[php] meerdere polygonen gamma correcten in een image.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:47
Ik ben bezig met een script wat in een bepaalde image een aantal vlakken (polygonen) moet gaan gamma correcten.
Ik heb de coordinaten van de polygonen en ik ken de nodige correctie maar ik kan geen functie vinden die de nodige correctie kan toepassen op een polygon ipv een hele image.

Is er mischien een standaart functie om ipv een image handler een polygon handler te maken waarop je daarna allerlei functies kunt toepassen?

Ik heb uiteraard op php.net google got en av.com gezocht maar kan niets vinden en ik heb eigenlijk weinig zin om zelf een pixelbases gamma correcter te gaan bouwen zodat ik elke pixel een voor een kan laten bekijken door die functie.

alvast bedankt.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:10
PHP images kennen een alpha-kanaal (de transparantie van elke pixel) en de mogelijkheid om polygonen te tekenen (in een 'transparante' kleur bijvoorbeeld). Je kunt dus prima een 'mal' maken, die bestaat uit het oorspronkelijke plaatje, maar waarvan je de gewenste polygonen transparant hebt gemaakt, die je vervolgens over de gamma-correcte image heen blend. Hierdoor hebben alleen de gebieden die in de mal transparent waren een aangepaste gamma waarde.

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 15-05-2003 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
ik zou dus een 2e image moeten maken die op sommige plekken met imagefilledpolygon een bepaalde kleur heeft gekregen moeten alpha belden en dan dat stukje over de oude image leggen?..

welke kleur moet ik die polygon dan mee vullen? en hoe werkt alpha in het houding tot gamma, welke alpha change moet ik dan doen?

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kun je ook niet texture-mapped polygonen tekenen? Anders maak je gewoon een kopie van je image waarop je die gamma-correctie uitvoert, en vervolgens teken je de polygonen met als texture de aangepaste image weer op het origineel

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
hmm wat mischien wel kan, aangezien je geen polygonen kunt knippen is om pixel voor pixel de polygon door te lopen en dan deze opniew op te bouwen in een temp image welke ik daarna gamma correct, deze aangepaste polygon zou ik daarna weer pixel voor pixel uit die temp image over mijn orginele image kunnen plaatsen.

maar het blijft wel een beetje omslachtig, mischien dat ik er wel een of andere functie set bij bouw zodat de mogenlijkheid om polygon pointers te hebben wel mogenlijk is.

openkat.nl al gezien?