Indien ik de gegevens van mijn harde schijf ('eigenschappen' in bv. verkenner) wil opvragen zegt mijn computer 'klik' en restart deze. Dit gebeurt dus exact op het moment dat ik op 'eigenschappen' klik. Bij andere programma's (CDburn-software) die harddiskinfo van het systeem opvragen gebeurt dit ook. Hulp is van harte welkom.
Vertel eerst eens wat over je configuratie:
OS, type schijf (ATAPI/SCSI), etc.
Wat ook wel informatief kan zijn, is om een Knoppix CD to booten en vervolgens in een Xterm dmesg|more in te tikken. Kun je in ieder geval het nodige over je hardware (controller, disk, etc) te weten komen. In geval van problemen laat dmesg hoe dan ook wat zien.
OS, type schijf (ATAPI/SCSI), etc.
Wat ook wel informatief kan zijn, is om een Knoppix CD to booten en vervolgens in een Xterm dmesg|more in te tikken. Kun je in ieder geval het nodige over je hardware (controller, disk, etc) te weten komen. In geval van problemen laat dmesg hoe dan ook wat zien.
As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...
Welke versie van Windows gebruik je? Volgens mij was het zo dat vanaf 2000 iets aanstond dat als er ergens een fatale fout optreedt het systeem automatisch gereboot wordt ipv dat er een memory dump gegeven wordt. Dit is een optie die je ergens uit kunt zetten en dan kun je in ieder geval zien waar het ongeveer fout gaat aan de hand van welke bestanden er genoemd staan waar de fout in opgetreden is.
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Hammerhead, dat zou best eens kunnen... Alleen moet ik even zoeken waar dat 'ergens' is... Ik gebruik WINXP met een 'standaard' harde schijf (info kan ik zo snel niet vinden, maar het zal dan wel een ATAPI zijn.) Verder heb ik ook totaal geen problemen met m'n harddisk...
Indien iemand weet waar die auto-reset uit te zetten is hoor ik dit graag!
Indien iemand weet waar die auto-reset uit te zetten is hoor ik dit graag!
Pagina: 1