Toon posts:

Wireless Netwerk in combi met vast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf ADSL MAXX en komt binnen via mijn Alcatel modem.
Hierop heb ik een Vigor 2200E Router/Switch zitten en deel ik de verbinding met 3 andere PC's.
Nu wil ik een 4de PC er op aansluiten maar die is van de buurman. Hij zit hier 50 meter vandaan. Een kabel trekken is geen optie dus wil ik het draadloos gaan oplossen. En we willen een beetje gamen onderling.

De vraag is hoe ik dit het beste kan oplossen. Ik heb totaal geen kaas gegeten van draadloze netwerken.

Nu heb ik uiteraard wat topics gelezen die hier staan maar het is mijn nog niet duidelijk. Ik las iets over access points ofzo? Is dat iets?
Zou ik die in mijn router kunnen prikken om een signaal over te kunnen zenden naar mijn buurman? Of heb ik het helemaal mis?

Wat zijn tevens goede merken die naar behoren werken enzo?

Als iemand dit al een keer heeft gedaan of tips heeft dan hoor ik dat graag :)

}:O

• ikke007
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 15:49
je kan een acces point aanschaffen en deze direct op je router aansluiten. even configureren en klaar. dan wireless kaartje bij de buurman erin steken en dan zou deze moeten kunnen communiceren met de accespoint bij jou thuis.

je hebt dus een wireless kaartje nodig en ook een wireless acces point

Ik weet niet of die 50 meter zicht is of dat er veel muren tussen zitten want bij enkele muren wordt je signaal heel erg gedempt.

Lets remove all security labels and let the problem of stupidity solve itself

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip. Ben even verder gaan neuzen na je reply en ben op deze apparatuur gestuit:

Accespoints en netwerkkaart:

LinkSys Wireless Access Point WAP11 + LinkSys Wireless LAN PCI WMP11

of

LinkSys Wireless LAN PCI WMP54G + LinkSys Wireless LAN PCI WMP54G

De eerste is een 11Mbps netwerk en de andere een 54Mbps netwerk.

De prijs scheelt niet zoveel.

Zou de 11Mbps volledige Cistron MAXX doorlaten? Dat is theoretisch 8Mbps. Dus zou ik de paar euro's sparen tegenover een 54Mbps wireless-netwerk.

Alleen wat zouden jullie aanraden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 23:00 . Reden: typo ]

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

54G is wat sneller meestal rond de 30 Mbps (+-3mb/sec), maar deze heeft meestal meer moeite met een goede verbinding.
De 11Mbit versie is daarentegen veel stabieler, komt meestal verder.
De 11Mbit kun je trouwens flashen naar een dlink, zodat hij sneller word 22Mbit en zelfs 44 Mbit ergens gelezen. Hier lopen lopen al een aantal draadjes over.

Verwijderd

nightwatcher_b schreef op 15 May 2003 @ 09:53:
54G is wat sneller meestal rond de 30 Mbps (+-3mb/sec), maar deze heeft meestal meer moeite met een goede verbinding.
20 Mbps komt dichter in de buurt.
De 11Mbit versie is daarentegen veel stabieler, komt meestal verder.
Dit is effectief tussen de 3 en 5 Mbps
De 11Mbit kun je trouwens flashen naar een dlink, zodat hij sneller word 22Mbit en zelfs 44 Mbit ergens gelezen. Hier lopen lopen al een aantal draadjes over.
Dit is alleen mogelijk wanneer alle nodes uitgerust zijn met een TI chipset.

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Zelf haal ik met m'n Wap54G en Wmp54G zonder antennes 3,5 Mb/sec met de buren (twee los staande huizen).

Verwijderd

Topicstarter
K dan! Thanks voor de replys!
Gezien de conclusie, ga ik voor stabiliteit en reikwijdte. Met andere woorden:

LinkSys Wireless Access Point WAP11 + LinkSys Wireless LAN PCI WMP11

Goede keus neem ik aan?

LinkSys lijkt mij de beste op de markt tegenwoordig?

Zag dat SVEC ook accespoints had maar is bijn avoor de helft van de prijs. Zou het veel schelen of moet ik gewoon voor LinkSys gaan en klaar! Kwaliteit en Goed. Of is SVEC ook kwaliteit en goed?

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 17:43
Kijk ook eens op www.wirelessnederland.nl of opp het forum daar.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Ik zou zoals gezegd voor Linksys gaan :) er is veel over te vinden en is gebleken stabiel te zijn.
Pagina: 1