Ik heb een systeem gemaakt met een 4 GIG harde schijf erin. Ik heb windows 98 SE erop draaien en dat deed het een dag aardig. Maar als ik de pc nu start of herstart, krijg ik de melding dat er allerlei fouten zijn en gaat de disk check lopen. Die laat me na een uurtje weten dat de harde schijf bijna versleten is (???) Wat ik zoek is een programma dat de kapotte sectoren wel weg kan zetten zodat deze niet meer gebruikt worden. Help help
Norton Disk Doctor kan dat (zit bij Norton Utilities)
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Via scandisk onder windows kan dat ook.
Pak dan i.p.v. de standaard controle de uitgebreidde.
Dan wordt je schijf ook fysiek gechecked en als er bad blocks zijn, probeert scandisk de data weg te schrijven naar een ander block.
Pak dan i.p.v. de standaard controle de uitgebreidde.
Dan wordt je schijf ook fysiek gechecked en als er bad blocks zijn, probeert scandisk de data weg te schrijven naar een ander block.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:44 ]
kom je wel in windows? dan de scandisk onder bureauaccesoires laden
Enige probleem is wel dat op een gegeven moment je alleen nog maar bad blocks op je HD hebt, als die bij elke boot weer tevoorschijn komen.
Symptoombestrijding dus
Symptoombestrijding dus
[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2003 22:01 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
ja of een format, niet een snelle dus, die speurt toch ook foute clusters op en disabled die??
ik ben nu aan het formatteren, hij probeert steeds blocks te recoveren, maar het zijn erg veel kapotte.
je formatteerd maar je kan dit posten?Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 22:23:
ik ben nu aan het formatteren, hij probeert steeds blocks te recoveren, maar het zijn erg veel kapotte.
andere pc zeker.
Backslash32: dat heb ik ook gehad ja. Zo vervelend als je dat overkomt. Iig als een razende data gaan backuppen als je zoiets ziet
Lijkt me redelijk hopeloos dus 
Met die HDD erin?Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 22:28:
het is inderdaad mn derde systeem (wil ik verkopen)
[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2003 22:29 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
die is toch maar 4GB en makkelijk te vervangen dus lijkt me
Pagina: 1