Toon posts:

Backup proggie over LAN en Internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo allemaal,

Ik ben de trotse bezitter van 3 pc´s en een laptop. Ik heb op mijn werkpc (de snelste zeg maar) 1 map met alle mijn bestanden enzo. Ik ben nu op zoek naar een programma wat allerlei dingen kan synchroniseren. Dus die ene map, mijn outlookmail, adresboek, agenda die shit. Vind een heleboel programma´s enzo maar geen ervan gaat ook via internet. Ik wil dat als ik op de UT met mijn laptop werk aan bestanden in die ene werkmap en ik druk op synchroniseer dat ie ook verbinding maakt met mijn pc thuis en alles waar ik het laatst aan heb gewerkt gesynchroniseerd wordt. Dus het moet via me Lan thuis en internet werken.

Wat is de beste oplossing voor zoiets? Heeft iemand een idee?

ALvast bedankt!

Boes

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De vraag is ook of je dat moet willen...

Files van de ene PC naar de andere PC syncen doe je in bijna alle gevallen via een netshare, en dat wil je dan over internet gaan doen? 8)7

Probeer dan iig uit te vinden of je met rsync oid en een vaste poort en ACL op je firewall wat kan doen..
Of (als je verbinding aan beide kanten snel genoeg is) over een VPN syncen, maar dan alleen mutaties opvangen uiteraard.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Je zou het kunnen proberen met een ftp server... Probeer een een backup te maken van een ftp site die open staat voor browsen. Een redelijk goed programma is retrospect. Die heeft de meeste functionaliteit. Ik weet alleen niet zeker als ie dit ook kan. Maar je kunt er een goede trial van downloaden.