[R9500Pro] MPEG2 decoderen gebruikt of niet

Pagina: 1
Acties:

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022
Ik weet dat de mogelijkheid er is om MPEG2 hardwarematig te decoderen, maar ik weet niet of ik daar nu gebruik van maak.

Hoe kan ik zien of mijn videokaart gebruik maakt van de ingebakken mogelijkheid voor MPEG2 decoderen. Kan ik dat alleen zien (CPU gebruik) met het spelen van een DVD of kan het ook mbv een SVCD vanaf de HD.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Verwijderd

Controlleer je CPU activity met DVD
Deinstalleer je drivers (of plop er een andere videokaart in) en test opnieuw

SVCD is MPG2 / VCD = MPG1

Check je specs en je weet of het hardware decompressie is (Ati had altijd de beste ondersteuning daarvoor, dus dat zit wel goed imo).

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:59 ]

Verwijderd

ja, zoals je al zegt, moet je naar het CPU gebruik kijken, dat moet als het goed is nie erug hoog zijn en al helemaal geen 99-100%

• FragFrog
  • Laatst online: 10:15
Onzin.. als je videokaart niet zou werken zou je geen normale film meer kunnen kijken fullscreen :)

Ik kan het weten.. heb hier een dual XP2000+ staan, waarvan de R9700pro RMA is. Enige andere kaart die hier zo snel lag was een S3 Trio Savage, leuk kaartje.. 10 jaar geleden. Kan alleen films kijken wanneer ik ze zo ongeveer op halve grote draai :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Minotic
Het is niet zo dat ik denk dat me kaart kapot is, maar ik was gewoon nieuwsgierig of ik dat misschien snel zou kunnen zien.

Ik heb ook even gekeken naar het CPU gebruik wanneer er een SVCD draait. Dat is ongeveer 10-15%. Kan je dan zeggen dat dat te veel is voor een SVCD, en dat ik geen gebruik maak van de mogelijkheid van de hardwarematige decompressie?

<offtopic>
FragFrog, speel je toevallig Utopia? De ondertitel in je post doet me daaraan denken.
</offtopic>

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

• FragFrog
Punish schreef op 15 May 2003 @ 19:46:Ik heb ook even gekeken naar het CPU gebruik wanneer er een SVCD draait. Dat is ongeveer 10-15%. Kan je dan zeggen dat dat te veel is voor een SVCD, en dat ik geen gebruik maak van de mogelijkheid van de hardwarematige decompressie?
Welk gedeelte van '.. als je videokaart niet zou werken zou je geen normale film meer kunnen kijken fullscreen..' is er onduidelijk??? Als CPU gebruik 100% is en het beeld stottert fullscreen doet'ie het niet, in zo ongeveer alle andere gevallen wel. 10-15% is vrij normaal :)
<offtopic>
FragFrog, speel je toevallig Utopia? De ondertitel in je post doet me daaraan denken.
</offtopic>
offtopic:
Pssst, gebruik '[ offtopic ]' ;) En nee, ik speel helaas geen Utopia, die ondertitel komt van Kings Of Chaos, ik zag iemand met de naam Abbadon staan. Of het de legendarische GoT Abbadon is weet ik niet, maar het voelt goed een mod te kunnen aanvallen >:)

• Minotic
Dan denk ik dat alles in orde is, quriosity (?) satisfied.

NB Als je tijd over hebt moet je Utopia eens proberen, is wel ok :)

• FragFrog
offtopic:
Wil het ook wel proberen, maar dan moe'k wel beter i-net verbinding hebben dan 56k lijntje :'(

Pagina: 1