ik ben bezig met het maken van een class in php waarmee je formuliertjes kunt genereren. echter het probleem zit hem in de javascript. Ik heb in de class een functie om een selectbox te generen, ik wil het zo maken dat als je op één van de opties in de selectbox klikt dat je dan doorgelinkt wordt, ik weet dat dit gaat met onchange, maar ik ben een echte javascript n00b en naar mijn weten is een onchange 'van' javascript.
Ik heb het er met iemand anders over gehad die wel wat van javascript kan, maar volgens hem is het niet mogelijk voor -iedere- optie een andere url in te stellen, je kunt volgens hem alleen linken naar dat wat er in de form tag staat....
Nu is mijn vraag hoe verander ik dit? ik wil dus als in het rijtje dit voorkomt:
- menu
- home
- sport
dat je dan bv naar menu.php gaat als je op menu klikt, dat je naar home.php gaat als je op home klikt enz...
Ik hoop dat ik het in het goede forum heb gezet
Ik heb het er met iemand anders over gehad die wel wat van javascript kan, maar volgens hem is het niet mogelijk voor -iedere- optie een andere url in te stellen, je kunt volgens hem alleen linken naar dat wat er in de form tag staat....
Nu is mijn vraag hoe verander ik dit? ik wil dus als in het rijtje dit voorkomt:
- menu
- home
- sport
dat je dan bv naar menu.php gaat als je op menu klikt, dat je naar home.php gaat als je op home klikt enz...
Ik hoop dat ik het in het goede forum heb gezet