Shuttle SN41G2 start totaal niet op met XP2400+

Pagina: 1
Acties:

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
ik heb net mijn nieuwe shuttle SN41G2 gekregen. heel mooi dingetje. ik heb alles erin gezet.

ook had ik net mijn Xp2400+ binnen gekregen.

maar nu krijg ik geen beeld. ik heb alles al geprobeerd. ik wou tijdelijk de onboard vga kaart gebruiken die erop zit. Ik kom dus nog niet eens in de bios. dat is heel vervelend omdat het mobootje jumperless is.

mijn specs:

XP2400+
pc2100 crucial/micron 256mb
120gig maxtor
brandertje

weet iemand wat er misschien aan de hand kan zijn?

ik krijg geen piepjes, fans gaan aan,ook zonder hdd en alles getest,geheugen in ander slot gedaan monitor blijft op standby staan/ dus doet verder niks,Clear CMOS gedaan,helpt verder ook niks.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitle minder kinderachtig gemaakt ;)

• --MeAngry--
  • Laatst online: 17-08 12:05

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Al een andere videokaart geprobeerd? Misschien dat de onboard videochip standaard op disabled staat? (Kan me niet voorstellen maargoed...) En probeer anders eens zonder geheugenmodules te starten. Als je dan geen piepsignalen krijgt is je CPU misschien braq.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Daklem
ik heb mijn geheugen eruit gehaald maar volgens mij zit er geen sound onboard ofzo want ik hoor totaal geen piepjes. echt heel frustrerend.

ik heb geen andere vidkaart liggen helaas. mijn oude past er niet in, dat heb ik al geprobeerd. dus totaly verneukt atm! : (

maar hij start wel op . mijn hdd ratelt net alsof hij gewoon windows is aan het opstarten. cdrom werkt gewoon. alleen geen beeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Daklem op 14-05-2003 19:15 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is het plankje niet voorzien van een standaard speakeraansluiting :?

• Daklem
Zo te zien niet. wel vreemd overgens. want dat heeft toch ieder mobootje?

heeft niemand een shuttle hier? :)

Verwijderd

Heb ook een shuttle maar dan een met een ProsavageDDR kaart (SK41G). De symptonen die jij hebt, heb ik ook gehad toen ik de shared memory in de bios op 0Mb zette. Dan heeft de videokaart dus geen memory meer en krijg je geen beeld. Dit kon ik oplossen door er een andere kaart in te doen en zo in de bios shared memory weer aan te zetten.

Wordt inderdaad moeilijk als je geen andere videokaart hebt. Misschien je bios even resetten zodat de instellingen default worden?

Edit: Ik bedoel dan bios resetten met de jumper...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:33 ]

• Daklem
ik zal zo eens kijken of ik tijdelijk een videokaartje kan lenen. Als het dan wel werkt koop ik gewoon een fatsoenlijke videokaart. :) maar als ie het dan nog niet doet. dan weeti k het ook niet meer. dan bel ik morgen even die shop op waar ik hem gekocht heb... helaas via internet :|

• Daklem
ik heb het probleem al gevonden. er was niks mis met de shuttle. ik had een Duron 800 erop gezet ( die ik toevallig nog had ), en startte gewoon op. dus het probleem was de Xp2400+.

dus ik ga een nieuwe halen door middel van mijn garantie.

bedankt voor jullie reacties.

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025

AtlonXP1800

Ondertitel?

dat je geen piepjes hoort kan wel kloppen, er zit gen pc speaker in .ik heb ook een sn41g2, die inmiddels perfect werkt :D

Verwijderd

Als je onboard vga gebruikt is hij heel kieskeurig qua geheugen. Ander latje proberen kan soms helpen.
Die onboard gf4 mx440 trekt trouwens toch op de ballen, heb die eens een paar uur gebruikt omdat'k dacht dat er iets was met m'n ti4600 en nooit meer! ;)

Verwijderd

IK heb er noname 256DDR inzitten en nixnie probleme nie.. Maar kan mazzel zijn.. Net zoals bij me oude K7S5A had ik waarschijnlijk ook mazzel..

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

als je noname geheugen gebruikt heb je zeker veel mazzel als het goed werkt, vooral met onboard graphics doet hij hel moeilijk over goed geheugen.

de onboard gf4 mx440 is trouwens helemaal niet zo slecht, hij trekt een gf2 GTS er uit!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je wel gekeken naar de FSB jumper op je mobo?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

Gunner schreef op 15 May 2003 @ 12:07:
Heb je wel gekeken naar de FSB jumper op je mobo?
een sn41g2 is juperless.... aleen een jumper voor clear cmos, de rest gaat via de bios

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

AtlonXP1800 schreef op 15 mei 2003 @ 12:11:
een sn41g2 is juperless.... aleen een jumper voor clear cmos, de rest gaat via de bios
Ik kan me herinneren dat ik met mijn shuttle een jumper anders moest zetten voor de FSB :?

edit: Oh.. sorry... ik heb een SK41G 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 15-05-2003 12:17 . Reden: SK41G ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Daklem
mijn geheugen trekt ie nu wel. ik hoop dat hij mijn toekomstige geheugen ook gaat pakken. maar volgende week koop ik een ASUS Geforce4 TI4800SE 128mb vivo.
dat leek me wel een leuk kaartje om mee te beginnen.

geheugen wat ik krijg is PC3200 van twinmos. Denk wel dat hij dat gaat trekken.

Mijn Processor heb ik vandaag teruggestuurd met RMA formuliertje. Ik hoop dat ik snel een nieuwe krijg en geen weken hoef te wachten. Anders baal ik wel goed.

Verwijderd

Waarom heb je dan eigenlijk een SN41G2 gekocht, als je er toch een andere videokaart in gaat zetten? Had je beter de SK41G kunnen nemen, die videokaart zuigt en het ding is 100 pleuro's goedkoper.. Toch?

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

als je eerst de onboard video wil gebruiken en later er pas een betere video kaart in wil zetten is die onboard video heel handig, en langzaam is die niet! (3dmark 2001SE: 4485 , een gf 2 gts haalt 4491)

• Daklem
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:03:
Waarom heb je dan eigenlijk een SN41G2 gekocht, als je er toch een andere videokaart in gaat zetten? Had je beter de SK41G kunnen nemen, die videokaart zuigt en het ding is 100 pleuro's goedkoper.. Toch?
omdat de goedkopere versie geen PC3200 ram aankon. en als ik iets koop. koop ik iets nieuws, en niet iets verouderd :)

dat geld maakt me opzich niet zo uit. ik vond deze kast ook een stuk mooier dan die SK41G

Verwijderd

Daklem schreef op 16 May 2003 @ 17:52:
[...]

omdat de goedkopere versie geen PC3200 ram aankon. en als ik iets koop. koop ik iets nieuws, en niet iets verouderd :)

dat geld maakt me opzich niet zo uit. ik vond deze kast ook een stuk mooier dan die SK41G
Je betaald alleen 100 euro extra voor maximaal 5% performance winst.. :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Daklem schreef op 16 May 2003 @ 17:52:
Dan wil ik je niet teleurstellen, maar Shuttle heeft net een stel nieuwe barebones aangekondigd, onder andere gebaseerd op de nForce2 :).

Het duurt overigens waarschijnlijk nog wel even voor die hier in den lande verkrijgbaar zijn, dus dat valt weer mee :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Ik wil beide posts boven mij ook niet teleurstellen, maar je lult. De sn41ge2 IS dus gebaseerd op de Nforce2 chipset, en is de best-presterende shuttle tot nu toe. En echt wel meer dan 5 procent verschil hoor!! De sk41g waar je het over hebt is gebaseerd op de km266 chipset..ZWAAAAR verouderd. jouw keuze, niet die van mij.
Verder is die nieuwe serie gebaseerd op de Nforce2 ultra 400 meer marketing dan iets anders. enige anders is OFFICIELE ondersteuning voor de 3200+ (200mhz fsb), iets wat de oude nforce2 ook wel aan kan. Helaas is het voltage niet standaard aan te passen, maar dit geld ook voor de nieuwe SN45G (waar overigens geen ingebouwde video op zit).

Mijn conclusie: De SN41G2 rocks! En de rest is leuk en aardig, maar alleen voor het verschil in ontwerp alleen zou je al de sn41g2 kiezen vind IK... en inderdaad, jij bent niet IKke :O)

Verwijderd

Geeft verder ook niet O-).. Die van mij moet alleen dienst doen als PVR/prutsmachientje dus ik kon die 100 euro verschil goed gebruiken voor een hardware encoder/RF remote e.d... Voor echte performance zou ik zowieso geen barebone gebruiken, daar heb ik wel wat anders voor :)

Je voelt je volgens mij een klein pietsie beetje aangevallen of heb ik dat verkeerd? :*)
en inderdaad, jij bent niet IKke :O
Niet dat ik jou wil zijn, of zelfs maar kan zijn, maar waar komt deze opmerking vandaan? Ik zou er niet over peinzen om jou te willen zijn..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 08:56 ]

Verwijderd

lol... :)
Gelukkig niet zeg, dan zou het veels te druk worden als er meer ikkes zouden zijn. Maar ik zei het erbij zodat je zag dat het alleen MIJN mening was, en geen stelling van goed/fout. Jij bent niet ikke, dus jij kan er heel anders over denken. Op die fiets, die blauwe! :)

Iedere XPC heeft weer een andere groep aanhangers, en de oudere zijn inderdaad een stuk voordeliger. Voor die 100 euro ga ik alleen geen mobo kopen dat al meer dan twee jaar oud is. Dan geef je toch die 200+ euro voor niets uit naar mijn gevoel, omdat je dan na een jaar weer zit met een upgrade die je maar half voor elkaar krijgt. Immers, een top-cpu in een oud mobo is mogelijk, maar geeft je niet de performance-vooruitgang die je bij een nieuwer mobo zou krijgen. Just my three cents..
Pagina: 1