Toon posts:

aansluiten adsl splitter op isra met 2 uitgaande draden

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al rondgezocht in de search zoals iedereen dat hier aanraadt, maar heb mijn situatie nog niet kunnen vinden.
Ik heb een isra doosje type 1 zoals dat zo mooi heet in het boekje van kpn. (het type waarin de draden die nodig zijn vast zitten geschroefd op de contactpunten)
op het plaatje in die handleiding van KPN komt er dan 1 draad uit en ik snap dan best dat je die moet doorknippen en zo'n ministekker erop moet knijpen. maar het probleem is dat er 2 draden uit dat isra doosje komen. een voor de aansluiting beneden en een voor de aansluiting boven. beetje raar misschien maar zo zit het. kan ik dan 1 van die draden doorknippen en in die splitter drukken en dan met die andere lijn nog steeds ongestoord telefoneren of gaat dat niet werken. misschien anders van die 2 lijnen eerst 1 maken en dan zo'n ministekker eraan en in de splitter? alle ideen zijn welkom!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:37

Korakal

Up up up!

Je moet _NIETS_ vóór de splitter aansluiten. Sluit dus één draad vanaf de ISRA naar de splitter aan, en aan de POTS uitgang van de splitter maak je beide telefoonlijnen (beneden/boven) vast, evt. door middel van een simpel split-blokje.

Je 2e aansluiting op het ISRA blijft dus ongebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
ah kijk daar heb ik wat aan, hartelijk dank!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
In de handleiding die bij je aansluiting komt staat ook dat je niets _voor_ de splitter mag aansluiten, dus gewoon zorgen dat alles erna komt :)

Dit topic is gesloten.