Mijn huidige HD begint een beetje vaag te doen en met powermax heb ik een aantal bad sectors gevonden en gerepareerd, maar het is dus nu een onzekere schijf. Er zit nog wel fabrieksgarantie op, maar dan moet je zelf met maxtor gaan posten enzo.
Het betreft een maxtor 40GB 7200 RPM.
Maar goed. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Ik heb in de computer totaal ooit eens een test gelezen over schijven. Daarin kwam naar voren dat de fireball 3 (5400 RPM) van maxtor/quantum net zo snel las als een 7200 RPM schijf. Schrijven ging ook bijna net zo snel. Het enige verschil was de seek time. Bij 7200 RPM schijven was/is dit ongeveer 11 ms en bij die fireball 3 is dat 23 ms.
Mijn vraag is dus: waar merk je dit verschil in?
Het betreft een maxtor 40GB 7200 RPM.
Maar goed. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe. Ik heb in de computer totaal ooit eens een test gelezen over schijven. Daarin kwam naar voren dat de fireball 3 (5400 RPM) van maxtor/quantum net zo snel las als een 7200 RPM schijf. Schrijven ging ook bijna net zo snel. Het enige verschil was de seek time. Bij 7200 RPM schijven was/is dit ongeveer 11 ms en bij die fireball 3 is dat 23 ms.
Mijn vraag is dus: waar merk je dit verschil in?