Zoals de topic titel al zegt, hoe kan ik de opgeven grootte van de harde schijf van een reeds bestaande virual machine aanpassen?
Max size is 4GB toch?
Je kan wel een extra VD aanmaken (dat doet VMware zelf ook, per 2GB wordt er een Vmdk diskfile aangemaakt)
Je kan wel een extra VD aanmaken (dat doet VMware zelf ook, per 2GB wordt er een Vmdk diskfile aangemaakt)
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Nee joh, maximale size is niet 4GB. Voor virtuele IDE is de maximale grootte 128GB en voor virtuele SCSI 256GB.
@axis: Dat lijkt mij ook een prima manier...
@axis: Dat lijkt mij ook een prima manier...
[ Voor 21% gewijzigd door DUX op 14-05-2003 22:25 . Reden: meer onzin! ]
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
een extra schijf erbij aanmaken, overghosten in de virtuele machine, en dan de eerste verwijderen... zo doe ik het dan..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Wat een omweg. Kun je nks met een conventionele partitie manager?
You can't have everything. Where would you put it?
Als die in staat is om 1-op-1 kopietjes te maken. Kijk, zijn virtuele schijf is te klein. Da's vervelend, want een schijf is zover ik weet binnen VMWare niet te vergroten.
Een oplossing is dan om er een virtuele schijf bij te maken met plenty of space en dan de inhoud van de oude virtuele schijf op die nieuwe te gooien, waarna de oude virtuele schijf uit de VM gehaald kan worden (of desnoods kan blijven als extra space, en dan komt jouw partitie manager wel weer van pas, om de actieve partitie aan te geven).
Een oplossing is dan om er een virtuele schijf bij te maken met plenty of space en dan de inhoud van de oude virtuele schijf op die nieuwe te gooien, waarna de oude virtuele schijf uit de VM gehaald kan worden (of desnoods kan blijven als extra space, en dan komt jouw partitie manager wel weer van pas, om de actieve partitie aan te geven).
Verwijderd
Net als bij ene echte computer kun je de schijf niet vergroten.
Alleen de partitiegrootte, tot maximaal de schijfgrootte.
De hierboven genoemde methodes van overGhosten zijn toepasbaar.
kortom, maak voortaan een virtuele machine aan met meer schijfruimte, of voeg een virtual disk toe (D:)
Alleen de partitiegrootte, tot maximaal de schijfgrootte.
De hierboven genoemde methodes van overGhosten zijn toepasbaar.
kortom, maak voortaan een virtuele machine aan met meer schijfruimte, of voeg een virtual disk toe (D:)
Ik dacht dat de VD's in te stellen waren om dynamisch te groeien wanneer de opgegeven size te klein wordt?
Dat zit anders in elkaar: je geeft op wat de grootte is, en vervolgens wordt de image aangepast aan wat er op die virtuele schijf staat. Stel dat je een schijfgrootte van 4GB instelt, maar er staat maar 250MB op, dan is de image 250MB.
Verwijderd
DUX heeft gelijk, de grootte wordt alleen beperkt door de vrije ruimte die je in je fysieke schijf hebt.
pi0d: Bij VPC (virtual PC) heb ik daar geen last van die breid ook uit tot je echte hdd vol zit. Is nie 1 of andere .cfg of .vmx of .ini file waarin ik de grote zou kunnen aanpassen ofzow?
Verwijderd
Zoek 's eerst in de help van het proggie (ik ben nu op mijn werk, maar die vraag kan ik zo beantwoorden als ik thuis ben).
Succes.
Succes.
Ik kan het nergens vinden in de support van VMWare. Ook hernoemen van een HD-bestand en hernoemen zodat de nummering klopt (elke 2GB krijgt een nieuw bestand erbij met een volgnummer) heeft geen zin.
In het .vmx-bestand staat het niet, terwijl daar wel de rest van de instellingen staan die je bij 'Settings' kunt aanpassen. De *.vmdk en nvram bestanden zijn binair dus ik kan zo gauw niet zien waar de instelling precies zit (misschien dat iemand met een resourcehacker-achtig programme een kijkje kan nemen?).
Als ik het moest gokken, dan zou ik zeggen dat de instelling in het eerste HD-bestand zit en dan ergens in de eerste regels...
In het .vmx-bestand staat het niet, terwijl daar wel de rest van de instellingen staan die je bij 'Settings' kunt aanpassen. De *.vmdk en nvram bestanden zijn binair dus ik kan zo gauw niet zien waar de instelling precies zit (misschien dat iemand met een resourcehacker-achtig programme een kijkje kan nemen?).
Als ik het moest gokken, dan zou ik zeggen dat de instelling in het eerste HD-bestand zit en dan ergens in de eerste regels...
Ik ben benieuwd, als jij als je thuis bent even de oplossing wil posten dan ben ik je heel erg dankbaar.Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 12:52:
Zoek 's eerst in de help van het proggie (ik ben nu op mijn werk, maar die vraag kan ik zo beantwoorden als ik thuis ben).
Succes.
Verwijderd
Open het proggie, klik dan Edit, Virtual Machine Settings, Hard Disk.
Als je dan op 'Add...' klikt en dan Volgende, Hard Disk.
Kan je een nieuwe maken door op ´Create a new virtual disk´ te klikken.
Dus, het enige wat je kan doen is een nieuwe maken.
Dat was dus het probleem we willen geen nieuwe zoals al gezegt was maar juist oprekken van de oude vm disk.Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 17:59:
Open het proggie, klik dan Edit, Virtual Machine Settings, Hard Disk.

Pagina: 1