers niet laad tijdens setup.

In 1 server zitten de scsi HD's op ID 0 en 1 en in de ander op ID 0 en 6. Beide hebben de scsi host adapter op ID7.

De bekabeling is ok omdat ze daar altijd mee gewerkt hebben. Ook voorzien van een terminator.
Beide servers hebben een IDE device en dat is de CDROM speler.

Als ik de schijven verifieer in scsi bios dan geeft hij geen problemen.

Wat heb ik al geprobeerd:
WIN XP:
(ik kan tijdens xp setup wel mijn partities indelen, net als bij win2k ben ik ze na rebooten weer kwijt)

WIN NT:
(Deze vind de NT driver niet leuk tijdens setup, en zegt dat de scsi drivers niet geladen zijn)

WIN2K en WINXP op FAT:
(geen verschil)

BOOTFLOP met scsi drivers:
(geen verschil)

Als ik bijv winxp setup heb geladen, en ik kies na rebooten voor systeemherstel, dan kan ik daar wel de inhoud van c bekijken, en daar heeft ie wel netjes alle setup files naartoe geschreven.

Alle niet direct nodige andere hardware verwijderd uit de server. (geen verschil)
SCSI kaart in ander PCI slot. (geen verschil)
1 van de SCSI HD's losgekoppeld (geen verschil)
Anders SCSI kaart geprobeerd (kreeg ik niet aan de gang)
SCSI bios flashen (ging niet, flash file van Adaptec is corrupt)
HD's anders aangesloten op de kabel (geen verschil)
Andere SCSI HD geprobeerd ( geen verschil)
FDISK kan niet laden (ook niet met 1 fat partitie)

Ik snap hier geen ruk van. Die servers hebben altijd gedraait en nu hebben ze allebei dezelfde problemen tijdens windows setup. Ik kan me niet voorstellen dat ze allebei op hetzelfde moment op het zelfde punt kapot zijn gegaan.
HELP!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 00:04 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Weet je zeker dat de schijven wel goed zijn.

Meestal kan je voor het booten van windows nog wel een setup menu van de scsi kaart induiken. Daar kan je wel zien of de kaart de schijven detecteert.
Je zou een lowlevel format kunnen proberen te doen, doet ie dat niet dan zijn misschien de schijven kapot.

Het kan natuurlijk ook zijn dat de servers gecrashed zijn omdat de SCSI kaarten kapot zijn gegaan.

Senile! Senile Oekaki

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-03 10:50

ArCadE

No banana available

Wat je nog zou kunnen proberen is om de mirror set te verbreken en helemaal opnieuw op te bouwen. Je zal wel een bootflop hebben met de scsi tools om de schijven in te delen en te formatteren.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van Adaptec de arrayconfig tool gedownload. Die zou ik op een bootflop moeten zetten. Maar tijdens het booten met die flop zegt ie dat ie 1 van die arraytool files niet kan laden. Lijkt gvd creative wel met al die incomplete en corrupte troep. Heeft er toevallig iemand die arrayconfig bootflop?

Verwijderd

Topicstarter
Update, ik heb de mirrorschijf losgekoppeld, nieuwe array kunnen maken. Maar nu mist ie de ene file na de andere in win2k setup. Bij 4 verschillende win2k cd's. Ik heb geen low format gedaan, maar iets wat daar op lijkt zero nog iets.
Zou een low format nu nodig zijn?