MSI KT3 Ultra ARU - Wake up on Lan

Pagina: 1
Acties:

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Ik was bezig om wake-up-on-lan aan de praat te krijgen op mijn computer.Ik heb een realtek 8139A netwerkkaartje met WOL ondersteuning (kaartje heeft in een andere pc gezeten en daar werkte WOL). Ik heb begrepen dat wil WOL uberhaupt werken dan moet als de computer uit staat het ledje op de netwerkkaart blijven branden dat doet ie ie al niet. Volgens de handleiding van MSI ondersteund het moederbord WOL, maar er zit geen speciale connector op dus zou het gewoon via de PCI aansluiting moeten werken. In de bios staat verder niets over WOL, alle andere mogelijkheden die met Wake Up te maken hebben heb ik aangezet. In Windows XP heb ik bij de properties van de netwerkkaart onder Powermanagement aangevinkt "allow this device to bring the computer out of standby", en onder Advanced heb ik ook alles met Wake op enable gezet.
Maar nog steeds wil het niet werken, zelfs het ledje op de netwerkkaart blijft niet branden. Op het forum van MSI stond ook al niets dat een oplossing gaf.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

In je netwerkinstellingen in XP heb je al ingesteld dat die kaart voor WOL gebruikt mag worden? Dit moet bij de instellingen van de kaart zelf gebeuren, niet bij de protocollen.

LinkedIn
Instagram

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:37
Ja, ik heb het ingesteld bij de properties van de netwerkkaart zelf, niet bij de protocollen.

• Nevie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 13:25
jumper settings?? heb je het kabeltje aangesloten (die moet er geloof ik wel zijn namelijk)?? En in de BIOS staat volgens mij wel iets over WOL, je kan ook wake-on-keybord-key oid instellen...

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
kabeltje hoeft er niet te zijn..althans, ik heb geen WOL, maar mijn netwerkkaart lampje blijft wel branden als de pc uitstaat. WOL moet je inderdaad inschakelen in de bios!!