Toon posts:

Welke prijzen zijn realistisch?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als beginnend webdesigner heb ik mijn allereerste opdracht met succes afgerond.
Nu vroeg ik mij af wat er gemiddeld gevraagt word aan tarieven.
Het gaat om een website met:
- 15 pagina's in HTML
- Geen PHP
- Maandelijks onderhoud.
Site ziet 'r gewoon proffesioneel uit (nog niet op internet). De opdrachtgever zelf is er helemaal lyrisch van.

Wat denken jullie wat ik moet gaan vragen?

MvG

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
geld. Met andere woorden: kijk aan wat je hebt gedaan. Ben je een zolderkamerprutser zonder KvK kun je niet zoveel eisen; jij kan immers niet factureren en moet de klant het uit zijn privé-pot betalen.

[ Voor 96% gewijzigd door HunterPro op 14-05-2003 19:57 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

wat een gek er voor wil geven, hou rekening met de uren die je er tot nu toe in hebt gestoken.. maar ook met de toekomst (je zit voor de komende tijd eraan vast..)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57
Meestal wordt er vooraf een offerte gemaakt ;). Zoek hier een beetje rond en je zal zien dat het antwoord steeds is: 'dat kunnen wij niet bepalen'.

Bepaal voor jezelf een leuk en in jouw ogen (leeftijd, ervaring, professionaliteit) redelijk bedrag, bedenk of het bedrijf of de persoon waarvoor je het hebt gemaakt dit ook redelijk zou vinden, en factureren maar!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
ja idd, jij zegt professioneel, maar is het werkelijk professioneel?
vertel anders aan je opdrachtgever hoeveel tijd en moeite het je heeft gekost/gaat kosten (ook qua onderhoud) en vraag hoeveel hij hiervoor wil betalen

Verwijderd

een dude uit me klas maakt ook pages maar dan met php enzo die vraagt 50 euro voor een uitgebreide site :) en 100 euro als hij op zijn server staat:)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:21
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(leeftijd < 18 || !opleiding) {
      leeftijd / 2 * uren;
} 
else {
      if(!legaal) {
              leeftijd - 5 * uren;
      }
      else {
               100 * uren;
      }
}

[ Voor 6% gewijzigd door Eskimootje op 14-05-2003 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha!

Ik ben al zo'n 6 jaar bezig met websites. En als je 6 jaar bezig bent weet je wel wat proffesioneel is en wat niet. En dit is profesioneel.
Ben wel geregistreerd bij de KvK btw.
Ik denk dat ik per maand 2 uur bezig ben aan onderhoud. Het gaat om een site voor de videotheken hier in de buurt en op de site komen releases.

Ik zit zo te denken aan 700 euro voor de website
60 euro per jaar hosting (lycos)
en 20 euro per update per pagina.
Is dit wat?

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Hier zijn al zoooooooooo veel topics over geweest.

En wat is steeds het antwoord? Kijk wat je er zelf per uur aan over wilt houden, en doe dat keer anderhalf (belastingdienst). Vervolgens schat je het aantal uren, dat doe je keer 2, en dat vermenigvuldig je met je uurtarief. Klaar.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Staat ook in de FAQ trouwens, in case you didn't notice:

[quote]Hoeveel moet ik hiervoor vragen?
Hierover zijn ook al meerdere topics geweest. Bij de diverse job-sites op het internet kun je hier meer informatie over vinden. Bedenk ook voor jezelf dat je een vooraf een prijsafspraak maakt, als je dat achteraf nog moet bepalen kun je alleen maar problemen daarmee krijgen.[/qoute]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.