Ericsson schijnt eind jaren`90 samen met een bedrijf uit Californië (Palo Alto), genaamd Red Jade gesproken te hebben over een samenwerking voor een nieuw mobieltje.
Samen zouden ze een Game-Console anex GSM op de markt willen brengen die de zelfde naam zou gaan moeten dragen als het bedrijf; Red Jade.
Officieel persbericht van Ericsson
En een kleine quote uit een ander persbericht:
Hier gaat het om:
Red Jade

* 64-Bit CPU capable of console comparable
* 3D polygon pushing
* Multi-channel PCM Sounds
* Backlit 65.536 TFT LCD screen
* Rechargeable lithium ion battery
* BlueTooth-enabled for players to download software at high speeds.
* GPS Navigation
* Built-in Camera
* MP3 Player
(meer heb ik niet kunnen vinden)
......
Heel leuk allemaal, maar Ericsson is heeft dus toen de plannen aan de kant gezet wegens finaciële problemen...
Maar nu dat Nokia met de N-Gage binnenkort uitkomt,

kan (Sony)Ericsson eigenlijk niet achterblijven.
Ik als SUPER (Sony)Ericsson fan ben natuurlijk altijd op zoek naar de nieuwste geruchten.
En toe las ik dit:
Ik ben namelijk ZEER benieuwd of SonyEricsson een antwoord gaat geven op de N-Gage van Nokia.
En zoja, of dat misschien iets met het bedrijf Red Jade te maken kan hebben
Dus, zijn er meer mensen die hier misschien iets over weten???
Samen zouden ze een Game-Console anex GSM op de markt willen brengen die de zelfde naam zou gaan moeten dragen als het bedrijf; Red Jade.
Officieel persbericht van Ericsson
En een kleine quote uit een ander persbericht:
De poging tot de ontwikkeling van de Red Jade zou toen op niets zijn uitgelopen wegens de financiële moeilijkheden van Ericsson.Including partnership with gaming company Red Jade
Hier gaat het om:
Red Jade

* 64-Bit CPU capable of console comparable
* 3D polygon pushing
* Multi-channel PCM Sounds
* Backlit 65.536 TFT LCD screen
* Rechargeable lithium ion battery
* BlueTooth-enabled for players to download software at high speeds.
* GPS Navigation
* Built-in Camera
* MP3 Player
(meer heb ik niet kunnen vinden)
......
Heel leuk allemaal, maar Ericsson is heeft dus toen de plannen aan de kant gezet wegens finaciële problemen...
Maar nu dat Nokia met de N-Gage binnenkort uitkomt,

kan (Sony)Ericsson eigenlijk niet achterblijven.
Ik als SUPER (Sony)Ericsson fan ben natuurlijk altijd op zoek naar de nieuwste geruchten.
En toe las ik dit:
Bron: The Magic Box-5 November 2002-
Ericsson has resumed the plan on developing the 64-bit mobile game machine Red Jade. The plan was once put aside last year due to financial issues, but Ericsson has made a new announcement in Asia last week regarding to the plan on launching Red Jade in 2003. The Red Jade will have a 64-bit CPU, which can process 3D polygon graphics, with a quality between PSone and N64.
Ik ben namelijk ZEER benieuwd of SonyEricsson een antwoord gaat geven op de N-Gage van Nokia.
En zoja, of dat misschien iets met het bedrijf Red Jade te maken kan hebben
Dus, zijn er meer mensen die hier misschien iets over weten???
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"