Toon posts:

Laptop in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een nieuwe laptop
Compaq Presario 700
Daar zit een netwerk kaart in namelijk Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC.
Als ik daar een crossover cable instop en dan in mijn asus computer stop waar een
AsusTek/Broadcom 440x10/100 netwerk kaart in zit.
Geeft de beide computers aan dat er geen kabel in zit.(Een van de netwerk kabels is niet aangesloten)
Terwijl dat wel is !
En de kabel is echt in orde want:

Als ik die kabel in mijn laptop en in mijn gateway comp stop (dat is mijn tweede pc waar ook een Realtek netwerk kaart in zit )
Werkt het netwerk wel.

Als ik dan weer die crossover cable weer terug in mijn Asus pc en Gateway stop werkt het netwerk ook tussen beide pc's.

Ik vindt het heel raar en wie weet wat ik hier aan kan doen.
Ik heb op de laptop al de nieuwste drivers geinstalleerd en ik werk met alle pc's met Winxp Prof

Vriendelijke Groeten Mitch

Verwijderd

Hmmmm das vaag, het enige wat ik zou kunnen verzinnen, is dat 1 van de netwerkkaarten fixed op 100mbit half-duplex staat en de ander op full of zoiets. Maar dan zou je nog steeds link moeten krijgen.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Mijn ervaring is dat bij dergelijk vaag gedrag in negen van de tien gevallen het TOCH de kabel is. Probeer dus eerst even een andere (cross)kabel. Kan je een hoop zoeken sparen. Been there done that ;)

Als dat het probleem niet blijkt te zijn kun je kijken of hij met andere computers wel werkt (niet alleen die gateway-computer). Dit moet niet al te lastig zijn aangezien het een laptop is.

You can't have everything. Where would you put it?

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:04

SED

Bij een nieuwe laptop kan er natuurlijk ook een probleem in de connector zitten.
Tenslotte als ik je goed begrijp heb je het nieuwe apparaat nog niet op het net gekregen
Zou dus kunnen wijzen op een mogelijk defect aan de utp connector. Kijk er eens goed naar, mogelijk iets inwendigs, stukje verpakkingsmateriaal...
( heb hier een tijd lang gevochten met een stukje plastic van een gloednieuwe gesealde kabel op een fraai kartonnen achterkantje. Helaas was de dune plasticseal op een deel van de connector blijven zitten met voorspelbare gevolgen..
Kost aardig wat tijd voor je dat bedenkt ;)

Copyright and left by SED...