Toon posts:

Jaja!: Nikon Coolpix 3500 of Canon PowerShot A70

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb genoeg research werk gedaan, maar zit toch nog tussen deze 2 te twijfelen. :|

Prijs hetzelfde, megapixel hetzelfde, beide usb (goh).. maarrree

Welke raden jullie aan?! B)

Alvast bedankt en excuus voor zo'n onboeiende topic, maar ik ben dan iig geholpen! _/-\o_

m.vr.gr

Diederik

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop er eentje, schiet je suf, vind je 'm niks breng je 'm binnen 7 dagen terug (je wettelijk recht als consument) in ordentelijke staat en krijg je geld terug.

Als die nikon dat ding is met dat draaigeval zou ík het iig laten :P kan alleen maar stukgaan ;)

[edit]
bij de MediaMarkt heb je 14 dagen 'niet goed geld terug' garantie, wat wil zeggen dat je 'm 14 dagen kunt proberen zonder risico. Vind je 't niks, pak je 'm weer in, en breng je 'm terug. Vervolgens krijg je je centen terug óf kies je een andere cam uit :)

[ Voor 36% gewijzigd door HunterPro op 14-05-2003 21:08 ]

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Ik zou voor de canon a70 gaan als je meer instelmogelijkheden wilt hebben.

Verwijderd

Topicstarter
okok, daar neig ik ook meer naar. Maar het is altijd fijn om te horen als iemand (in dit geval) de nikon door iets afkraakt waardoor de keuze makkelijker wordt :)

Maarja in de high tech wereld van tegenwoordig is keuzes maken bij elke aankoop een ramp

Verwijderd

Topicstarter
hmm. net toen ik dacht dat ik eruit was: canon A70. Bedenk ik me toch dat ik aan een compacte camera meer heb ivm het meenemen tijdens uitgaan e.d. Ik kom dan op de PENTAX Optio S, Casio Exilim EX-Z3 of een canon Ixus... wat nu?!?! of moet ik compactheid niet inruilen voor de kwaliteit van de A70? Of valt dat allemaal erg mee? qua kwaliteit verlies

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 23:58 ]

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

HunterPro schreef op 14 mei 2003 @ 21:08:
Koop er eentje, schiet je suf, vind je 'm niks breng je 'm binnen 7 dagen terug (je wettelijk recht als consument) in ordentelijke staat en krijg je geld terug.

Als die nikon dat ding is met dat draaigeval zou ík het iig laten :P kan alleen maar stukgaan ;)

[edit]
bij de MediaMarkt heb je 14 dagen 'niet goed geld terug' garantie, wat wil zeggen dat je 'm 14 dagen kunt proberen zonder risico. Vind je 't niks, pak je 'm weer in, en breng je 'm terug. Vervolgens krijg je je centen terug óf kies je een andere cam uit :)
lekkere profiteur ben jij, een week zo'n ding verslijten, en dan terugbrengen?
ik zal je vriendin 's een week uitproberen, en weer bij je op de stoep zetten.
het is de keuze van de winkel, of je je geld terugkrijgt, of een tegoedbon.
sommige zaken geven geld terug, maar dat zijn ze niet verplicht!
(lees de consumentengids maar eens)
ze moeten je alleen een redelijk alternatief geven.
tjonge jonge, maar goed dat niet iedereen zo als jou is, met je fratsen!

[ Voor 5% gewijzigd door BadMotha op 15-05-2003 00:08 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

BadMotha schreef op 15 May 2003 @ 00:02:
[...]

:D :X

Ik zou zelf voor de canon gaan. Ben er zeer tevreden over.

www.gijsbesselink.com

• BadMotha

BadMotha

be creative!

het twisting body systeem van de Nikon is een prima systeem, loopt ook al wat jaren mee.
is zeer robuust, dus niet een reden om hem links te laten liggen.
echt compact zijn ze niet, dus voor een avondje stappen niet echt geschikt...

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 17:03
Is het ook nog ergens goed voor dat je het kan draaien eigenlijk? Vraag ik me al een hele tijd af.

• BadMotha

BadMotha

be creative!

nog even over die twisted body:

je kan vanuit elke hoek foto's maken, en zicht op je LCD houden.
maar ook als je met de zelfontspanner werkt, kan je van een afstandje zien, of iedereen er goed op staat.
of zelfportretten, foto's boven je maken, over mensen heen,
of laag op de grond, met zicht van bovenaf op je LCD.
ik zou niet een digicam zonder dit systeem, of met een draaibaar LCD (zoals coolpix 5000)
meer willen.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32
Als je even wat specs van de camera's post enzow...

• --JvL--
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

--JvL--

Know why

Als je het echt leuk gaat vinden dan bied de A70 erg veel extra's als extra lensen onderwaterhuis etc. Weet niet hoe dat is bij de nikon.

Don't dream your life, live your dream.

• HunterPro
  • Niet online
BadMotha schreef op 15 May 2003 @ 00:02:
[...]

(lees de consumentengids maar eens)
Goedemorgen, welkom bij MediaMarkt, waar kan ik u mee helpen?

Met andere woorden: ik ben de persoon die jou deze keus kan geven. Ik sta achter de servicebalie om jou je centjes terug te geven. Met andere woorden: IK WERK BIJ DIE FUCKING TOKO, OEP MELOEN!

zo :P denk je dat ik nu wel het recht heb om die uitspraak gedaan te hebben? ;)

Verwijderd

Dus alles bij de Mediamarkt is inmiddels tweedehands?

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 13:59:
Nee.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-02 21:10
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 13:59:
Ik werk welliswaar niet bij de mediamarkt, maar het lijkt me logisch dat die ingeleverde dingen in een bak terecht komen, die uiteindelijk weer in een soort 'aanbieding' veranderd. 1x in e zoveel tijd een aantal artikelen die goedkoper zijn, maar waar wel bij staan dat ze al eens zijn gebruikt (kort).

De dingen die niet open zijn gemaakt, worden gewoon teruggehangen. toners voor printers kunnen bij ons geruild worden (geld terug) (mocht het toch de verkeerde zijn) mits ze ongeopend zijn :)

Verwijderd

of een HP photosmart 850?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

--JvL-- schreef op 15 May 2003 @ 12:28:
Als je het echt leuk gaat vinden dan bied de A70 erg veel extra's als extra lensen onderwaterhuis etc. Weet niet hoe dat is bij de nikon.
Daar kan je ook alles mee. Nikon biedt doorgaans een zeer uitgebreide range van accessoires zoals groothoeklenzen voor digicam's, telelenzen etc. Onderwater behuizing is er vast ook wel. Ik heb zelf een coolpx 990 en ik wil ook niet meer iets dat niet draaibaar is. Dat werkt echt perfect. De kwaliteit van een Nikon en de instel mogelijkheden vind ik zelf beter dan van Canon (ik heb met zowel nikon als canon gefotografeert) :)

Nikon maakt gewoon erg goed spul. Ze doen ook veel met medische apparatuur, dus er is daar erg veel expertise in huis. Canon is veel all-rounder.

[ Voor 12% gewijzigd door WhizzCat op 18-05-2003 14:16 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• HunterPro
  • Niet online
Icey schreef op 18 May 2003 @ 14:09:
[...]

Ik werk welliswaar niet bij de mediamarkt, maar het lijkt me logisch dat die ingeleverde dingen in een bak terecht komen, die uiteindelijk weer in een soort 'aanbieding' veranderd. 1x in e zoveel tijd een aantal artikelen die goedkoper zijn, maar waar wel bij staan dat ze al eens zijn gebruikt (kort).

De dingen die niet open zijn gemaakt, worden gewoon teruggehangen. toners voor printers kunnen bij ons geruild worden (geld terug) (mocht het toch de verkeerde zijn) mits ze ongeopend zijn :)
De diepvriesman slaat den Spijker op den Kop.

Verwijderd

Mjah, opzich is het wel een goeie service natuurlijk, maar zakelijk gezien is het niet echt slim.
Je moet dan dus dingen die vrijwel nieuw zijn voor de halve prijs gaan verkopen.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 mei 2003 @ 14:37:
Mjah, opzich is het wel een goeie service natuurlijk, maar zakelijk gezien is het niet echt slim.
Je moet dan dus dingen die vrijwel nieuw zijn voor de halve prijs gaan verkopen.
Ja en nee; mensen die iets kopen met in het achterhoofd dat ze 'niet gedwongen' zijn, gaan relaxter met de spullen om en zullen ook niet al te snel het gevoel hebben 'iets niet te kunnen' of 'het verkeerde gekocht te hebben'. Ze zullen rustiger aan doen bij het verkennen van het product omdat ze tóch 14 dagen hebben, hierdoor zijn ze wat minder snel in de reactie 'wat is dit voor kutzooi, hier kan ik niks mee'. Je verkoopt dus netto meer, en dat is het hele idee er achter.

• BadMotha

BadMotha

be creative!

betreffend mijn reactie bovenaan in deze thread....
ben ondertussen al afgekoeld, C1000. ;)
Maar je bent het wel met me eens dat het geld teruggeven voor ingeleverde spullen een keuze van de Mediamarkt zelf is,
en niet een wettelijke verplichting voor alle winkeliers?
dat we dat even duidelijk hebben?

[ Voor 52% gewijzigd door BadMotha op 20-05-2003 10:02 ]

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je je geld terug krijgt of een waardebon doet er in dit geval niet zo heel erg toe, als de A70 bijvoorbeeld niet bevalt, ruil je hem in voor een Nikon 3500 :) Dat kan met geld of een bon, dat boeit niet zo.

Ik zou voor de Nikon gaan denk ik, zo'n draaibare lens werkt erg lekker, dat heb ik op een stokoude Ricoh ook en het werkt eigenlijk zelfs fijner dan een draaibaar LCD scherm (ook degelijker)...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• HunterPro
  • Niet online
BadMotha schreef op 20 mei 2003 @ 10:01:
betreffend mijn reactie bovenaan in deze thread....
ben ondertussen al afgekoeld, C1000. ;)
Maar je bent het wel met me eens dat het geld teruggeven voor ingeleverde spullen een keuze van de Mediamarkt zelf is,
en niet een wettelijke verplichting voor alle winkeliers?
dat we dat even duidelijk hebben?
Geld terug bij een retour in redelijke staat (als in: geen gebruikssporen) binnen 7 dagen is wél wettelijk verplicht :)
[edit]
op mijn Nikon 5000 zit een klapschermpje; dat vind ik heerlijk werken. Maar een volledig knikbare body... hmja, ik weet niet hoe lekker en stabiel dat werkt zeg maar :)

[ Voor 15% gewijzigd door HunterPro op 20-05-2003 16:03 ]

• BadMotha

BadMotha

be creative!

C1000 schreef:
Geld terug bij een retour in redelijke staat (als in: geen gebruikssporen) binnen 7 dagen is wél wettelijk verplicht :)
(sorry voor de kick, maar moet dit nog ff kwijt:)

C1000, je bent waarschijnlijk in de war met postorderbedrijven/webwinkels,
deze zijn wel verplicht om een zichttermijn van zeven dagen te geven.
het zgn. "op afstand kopen"

in winkels gelden andere regels.

even als voorbeeld:
Consumentengids Juli 2003, blz. 64, vraag 26:
Heb ik het recht om spullen te ruilen?
Nee. Koop is koop, dus ruilen is geen recht. Veel winkels bieden wel de mogelijkheid om binnen een bepaalde periode iets terug te brengen, in dat geval kan de winkelier daar uiteraard niet op terugkomen.
verder kan ik je verwijzen naar (hierboven genoemde) Consumentengids van Juli, waar alles duidelijk instaat.
punt.

[ Voor 27% gewijzigd door BadMotha op 27-06-2003 12:46 ]

Pagina: 1