Toon posts:

xp2400+ / kt3ultra overclocking probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Die-Hard overclocking is dit natuurlijk niet maar goed. Ik heb dus bovenstaande onderdeeltjes draaien inclusief:
-- Titankoeler en Arctic Silver paste erop
-- Radeon8500le (Hercules fdx)
-- simpel systeemkoelertje
-- 7200rpm Maxtor
-- 512mb ram (333mhz@266mhz, cas2) (cheap)

draait nu gewoon op 2ghz maar heb m laatst op 2.11 gezet (fsb verhogen naar 140) maar verder gaat t niet echt... ook geprobeerd fsb op 333 te zetten maarre... geeft niet thuis...

Ik heb t idee dat t aan de voeding ligt (ja schijnt een zeeeeeeeeer magere 250watt te zijn maar zekerweten doe ik t niet)

temps:
cpu 36graden, 40graden fulload
board 32graden
harddisk 49graden (fulload)

voltages:
+3.3V@3.25V
+5V@4.87V
+12V@12,04V
-12V@-11,71V
-5V@-5,05V
+5VSB@5,43V
VBAT@3,36V

Ok ik ga wel morgen wat extra koeling inbouwen... heb gratis van me schoonvader 4 industriele koelers gekregen van Papst, had ie nog over :9 hihi. Geven weliswaar wat herrie maar dat los ik op met wat isolatie (http://www.papst.de/pdf_dat_e/S53gb.pdf -- 4606N, 180 m3/h, 50dB)
2 ervan doe ik in me case, eentje richt ik recht op moederbord (ongeveer op cpu, northbridge, graf.kaart) en eentje onder mijn cdromspeler (naar buitengericht), zorgt denk ik voor mooie airflow. Wil wel een gedeelte van de airflow op mijn harde schijf richten.

Is t inderdaad me voeding die t verziekt? of ligt t aan t msi boederbordje... zou m zo graag wat hoger willen klokken dan 2.11ghz, 2.3 moet toch kunnen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

momania

iPhone 30! Bam!

Begin eens bij de Vcore om die wat hoger te zetten (geen idee hoe die nu staat, maar gok dat die wat laag is)

verder: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)
staat alles in wat je wilt weten. ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 19:21
Ik denk dat je het bij de voeding moet zoeken, een 2400+ en een voeding van 250 watt is denk ik niet de ideale combinatie

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:02

momania

iPhone 30! Bam!

Robthebest schreef op 14 mei 2003 @ 21:59:
Ik denk dat je het bij de voeding moet zoeken, een 2400+ en een voeding van 250 watt is denk ik niet de ideale combinatie
250? Oeps, daar had ik even snel overheen gelezen. |:(
Zekers je voeding dus.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

jongens kijk eens naar die voltages :>
dat kan dus nooit met een 250 W voeding ;)
de voeding zit wel ok denk ik hoor
een voeding zorgt er voor dat je systeem gewoon weg valt bij bvb 3dmark of een zware 3d ap

ik zou eerst maar eens je mp naar beneed gooien (ja dit is een tbred Nee hij is niet standaart unlocked op je mobo (je zult hier voor een mod moeten uitvoeren of je zal een ander mobo moeten kopen) dan kan je de mp naar beneed zetten en de fsb om hoog ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ah nou begrjip ik m! Ik had toch echt gedacht dat de mp standaard unlocked is. Natuurlijk start hij niet op als ik fsb op 166 zet en multiplier in bios omlaag gooi lol. Maar of ik het risico wil nemen een mod te doen... Moet ik nog even over nadenken :) . Nuja, de goede koeling heb ik er wel voor om m daarna een stuk harder te laten lopen...

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hagg/case.gif

Ik had deze koeling in gedachten.
sideview: grote koeler van Papst zit rechtsboven
frontview: grote koeler zit links in t midden, blaast recht op cpu, grafische kaart en northbridge... ja fans van Papst hebben beide grote diameter, zijn industriele wisselstroomfans :)

Komt mijn airflow een beetje uit zo denken jullie?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 09:00:
[afbeelding]

Ik had deze koeling in gedachten.
sideview: grote koeler van Papst zit rechtsboven
frontview: grote koeler zit links in t midden, blaast recht op cpu, grafische kaart en northbridge... ja fans van Papst hebben beide grote diameter, zijn industriele wisselstroomfans :)

Komt mijn airflow een beetje uit zo denken jullie?
erm als je al je condensatoren en alles er uit wil blazen perfect :P
weet je hoe veel 50 db is ?
das veel hoor :X
zet ze voor de gijn allemaal maar eens aan :P

ik raad je aan om ze niet te gebruiken ze zijn zwaar ovekill en denk veel te sterk om in een pc te gebruiken ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
me cpufan is toch 55 dB en ik heb ze gehoord, terwijl ze nog niet in de kast zaten... valt zeker reuze mee. Airflow is ook niet destructief te noemen :p, 3100 rpm, ongeveer net zoveel als cpufan. Natuurlijk is er meer oppervlak dus meer airflow etc. Maar het is een leuk projectje, ik kan ze natuurlijk altijd nog gewoon uit doen :)
Pagina: 1