• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18
Wat vind je nou van het beinvloeden van het koopgedrag van het volk door middel van prijsverhogende- of verlagende belasting, om zo bepaalde politieke doeleinden te bewerkstelligen?

Vind je dat de overheid dit soort maatregelen moet gebruiken omdat het volk niet in staat is zelf bewuste keuzes te maken, en dat het volk maar tot bewuste "keuzes" gedwongen moet worden door het ze in de portomonee te laten voelen, of vind je dat het volk wel in staat is zelf goede keuzes te maken en dat de overheid niks te maken heeft met wat jij wel of niet wil kopen, en dat de markt zijn werk moet gaan?

Denk je verder dat accijnzen of subsidies veel of weinig effect hebben op de keuzes van mensen, en of ze effect hebben bij het halen van politieke doelen (in de vorm zoals wij ze in nederland kennen)?

Verwijderd

Mens als individu= egoist + meeloper...

Neem nou die stink-mo/de-biele telefoon'tjes!
Zat mensen die het niet nodig hebben en het gewoon een leuk speeltje vinden...

Nou zeg ik van kinderen onder de 12 jaar, speeltjes OKE dat mag, maar pubers van 16 en volwassenen van in de 30/40 die moeten toch beter weten.

Deze maatschappij is een consumtiemaatschappij, en aangezien dat ten koste gaat van de leefomgeving moeten er instanties zijn die ons tegen onze wellusten beschermen...

En met die k*t-telefoontjes bewijs ik HET ff maar er zijn talloze andere voorbeelden (zoals die auto's die nu lekker aangepakt worden hehehe)...

Met HET bedoel ik dat [voordat weer een zeker individu mij "VAAG" gaat noemen] de mensen nu alleen maar korte-termijn doen...
Langetermijn-denken doen ze wel maar ook echt de maaschappij herinrichten dat is weer te veel "inspanning"..

De overheid wilt iedereen gewoon in het openbaar vervoer, dat scheelt files en is qua brandstofverbranding voordeliger voor portemonnee en milieu.

"Mensen zelf hebben vaak commentaar, maar die gore kl**tz*kk*n die schreeuwen dat de waterspiegel teveel stijgt rijden in het weekend gewoon naar de supermarkt MET DIE K*T auto terwijl deze maar 200 meter van hun af ligt!"

Verwijderd

Dat de overheid mensen in het openbaar vervoer wil merk ik anders weinig van. Als iets slechte voorzieningen heeft...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-01 13:57
dit kan ik niet echt wetenschap of levensbeschouwing noemen.

Verwijderd

Voor beter openbaar vervoer is een ZEER grote geldimpuls nodig...

En geen enkele politicus die zich daar aan waagt... (stel het gaat mis)...

• Virgol
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10-2025
Hee richard47at ik ben het met je eens. Als ze nou net zo veel geld in het openbaar vervoer zouden steken als in vervoer over de weg zou dat heel veel schelen.

Virgol

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:18
dit kan ik niet echt wetenschap of levensbeschouwing noemen.
Dat weet ik, maar ik heb m'n vraag zo serieus mogelijk gesteld, en als je m SG zet krijg je alleen maar van die mensen die WELLES NIETES naar elkaar gaan roepen, verder heeft politiek wel degelijk wat te maken met levensbeschouwing...

Over het openbaar vervoer stimuleren, dat vind ik op zich heel goed, maar als je dat er echt door wil krijgen zal er nog veel meer moeten gebeuren dan nu het geval is, zo lang denk ik dat de auto een beter idee is...

Verder is een heel interessante onwikkeling denk ik "de automatische snelweg" waar door middel van magnetische strips de auto's in peletonnen rijden, bestuurd door een computer, waarbij het brandstofgebruik drastisch afneemt, de wegruimte veel beter wordt benut en er minder kans is op ongelukken...

Het onderwerp hier is echter niet openbaar vervoer...
Pagina: 1