Toon posts:

Informatie/handleiding Asus P/I-P55SP3AV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een paar moederborden van school meegenomen. Ik kan bij dit moederbord de muis niet aan de praat krijgen. Het is een Socket 7 met een pentium 166 mhz erin 4 pci sloten en 4 isa sloten 4 geheugen banken en heeft alleen zo'n grote toetsenbord aansluiting (naam ben ik even kwijt). Ik heb al gegoogled en op de site van ASUS alleen bios updates geen handleiding.

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Op www.totalhardware.de heb je wel kans dat hij er tussen staat, inclusief hoe de jumpers moeten.

Zo'n grote toetsenbordaansluiting is een DIN, en er zijn verloopjes voor te krijgen zodat je er ook een gewoon toetsenbord aan kan hangen.

[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 14-05-2003 17:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zo even kijken. Toetsenbord heb ik wel met DIN.

Bedankt voor de snelle reactie

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Resistor schreef op 14 May 2003 @ 17:46:
Op www.totalhardware.de heb je wel kans dat hij er tussen staat, inclusief hoe de jumpers moeten.

Zo'n grote toetsenbordaansluiting is een DIN, en er zijn verloopjes voor te krijgen zodat je er ook een gewoon toetsenbord aan kan hangen.
DIN toetsenborden zijn ook gewone toetsenborden hoor ;). PS/2 planken zijn alleen moderner en wat gangbaarder tegenwoordig :P.

TS : bij die oude mobo's gebruik je normaal een serieël poortje dat je op je mobo aansluit, met een seriële muis.
Afbeeldingslocatie: http://www.ramelectronics.net/assets/images/idc-11016a.jpg
Heb je die al geprobeerd?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

W3ird_N3rd

dat poortje dat je afbeeldt heb je nodig als je een seriële muis wilt uitsluiten, maar je hebt TWEE verschillende versies ervan, die er aan de buitenkant precies hetzelfde uitzien, maar een andere volgorde van de pinnen 1-9 hebben. :(

Zelf heb ik meegemaakt dat een "willekeurig" poortje dat afkomstig was van een no-name I/O-kaart niet werkte op een Asus-moederbord, omdat de pinnen 1 t/m 5 en 6 t/m 9 "anders" inwendig waren aangesloten als het originele Asus poortje, met als gevolg dat een muis aan die poort niet werkte. :'(
Daar kwam ik pas achter toen ik met een multimeter ging meten welke pin van de sub-d connector met welke moederbord-connetor-pin was verbonden. Dan bleek het niet 1-2-3-4-5-6-7-8-9 maar 1-6-2-7-3-8-4-9-5 te zijn. En dat is erg frustrerend! 8)7

Verwijderd

Topicstarter
KonradV zou best eens gelijk kunnen hebben...

W3ird_N3rd die gebruik ik dus

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 20:24:
KonradV zou best eens gelijk kunnen hebben...

W3ird_N3rd die gebruik ik dus
Ik heb ook wel 'ns dat ie dan niet werkt... Ok, ik mag welliswaar aannemen dat je het al geprobeerd hebt maar vraag het toch : heb je dat stekkertje al omgedraait (op je mobo)?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Jep dat heb ik al geprobeerd maar ik kan nog steeds niks vinden over mijn moederbord ook nie op totalhardware.de
Pagina: 1