Toon posts:

[bug] iemand al meegemaakt en workaround bedacht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop dus tegen de volgende bug aan. Ik toon een tree adhv een xml file. Bij het tonen van het icoontje voor elke node gaat het dus fout. De browser freezed compleet. Iemand al eerder meegemaakt en een workaround bedacht?

Desbetreffende support quote:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;269802

Verwijderd

GStok, je bent erg kort in het omschrijven van het probleem, ik begrijp dan ook niet zo goed wat het probleem precies is en wanneer je er tegenaan loopt.

Eén ding schiet me wel te binnen, een zelfde soort probleem (ook met images) met IE en herhalende plaatjes... misschien dat het er iets mee te maken heeft / helpt.

Verwijderd

Topicstarter
Welk gedeelte snap je niet? :)

Eigenlijk is het probleem heel simpel. Ik laad een xml bestand in, ga dit parsen naar nodes en bouw hiermee een hierarchische tree op.

Bij elke node hoort een icon, en dit resulteerd in een browser die hangt omdat er tegelijk teveel connecties worden gemaakt om een icon image op te halen.

Het is een heel vreemd probleem, maar ik was dus benieuwd of iemand anders hetzelfde al eens heeft meegemaakt, en zoja of deze persoon het opgelost kreeg, en zoja op welke manier.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 23:14:
Welk gedeelte snap je niet? :)

Eigenlijk is het probleem heel simpel. Ik laad een xml bestand in, ga dit parsen naar nodes en bouw hiermee een hierarchische tree op.

Bij elke node hoort een icon, en dit resulteerd in een browser die hangt omdat er tegelijk teveel connecties worden gemaakt om een icon image op te halen.

Het is een heel vreemd probleem, maar ik was dus benieuwd of iemand anders hetzelfde al eens heeft meegemaakt, en zoja of deze persoon het opgelost kreeg, en zoja op welke manier.
lijkt me dat dit gewoon een probleem is van je code, en niet van de browser. ik heb dhtml treeviews gezien met > 10.000 items (en ook plaatjes)

al eens aan preloaden gedacht? :)

edit:
de workaround staat er toch ook gewoon bij op de msdn site :?

[ Voor 6% gewijzigd door SchizoDuckie op 15-05-2003 08:28 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik ipv XmlHttp, ActiveXObject("Microsoft.XMLDOM") ga gebruiken om de XML in te lezen verdwijnt dit probleem. Het is inderdaad heel vreemd, maar de code is gewoon 100% goed. Het zit hem ergens in de implementatie van max connections van de browser bij het ophalen van images.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:56

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Ik snap het niet helemaal: je vindt iets raars, ontdekt dat het een bekende bug is, gebruikt de work-around en post dit vervolgens op GoT. Is er nog een vraag?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik had ook problemen met m'n tree-icons (laadden niet/soms). mercarra quote Cyber-D en ik quote mercarra dus weer:
Hierbij quote ik Cyber-D dit met de juiste oplossing kwam. Het werkt echt prima hier, geen problemen meer gehad:

open REGEDIT en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler en verwijder de HTTP en FTP keys. Laat alleen de MK key staan. Dan rebooten en het probleem is weg.
worked for me...

Verwijderd

Topicstarter
GrimaceODespair schreef op 15 May 2003 @ 10:52:
Ik snap het niet helemaal: je vindt iets raars, ontdekt dat het een bekende bug is, gebruikt de work-around en post dit vervolgens op GoT. Is er nog een vraag?
Ik was vergeten te vermelden dat ik de xmlHttp methode wil blijven gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Genoil schreef op 15 May 2003 @ 11:16:
ik had ook problemen met m'n tree-icons (laadden niet/soms). mercarra quote Cyber-D en ik quote mercarra dus weer:
[...]

worked for me...
Maar werkt dat ook voor de bezoekers van je webapplicatie? Wel, als je bij iedere client het registry moet gaan aanpassen, dacht het niet dus...

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 11:21:
[...]

Maar werkt dat ook voor de bezoekers van je webapplicatie? Wel, als je bij iedere client het registry moet gaan aanpassen, dacht het niet dus...
Nee idd je hebt helemaal gelijk. Daarom heet het ook een BUG. Maar werkt het voor jou? Zoja, dan hoef je je verder niet druk te maken en wachten op een fix. Dat is wat ik gedaan heb, m'n applicatie is voorlopig toch nog niet klaar :) en die van jou vast ook nog niet..

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nou net het probleem, dat is het enige wat nog niet soepel werkt. Ik heb nog wat naslag gedaan en dit is een voorbeeld waarin de browser freezed. Teveel dynamische images aanmaken. i is hier wel heel erg hoor, maar het kan ook gebeuren met minder.

<script>
for(i=0;i<100000000;i++) {
document.write("[img]http://fakehost.com/"+i+".gif[/img]");
}
</script>

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 15:20:
Dat is nou net het probleem, dat is het enige wat nog niet soepel werkt. Ik heb nog wat naslag gedaan en dit is een voorbeeld waarin de browser freezed. Teveel dynamische images aanmaken. i is hier wel heel erg hoor, maar het kan ook gebeuren met minder.

<script>
for(i=0;i<100000000;i++) {
document.write("[img]http://fakehost.com/"+i+".gif[/img]");
}
</script>
nogmaals: wat doet dat met een preloader????

Stop uploading passwords to Github!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 17:18

Booster

Superuser

Heb je getright geinstalleerd staan Gordijnstok?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Booster schreef op 15 mei 2003 @ 16:33:
Heb je getright geinstalleerd staan Gordijnstok?
Nee, maar zelfs het Microsoft .NET treeview component heeft last van deze bug. Bij een gemiddelde tree zit je al gauw op zo'n 200 images. Iconen, lijnen, t splitsing, l splitsing, plus en min iconen en de indent iconen.

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 15 May 2003 @ 16:28:
[...]

nogmaals: wat doet dat met een preloader????
Dat hangt af van de cache settings bij de client. Maar msie kijkt zowiezo of er een nieuwere versie beschikbaar is. Zo'n request is al te veel.

Verwijderd

Topicstarter
Kick, ter info: Deze issue is niet alleen van toepassing op alleen Msie. Rondbellen en mailen hebben me duidelijk gemaakt dat het dus ook voorkomt op Opera, Mozilla en Netscape. Het heeft te maken met het te snel laden van teveel images achter elkaar waardoor er een soort van Dos attack ontstaat. Niemand schijnt hier nog een oplossing voor te hebben.
Pagina: 1