Toon posts:

[Flash] font probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet voor een bedrijfje een paar script veranderingen in hun site aan brengen. Deze is gemaakt in flash. Ik heb de originele fla bestanden gekregen maar bij openen zegt flash: one or more fonts used by this movie are not availeble.

Dus ik heb aan de originele makers het font gevraagd (futura volgens hun) . Deze was in mac formaat namelijk *. en *.rsrc. Nu heb ik deze in *.ttf omgetovert.

Ik heb ze geinstalleerd in mijn fonts dir MAAR bij het openen van de originele *.fla zegt hij nog steeds "one or more fonts used by this movie are not availeble....." en dan geeft hij een substitute optie aan. (missing fonts "futur" geen a dus).
Nu lijkt geen een van die fonts die in futura zitten erop.

Dit is 1 van de de originele files http://www.thepaperfactory.nl/contact.htm

en dit is de futura die er het meest op lijkt volgens mij http://www.thepaperfactory.nl/testcontact.htm

Zoals je ziet lijkt hij er niet echt op. Tevens is het lettertype te klein.
Hoe kan ik het nu het beste aanpakken?

1.Wanneer dit wel het goede font was zou dan de lettersize ook goed zijn geweest. Is deze dus kleiner doordat ik het foute font heb?

2. Heb ik volgens jullie toch de foute uitgekozen?

3. Moet ik als ik niet de foute heb gekozen of als ik beslis deze gewoon te gebruiken alle symbols met text dus veranderen? (dit zijn er erg veel)

Heel erg bedankt alvast voor de hulp.

ps: Normaal doe ik niks in flash, dit is het eerste en laatste voor mij. Ik was te aardig toen ik zei: "ow dat doe ik wel voor je, scheelt een boel als je het bij een bedrijf moet laten doen"

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 11:34 . Reden: fonts link verwijderd, excuses ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
koop het font?

[edit]
en haal die fonts-link daar weg, dat is gewoon warez aanbieden. Fonts kosten ook geld, weet je. (en niet zo'n zielig beetje ook :X)

[ Voor 84% gewijzigd door HunterPro op 14-05-2003 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik heb aan de originele makers het font gevraagd (futura volgens hun) . Deze was in mac formaat namelijk *. en *.rsrc. Nu heb ik deze in *.ttf omgetovert.
Ik heb ze dus van hun gekregen om te gebruiken!

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 09:03

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Misschien omdat alle TXT binnen de FLA nog steeds probeert om die futura.rsc te gebruiken totdat jij alle TXT items hebt ge-edit om futura.ttf te gebruiken?? En het kan wel eens handig wezen om futura.ttf te embedden, is niet een standaard font voor zover ik weet...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Ehm, waarom heropen je een topic wat vorige week nog gesloten is?
[rml][ Flash MX] font vinden en toevoegen[/rml]

En waarom transformeer je ze niet naar outlines, zoals [rml]B-Top in "[ Flash MX] font vinden en toevoegen"[/rml] zegt.

Doen je fonts (futura*.ttf) het wel in andere programma's?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 15 May 2003 @ 08:56:
Ehm, waarom heropen je een topic wat vorige week nog gesloten is?
[rml][ Flash MX] font vinden en toevoegen[/rml]

En waarom transformeer je ze niet naar outlines, zoals [rml]B-Top in "[ Flash MX] font vinden en toevoegen"[/rml] zegt.

Doen je fonts (futura*.ttf) het wel in andere programma's?
Het vorige topic ging alleen over het vinden van het font. Dit is toen opgelost via het algemene fonts vind topic.

Wat B-top zei, heb ik naar gezocht. Het enig wat ik heb gevonden is dat je dynamic of input text moet hebben om aan te kunnen geven dat hij hem moet includen. Bij mij staat alles op static en zal hij dus wel alles automatisch includen???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

HunterPro schreef op 14 mei 2003 @ 21:37:

[edit]
en haal die fonts-link daar weg, dat is gewoon warez aanbieden. Fonts kosten ook geld, weet je. (en niet zo'n zielig beetje ook :X)
subtiele kick ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 15-05-2003 11:01 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Klopt, die edit topicstart.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

ps: Normaal doe ik niks in flash, dit is het eerste en laatste voor mij. Ik was te aardig toen ik zei: "ow dat doe ik wel voor je, scheelt een boel als je het bij een bedrijf moet laten doen"
En dan mogen wij het gaan doen....niet zo handig; als je zoiets aanbiedt, kan je er maar beter voor zorgen dat je het ook kan. Antwoord staat al in deze post, en daarnaast is het geen flash issue, maar een font issue.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 12:09:
[...]

En dan mogen wij het gaan doen....niet zo handig; als je zoiets aanbiedt, kan je er maar beter voor zorgen dat je het ook kan. Antwoord staat al in deze post, en daarnaast is het geen flash issue, maar een font issue.
Heb je helemaal gelijk in. Maar omdat het om een script regeltje gaat (Wanneer er op verzend wordt gedrukt moet hij nu niet meer naar ladot.formail maar naar xs4all form-a-mail.) dacht ik dat ik niks met flash daarvoor zou moeten kunnen.

Dat had ik dus helemaal mis.

Het klopt dat het een font issue is, maar met jouw hulp kom ik er niet uit. Ik heb opgezocht hoe je font outlines moet includen. Maar flash geeft aan dat dit niet bij static text kan, alleen bij dynamic of input text. Dus ik zit nog even vast.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:48

Puck

EINDBAAS.org

Static tekst zet hij namelijk automatisch om in outlines...

Zoals Hans.Solo zei: alle velden editten zodat ze futura.ttf gebruiken en dus niet futura.rsc

Arrived anxious, left bored

Pagina: 1