Toon posts:

dreamweaver en plaatjes plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment ben ik bezig een website te bouwen, en dit doe ik aan de hand van een tutorial. Nu wijk ik daar gewoon van af, als ik iets wil uitproberen, en hier is mijn probleem:

Ik heb een achtergrond die bestaat uit wat grote oranje en grijze vlakken. Zelf met photoshop in elkaar gefatst.

Nu leek het mij wel wat om in die oranje vlakken plaatjes te zetten. Maar ik heb natuurlijk geen zin om dit in photoshop te doen, want dan wordt het plaatje een deel van de achtergrond.

Nu wil dreamweaver het plaatje alleen over een denkbeeldig raster plaatsen, wat bestaat uit Enters. Dus wanneer ik een plaatje plaats, en denk, ok nog 3 cm naar rechts, en nog 1 omhoog, kan het zijn dat dat niet kan. Dan zit ik ineens op de volgende "regel" en wil dat plaatje maar niet staan waar ik dat wil.

Ben ik gebonden aan de regels die dreamweaver mx in z`n pagina opgeeft, of is er ook nog zoiets als "vrij plaatsen" , met text is dit ook redelijk irritant, maar met plaatjes wordt het toch echt moeilijk als je met marges je plaatje moet verplaatsen...

Hoe kan ik dus m`n plaatje en evt. text neer gooien waar ik dat wil, zonder dat ik aan dat denkbeeldige raster zit gebonden?

Alvast bedankt!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:40
Al eens gekeken naar layers?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het is HTML, geen puzzel :)

M.a.w: Je kan niet zomaar drag en drop gaan doen ..... ;) en anders moet je idd met Layers gaan werken.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik weet daar nog weinig van. Al heb ik wel ergens een klok horen luiden...
Zou je het mij misschien kunnen beschrijven, dan kan ik er iets over opzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Is met layers werken dan iets slechts?

Als voorbeeld wat ik bedoel: www.mtv.nl

Hier zie je duidelijk mijn probleem...(althans, hoe het zou kunnen worden)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:56 ]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 21:55:
Is met layers werken dan iets slechts?
Nee, maar het wordt niet zomaar door alle browsers ondersteund dacht ik.

De Help file doet trouwens wonderen, en op internet zoeken naar "Dreamweaver tutorials" kom je ook aardig ver mee :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe kan je dan een achtergrond maken, die met je plaatjes op een lijn zit?? dat is echt een hele opgave volgens mij?

• DiedX
dreeke schreef op 14 May 2003 @ 21:56:
[...]

Nee, maar het wordt niet zomaar door alle browsers ondersteund dacht ik.

De Help file doet trouwens wonderen, en op internet zoeken naar "Dreamweaver tutorials" kom je ook aardig ver mee :)
idd, Layers worden goed ondersteund vanaf MS5>, Netscape doet (zover ik weet) niet mee. En anders wordt het toch het betere tabellen-werk

Verwijderd

Topicstarter
dus net als www.mtv.nl is ook uit tabellen gemaakt?

• DiedX
code:
1
2
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:150px; height:42px; z-index:6; left: 357px; top: 578px"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#000000"><a href="http://movies.mtv.nl" target="_blank">[img]"pix/m/movies_hp_ond_oran.jpg"[/img]</a></font></div>
<div id="Layer2" style="position:absolute; width:200px; height:115px; z-index:2; left: 37px; top: 9px">

'cmon! Overigens hoeft dit nog niets te betekenen...

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

DiedX schreef op 14 May 2003 @ 21:58:
[...]
idd, Layers worden goed ondersteund vanaf MS5>, Netscape doet (zover ik weet) niet mee. En anders wordt het toch het betere tabellen-werk
onzin, NS6+, Mozilla en Opera6+ kunnen ook prima overweg met div's. Zelfs IE4 kan er mee overweg naar ik meen (alleen mist die een hoop CSS ondersteuning die vaak noodzakelijk is voor opmaak met divs)
alleen prehistorische browsergedrochten zoals NS4 kunnen/zullen problemen opleveren... (is omheen te werken door <layer><div>...</div></layer> te gebruiken, maar de vraag is of je dat soort oude browsers ueberhaupt nog wel wilt ondersteunen)

[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 14-05-2003 22:10 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Jij bent echt slim! :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:16

crisp

Devver

Pixelated

DiedX schreef op 14 May 2003 @ 22:03:
[...]
'cmon! Overigens hoeft dit nog niets te betekenen...
Doen ze hun opmaak netjes met div's, laten ze nog die ranzige font-tags staan 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door crisp op 14-05-2003 22:13 ]

Intentionally left blank

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Je kan het tevens ook plaatsen met tabellen, maar hierdoor krijg je wel weer het feit dat je lege delen moet opvullen met iets, als ik naar de source kijk van MTV zie ik dat er hier Layers worden gebruikt, zie hierboven voor voorbeeld!

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle info mensen, ik ga niet meer verder prutsen, zo ik nu bezig ben. Maar eens kijken naar layers en tabellen.
Pagina: 1