[Win XP] Om 10 sec. 100% load

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-09 14:47

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Specs:

AMD athlon xp 2500+
2x 256mb
radeon9700
aureon sky

rest niet van belang imo.

Nadat mijn PC een tijdje aan heeft gestaan wilde ik ff geen gamen en ik kreeg om de 10 seconden een fps drop. Na even gereboot te hebben had ik de fps drop nog steeds, en dat in meerdere spellen. Toen merkte ik het in windows ook. Gewoon soms gaat windows even 2-3 seconden erg traag. En dan doet hij het weer normaal voor een sconde of 10. Ik via statbar kijken naar mn cpu load. en die spring om de 10 seconden van 4% cpu load naar 100% cpu load, en blijft ook een paar seconden op 100%, en daald hierna weer naa 4-5%. Maar na 10 seconden: Hoppa, weer naar 100% load :(

Ik wil via taakplanner (ctrl-alt-del) kijken wat voor processen er draaien. Maar ik zie taakplanner komen, maar deze verdwijnd ook meteen weer. Erg vaag :? Er zit geen toets vast o.i.d.

Ik kan dus niet kijken welk processen er draaien.

Wat ik heb gedaan voordat ik het hierbovengescrhreve kreeg

Mijn RAM load is ongeveer 200-220 (vrij normaal voor mijn systeem) als ik alles in de taakbalk afsluit (alleen speaker en ati icoontje) dan is 190-200 mb load.

• MoHAA ong. 1 uurtje
• Enkele icoons voor windows gedownload, echter nog niet gebruikt
• Er zat 1 TIF file bij de icoons (moest voorbeeldje zijn) deze tif had als icoon een dos bestand. Ik openen, er gebeurd niets.
• Deamon Tools geinstalleerd, maar nog niet geopend. Ook na verwijdering van deamon tools nog steeds die 100 % load om de 10 seconden
• Ik heb alles programmas rechtsonder afgesloten. Maar nog steeds bleef het probleem.
• Foutencontrole van windows, vond niets
• Defragmentatie, maar die begint steeds weer opnieuw
• Lan verbinding uitgeschakeld.
• Windows update gedraaid.

Kan het een virus o.i.d. zijn (en dan wijs ik op die tif file met dos icoontje/look die niet reageerde toen ik hem opende.) Heb de file inmiddels verwijderd.

Ik heb geen virus scanner o.i.d draaien, dus scannen voor virussen gaat nu dus niet, dan moet ik er morgen avond even 1 gaan halen. (en trial versies dowloaden met 6kbs is ook niet alles :()

Via de search had iemand zelfde probleem ongeveer, maar die kreeg ook explorer fouten.. ik niet. en hij kwam nog in de taakplanner.

Ik heb ook geen seti o.i.d. draaien..

[ Voor 9% gewijzigd door Pubbert op 14-05-2003 22:33 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dond3r schreef op 14 May 2003 @ 22:28:
Ik heb geen virus scanner o.i.d draaien, dus scannen voor virussen gaat nu dus niet, dan moet ik er morgen avond even 1 gaan halen. (en trial versies dowloaden met 6kbs is ook niet alles :()
Je kunt een online virusscan laten doen op housecall.antivirus.com, waarschijnlijk heb je namelijk last van het Klez-virus, of een variant daarvan.
Via de search had iemand zelfde probleem ongeveer, maar die kreeg ook explorer fouten.. ik niet. en hij kwam nog in de taakplanner.
[search=taskmanager verdwijnt]
[rml][ XP] Task Manager verdwijnt[/rml]
Zoals je hier kunt zien, zal het inderdaad waarschijnlijk zijn dat je last hebt van een virus. Of dat verklaart dat je cpu naar 100% gaat weet ik niet, maar ik zou sowieso even kijken op bijvoorbeeld www.bitdefender.com voor een removal-tool. Deze tooltjes zijn vrij klein en dus ook voor jou makkelijk te downloaden. Ze hebben er ook vast wel eentje voor Klez :).

Waarschijnlijk zal sowieso je Taskmanager het weer doen nadat je het virus verwijderd hebt, mocht hij nog steeds last hebben van 100% cpu kun je in ieder geval zien welk proces daar voor zorgt.

Succes :).

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://web.onetelnet.nl/~bpubben/klez.jpg

:X

ongeveer 20 files infected :(

Maar goed dat het alleen mn C was ( heb op D en E het meeste aan exe files staan.

die files in die windows map zijn die niet van belang bij opstarten oid?

maar iig bedankt voor je link :)

taakplaner werkt weer, en cpu load is ook weer normaal.

toch maar ff een virusscannertje aanschaffen morgen :) Ik neem aan dat hier op GoT wel te vinden is wat de betere scanners zijn (ik gebruik er al jaren geen meer :X, tis mijn 1ste virus sinds 1x op win95.)

[ Voor 40% gewijzigd door Pubbert op 14-05-2003 23:03 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-09 21:32

Dennahz

Life feels like hell should.

Dat lijken mij geen Windows bestanden inderdaad.. :) Ik dacht in eerste instantie aan spyware toen ik je topictitel zag aangezien ik zoeits ook gehad heb.

Is het probleem nu opgelost btw?

edit:
Ja dus, ik zou je NAV2003 aanraden.. is makkelijk en heeft zeer regelmatig updates. Neemt ook niet erg veel geheugen in (ook al hoor ik soms andere verhalen.. hier neemt hij weinig in)

[ Voor 35% gewijzigd door Dennahz op 14-05-2003 23:08 ]

Twitter

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
BrEeZeR schreef op 14 May 2003 @ 23:04:
Dat lijken mij geen Windows bestanden inderdaad.. :) Ik dacht in eerste instantie aan spyware toen ik je topictitel zag aangezien ik zoeits ook gehad heb.

Is het probleem nu opgelost btw?

edit:
Ja dus, ik zou je NAV2003 aanraden.. is makkelijk en heeft zeer regelmatig updates. Neemt ook niet erg veel geheugen in (ook al hoor ik soms andere verhalen.. hier neemt hij weinig in)
Ja hij werkt nu weer als een zonnetje *D

Alleen heb ik msn nog moeten un-installen, want elke keer datik dat opstarte was de exe weer besmet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝