Toon posts:

[snijplotter] namen software

Pagina: 1
Acties:
  • 368 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even benadrukken dat dit geen warez request is.. ;)

Ik ben momenteel bezig om voor een kennis wat dingen uit te zoeken.
Deze persoon heeft een beletterings bedrijf met de daarbijbehorende snijplotter:

Roland CAMM-1 pro pnc-1800..

Tot voorkort maakt hij gebruik van win98 in combinatie met een heel oud programma CAsmate-pro. Dit programma kan dus ipv printen die plotter vectoren laten snijden.

Nu wilde ik eens uitzoeken of er nog andere schaapjes in de wei zijn op het gebied van zulke snijplot aanstuur programma's, komt het alleen ff niet gelegen dat ik daar absoluut geen kaas van heb gegeten.

Kent iemand anders nog programma's en hun eventuele websites die dit kunnen?

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
- Flexisign
- Vinyl Master pro
- Ultra-flex 7
- Signlab
- Cocut (=illustrator, coreldraw of freehand plugin)
- easysign

Kijk ook maar eens hier

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb nog wel eens wat info lopen zoeken voor een signplus snijplotter (geloof dat ie ander heette) uiteindelijk kon ik een redelijk normale windows driver vinden voor dat ding, waar ik vanuit elk programma kon printen (snijden) Misschien kan je een windows driver voor dat ding vinden, zodat je hem met elk programma kan gebruiken.

Heb trouwens het zelfde probleem gehad, windows 98 met een een oud programma. Nieuwe computer win2000, proggie installeren en helemaal nix meer. Naderhand uit narigheid het hele ouwe zootje weer terug gezet en nix meer aan gedaan..

Verwijderd

Topicstarter
Pierewaaier schreef op 15 May 2003 @ 02:09:
Ik heb nog wel eens wat info lopen zoeken voor een signplus snijplotter (geloof dat ie ander heette) uiteindelijk kon ik een redelijk normale windows driver vinden voor dat ding, waar ik vanuit elk programma kon printen (snijden) Misschien kan je een windows driver voor dat ding vinden, zodat je hem met elk programma kan gebruiken.

Heb trouwens het zelfde probleem gehad, windows 98 met een een oud programma. Nieuwe computer win2000, proggie installeren en helemaal nix meer. Naderhand uit narigheid het hele ouwe zootje weer terug gezet en nix meer aan gedaan..
We hebben daar nu precies hetzelfde gedaan, alleen dan wel op de nieuwe hardware ;)

Beiden bedankt voor de reacties _/-\o_ Hier kan ik wel wat mee..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 08:29:
[...]

We hebben daar nu precies hetzelfde gedaan, alleen dan wel op de nieuwe hardware ;)

Beiden bedankt voor de reacties _/-\o_ Hier kan ik wel wat mee..
Tijd voor een dualboot systeem?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.spandex.nl/products_and_services/hardware/images/ga_62_logo.gif

Wanneer het een bedrijf betreft, kan het investeren in een leuk Gerber systeem wellicht geen kwaad ? Ik kan er uren over praten, maar de meest duidelijke relevante informatie vindt je wellicht op www.spandex.nl :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 17:40
In de textieldrukkerij, waar ik tot voor kort gewerkt heb, gebruiken ze Coreldraw met CoCut.
Je hebt dan helemaal geen plotter-drivers nodig, want de driver zit in CoCut (doet weer denken aan oude tijden, dat je een aparte driver voor WP en Autocad nodig had ;) )
Dat werkt voor dergelijke ontwerpjes prima, op een paar bugjes na (zowel in Corel Draw als CoCut)

Nadeel is wel dat CoCut vrij prijzig is.
De Roland ColorCAMM (is een printer/snijmachine) kan vanuit de driver al snijden, daar heb je dus geen CoCut oid voor nodig.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 18:22
Da's mooi dit topic, volgens mij was een collega van mij ook met zoiets bezig, misschien als je het uitgezocht hebt flipke kun je contact met hem opnemen. ;)
Pagina: 1