Toon posts:

[56K modem] Inbelprobleem => Geen kiestoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mensen,

ik heb een raar probleem,

een vriend van mijn heeft mijn oude pc overgenomen, hij woont 8 km verder op in een dorpje net over de provincie grens We wonen in een achtergesteld gebied waar we alleen via analoog kunnen internetten. :(

De pc met 56k modem, heb ik compleet werkend aangesloten bij die vriend van mij thuis. effe i-netten ---- geen kiestoon, dus kabels etc checken etc, maar ik krijg geen verbinding. de telefoon doet het op die aansluiting wel gewoon.

Na veel zoeken besluit ik de pc thuis weer te installeren, "klik" ---- geen kiestoon ! mmm vreemd, nieuwe modem erin, en hoppa ik ben online. :)

Vervolgens installeer ik de pc weer bij hem thuis, klik geen kiestoon, en nu doet hij het bij mij thuis dus ook weer niet. het is net alsof de modem word opgeblazen of iets dergelijks. ;(

help help wie weet raad. (kpn zegt dat de lijn goed is, is getest)

alvast bedankt voor jullie reactie

Jarno

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Hoe breng je die PC dan heen en weer :? toch niet op de bagagedrager :?

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:46
zijn de connectoren niet brak. dus ff friemelen met de connectoren kijken of het dan wel werkt.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:53

justanotheruser

#hashtag

sluit een analoge telefoon aan op de lijn die je bij hem gebruikt, en kijk of je kunt bellen....... dan weet je vast 100% zeker dat het niet aan de lijn ligt

To Tweak Or Not To Tweak

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27
KPN kan tot aan het huis kijken of de lijn goed is. Als de lijn daarna niet klopt of met spanningsverschil komt (JAJA telefoonlijn staat spanning op). Als deze niet klopt kan de modem boem zeggen terwijl een telefoon wel werkt.

Wat je het beste kan doen is in mijn ogen even kijken of de pc op de aansluiting van (indien mogelijk) een andere telefoon te proberen en desnoods zonder verdere telefoon aangesloten. Als dit niet helpt spanningen gaan meten. Ik weet zelf niet precies wat erdoorheen komt, maar dat is vast wel ergens op te zoeken.

Veel succes bij het uitzoeken en post de oplossing even als je die hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de lijn getest met een analoge telefoon en die werkt,

de pc werkt bij mij thuis gewoon perfect, maar daar dus niet,
en als ik de pc daar aansluit en vervolgens weer bij mij (vervoer met alfa 156 zonder pakjes drager ) dat doet ie het ook niet meer !!!

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel DAN doet ie het ook niet meer !!! (laatste regel, type foutje )

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kies in het vervolg een betere topic-titel. Dit had net zo goed over het openen van een jampotje kunnen gaan nl.

Een bericht kun je overigens altijd nog editten waardoor het 2 x plaatsen van een bericht kort achter elkaar overbodig wordt. Scheelt weer wat ruimte.

Ontopic:
Is bij die vriend thuis een telefooncentrale in gebruik? Heeft hij misschien een ISDN-aansluiting?

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 14-05-2003 22:47 ]

ARME AOW’er

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 09:53

justanotheruser

#hashtag

ik durf niet veel te zeggen over de spanning maar het lijkt mij dat een telefoon op 6V of hoogstens 12V gelijkspanning werkt.......
met wat voor modem hebben we by the way te maken ?
(ps. alfatje maakt wel Kmeters zo of niet ?)

To Tweak Or Not To Tweak

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de spanningen gemeten, dit is beneden en boven 51 volt, (!) dit valt binnen de marges, bij mij thuis is het ongeveer 49v, maar bij de buren 56v en die hebben ook een 56k (zelfde modem, hebben ze van mij namelijk ) en gaat prima

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Gebruik je op beide plaatsen de zelfde telefoonkabel of bij hem thuis een andere als bij jouw?

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

over de grens?
welk land?

hebben ze daar niet een andere telefoonstandaard? :? :?
misschien dat ze daar met een hoger volatge werken?

edit/
aaaaaaaaaarg.. :)
lol.. laat maar.. provincie grens... hihihi
tsja.. is al laat he.. :)P
/edit

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 22:49 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
ALSJEMENOU !!11 ...Wat een vreselijke topictitel ;)

ff aangepast dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 22:38:
We wonen in een achtergesteld gebied

Jarno
Hmm, klinkt als tukkerland. Als die vriend van je net in Duitsland woont, ligt het daaraan: de verpinning is daar net ff ander.

Gewoon schaamtje googlen dan en een plug kopen en ompinnen :)

Verwijderd

Topicstarter
het is softmodem van pctel met pctel chipset pct789t

draait onder xp met HSP56 MIcromodem stuurprograma,

het is inderdaad gelijk spanning, maar het ligt een stuk hoger dan 12v, had ik ook niet verwacht maar het schijnt wel te kloppen,

en ja de alfa maakt kilometers, niet erg !! 2.4jtd :) :)

Verwijderd

Topicstarter
Hij woont in Drenthe land, en ik in fryslân, ( tja het is wat )

hij heeft geen isdn, en ik heb verschillende kabels gebruikt.

ik heb trouwens het edit icoontje gevonden, thanx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 22:58 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:58
Teveel toestellen daar op de lijn? (Aansluitfactor te hoog)?

Gooi eens die pc bij die vriend er als enige op, alle telefoons ff eraf halen.

Bij een oom ook gehad, had totaal 5 telefoons en 3 losse bellen erop, en toen ik z'n modem inbouwde kreeg ik net 14k4 of helemaal geen verbinding ;)

Alles ff losgehaald, ineens 46k verbinding. toen nieuwe kabel gelegt richting PC, en 52k _O_
2e-hands een centrale gescoord, die ertussen gezet en voila: Internet "snel", en alles werkte weer goed

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik geprobeerd, ik heb ook de aarding van de pc en wandcontact doos gecheckt,

maar ga zo door mensen, wellicht komt de gouden tip nog binnen. maar ik ga nu offline ( tja de meter telt door) tot zover bedankt voor alle reacties !!!
Pagina: 1