Hallo,
ik heb in een applicatie een combobox, die ook best goed werkt.
Als ik in die combobox een keuze maak, wordt er aan de hand daarvan
een ander veld gevuld met een bepaalde waarde.
Dit werkt goed.
Nu wil ik dit echter ook met het toetsenbord kunnen, dus dmv de pijltjes toetsen naar boven en naar beneden.
De combobox reageert hier wel op, maar update het veld niet dat daarna gevuld moet worden met een waarde.
De variabele die in dit geval de waarde krijgt en weer gegeven moet worden is 'szResult'
Het volgende heb ik dan:
weet iemand hoe dit mogelijk is?
edit:
ik heb het al gevonden
ik heb in een applicatie een combobox, die ook best goed werkt.
Als ik in die combobox een keuze maak, wordt er aan de hand daarvan
een ander veld gevuld met een bepaalde waarde.
Dit werkt goed.
Nu wil ik dit echter ook met het toetsenbord kunnen, dus dmv de pijltjes toetsen naar boven en naar beneden.
De combobox reageert hier wel op, maar update het veld niet dat daarna gevuld moet worden met een waarde.
De variabele die in dit geval de waarde krijgt en weer gegeven moet worden is 'szResult'
Het volgende heb ik dan:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| void CList1Dlg::OnCloseupCombo() { CString szChoice; int nChoice; m_comboList.GetWindowText( szChoice); nChoice = m_comboList.GetCurSel(); if (nChoice != CB_ERR) { m_comboList.GetLBText(nChoice, szChoice); if (szChoice == "test") { CList1Dlg::szResult = "32"; } else if (szChoice == "bla") { CList1Dlg::szResult = "42"; } else if (szChoice == "kiwi") { CList1Dlg::szResult = "44"; } else { CList1Dlg::szResult = szChoice; } } else if (szChoice.IsEmpty() == TRUE) { szResult = "No choice selected"; } else if ( m_comboList.FindStringExact( -1, szChoice) != CB_ERR) { szResult = "Closing after selection" + szChoice; } else { m_comboList.AddString( szChoice); szResult = "Adding" + szChoice + "to list"; } CWnd* pWnd = GetDlgItem(IDC_RESULT); ASSERT(pWnd); if (pWnd) pWnd->SetWindowText(szResult); } |
weet iemand hoe dit mogelijk is?
edit:
ik heb het al gevonden
C++:
1
2
3
4
5
| void CList1Dlg::OnSelchangeCombo() { AfxMessageBox("bla"); } |
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:51 ]