router achter server werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
situatie:

een pc waar @home op binnen komt en daar achter 1 router waar 3 pc op aangelosten zijn.

maar op een of andere manier kunnen deze computers dan geen verbinding maken met de shares die gemaakt zijn op de computer waar @home op binnenkomt.

ook kunnen deze computers geen gebruik maken van i net wat wel de bedoeling is.

wat doe ik fout en wat kan ik hier aan doen?

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Euhm waarom gebruik je een router als het internet op een pc binnenkomt :? Heeft dat nut?

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

@home aansluiten op de router, en router configureren (staat in bijgeleverde boekje) en dan andere pc's op DHCP zetten dan moet het denk ik goedkomen...

BOINC stats

• MadMurdock
  • Niet online
eh alle pc's aan de router hangen , en de router aan je @home aansluiting

edit:
jeempie... 3 antwoorden in zo'n korte tijd. Zegt dat iets over jou of over ons? ;)

[ Voor 43% gewijzigd door MadMurdock op 14-05-2003 21:00 ]

• Bware81
dat heb ik altijd zo gedaan maar heb altijd problemen met men poorten dat die ene weer niet open staat en dan een andere ... werdt er stront ziek van.. dus daarom deze vraag..

ps madmurdock ligt denk aan jullie want als je de vraag goed had gelezen had je begrepen dat ik dat zo niet wouw en daarom deze vraag :P

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Kan je niet een tekening maken met hoe het nu aangesloten is en wat de Ip;s van de destbetreffende pc's zijn, OS enz.. dit is te weinig goede info voor ons denk ik...

BOINC stats

Verwijderd

heb je die "server" dan op de WAN poort van je router aangesloten??? das nie de bedoeling, je router heb je om je inet verbinding te sharen, anders has je net zo goed een switch kunnen kopen, want dat is wat je nu aant proberen ben...

• MadMurdock
  • Niet online
dit is het gene wat je omschrijft:
Afbeeldingslocatie: http://bitbikkels.student.utwente.nl/~harm-jan/bware81.gif

Als je nou wat meer informatie geeft, want je zegt in feite alleen maar dat het niet werkt wat je nu hebt.

In de eerste 3 posts is een normale oplossing gegeven. Dat je dit lastig vindt ivm portforwarden kan ik me voorstellen, maar daar heb je in je openingspost niet over gesproken. Kom er dan ook niet mee aanzetten dat dit niet was wat je ..wilde.. en dat men hier niet goed zou hebben gelezen. Maar als dat is wat je wilt, dan heb je aan die router ook weinig meer, tenzij je het voor mekaar krijgt om je router een ip etc laat verkrijgen via je '@home-pc' (OS?) en de overige clients hun gegevens van deze router laat halen. Echter dit is allemaal wat omslachtig.
Als je er niet mee zit om die ene pc altijd aan te houden, kijk dan of je je router gewoon als switch kunt instellen.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:30
je hebt in mijn ogen 3 opties:
- Je sluit het aan zoals het was, en je zet je server pc in de DMZ
- Je sluit de 3 pc's aan op de switch poorten van je router, en je laat je router dus alleen als switch dienen. Er zit dus geen kabel in de wan poort
- Je verkoopt je router en je koopt er een mooie switch voor terug, heb je wat euro's over

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

optie 4, je laat je router bridgen :P

• Bware81
MadMurdock schreef op 14 May 2003 @ 23:12:
dit is het gene wat je omschrijft:
[afbeelding]

Als je nou wat meer informatie geeft, want je zegt in feite alleen maar dat het niet werkt wat je nu hebt.

In de eerste 3 posts is een normale oplossing gegeven. Dat je dit lastig vindt ivm portforwarden kan ik me voorstellen, maar daar heb je in je openingspost niet over gesproken. Kom er dan ook niet mee aanzetten dat dit niet was wat je ..wilde.. en dat men hier niet goed zou hebben gelezen. Maar als dat is wat je wilt, dan heb je aan die router ook weinig meer, tenzij je het voor mekaar krijgt om je router een ip etc laat verkrijgen via je '@home-pc' (OS?) en de overige clients hun gegevens van deze router laat halen. Echter dit is allemaal wat omslachtig.
Als je er niet mee zit om die ene pc altijd aan te houden, kijk dan of je je router gewoon als switch kunt instellen.
idd zo zit alles aan gesloten.

het OS is Windows xp

de ip worden allemaal automatisch weggegeven.

maar als ik het terug zet he zoals het was. hoe kan ik dan in mijn router zorgen da ALLE poorten gewoon open staan en dat ik niet bij elk spel of bij elke server die ik start die poort hoef open te zetten?

kort om hoe geef ik aan dat alle poorten dan open zijn?> (want dat is me niet duidelijk)

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

Wat voor een type router is het? Heeft tie een webinterface??
Als ik zeg dat ik een auto heb weet jij toch ook niet dat het een Fiat Panda is???

Kortom: Geef meer info!! We willen graag helpen maar werk dan wel mee door meer info te geven...

BOINC stats

• Bware81
het is een edimax router (BR-6104) met een web interface

• BachW

BachW

Tweaker in Noorwegen

BOINC stats

Pagina: 1