Toon posts:

Linux install via netwerk op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld via Deamon mijn image te mounten en dan via het netwerk mijn laptop zo te voorzien van de Linux (deze keer Mandrake) te installeren. Gaat dit werken?

Ik vraag dit omdat ik al 10x cd's gebrand heb die alsmaar foutmeldingen geven bij de install van Mandrake 9.1. Ik blijf maar branden en ik vind dat zonde. Ik weet niet eens of ik Mandrake wel zo handig vindt, aangezien dit de eerste keer is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:30:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om bijvoorbeeld via Deamon mijn image te mounten en dan via het netwerk mijn laptop zo te voorzien van de Linux (deze keer Mandrake) te installeren. Gaat dit werken?
Dan zal Mandrake 9.1 een FTP of NFS installatie moeten ondersteunen. Ik kan dit niet in de docs van 9.0 zien, dus dat zul je zelf even uit moeten zoeken.
Ik vraag dit omdat ik al 10x cd's gebrand heb die alsmaar foutmeldingen geven bij de install van Mandrake 9.1. Ik blijf maar branden en ik vind dat zonde. Ik weet niet eens of ik Mandrake wel zo handig vindt, aangezien dit de eerste keer is.
Check je wel of je ISO goed is binnen gekomen met MD5SUM?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ja gechecked. Maar via FlashFXP al 4x van de UTwente afgehaald, maar steeds corrupt. Heel wazig, ben nu 9.0 aan het downen via een buitenlandse site, misschien is die wel goed. BTW groot verschil 9.0 / 9.1??

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Installation is possible by various methods such as Network installation, CD or DVD installation.
Netwerk install moet dus mogelijk zijn.
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:38:
ja gechecked. Maar via FlashFXP al 4x van de UTwente afgehaald, maar steeds corrupt. Heel wazig, ben nu 9.0 aan het downen via een buitenlandse site, misschien is die wel goed.
Bedoel je dan dat de MD5SUM niet klopt, of dat de installatie fout gaat?
BTW groot verschil 9.0 / 9.1??
Geen idee, ken alleen Mandrake 9.

[ Voor 52% gewijzigd door blackd op 14-05-2003 17:42 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
gecontroleerd met md5sum, maar echt een hele pagina vol met foutmeldingen, over de download, dus de download is dan corrupt. Ook al een paar keer gefikt en geinstalleerd met various foutmeldingen, erg jammer dus.

Mooi dat dat werkt (netwerkinstall) met 9.1, misschien weet je een goede ftp site die niet vermeld wordt op de mandrake-site voor het downloaden van een foutloze 3cd versie.

En misschien heb je ook nog een tip (ik blijf wel bezig :P) over het in dos een netwerkje opzetten naar XP (waar de image dus staat). Of kan ik daar oook een andere diskette voor gebruiken/??

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 17:49 ]

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 17:47:
gecontroleerd met md5sum, maar echt een hele pagina vol met foutmeldingen, over de download, dus de download is dan corrupt. Ook al een paar keer gefikt en geinstalleerd met various foutmeldingen, erg jammer dus.
md5sum maakt een reeks van de iso file, deze vergelijk je met de md5sum die je gedownload hebt.
Mooi dat dat werkt (netwerkinstall) met 9.1, misschien weet je een goede ftp site die niet vermeld wordt op de mandrake-site voor het downloaden van een foutloze 3cd versie.
Ik denk eerder dat er iets fout is gegaan met het downloaden ipv dat de iso op de ftp-server verkeerd is.
En misschien heb je ook nog een tip (ik blijf wel bezig :P) over het in dos een netwerkje opzetten naar XP (waar de image dus staat). Of kan ik daar oook een andere diskette voor gebruiken/??
welke image, deze snap ik niet :?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Verwijderd

Topicstarter
Met de image bedoelde ik de ISO van Mandrake 9.1 (deze mount ik met Deamon, zodat het lijkt alsof het een cd is in mijn eigen computer), ik wil deze dan benaderen vanaf de laptop (waar nu niks opstaat), zodat ik 9.1 kan gaan installeren vanaf mijn eigen computer, zodat ik geen cd moet branden.

Maar hoe kan ik deze achterhalen??? Het gaat over mijn eigen netwerk.
AlainS schreef op 14 May 2003 @ 18:00:
[...]

md5sum maakt een reeks van de iso file, deze vergelijk je met de md5sum die je gedownload hebt.

[...]

Ik denk eerder dat er iets fout is gegaan met het downloaden ipv dat de iso op de ftp-server verkeerd is.

[...]

welke image, deze snap ik niet :?

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik denk niet dat dat lukt, maar waarom zou je dat willen? Als je een iso download, de md5sum checked en die zijn ongelijk aan elkaar heeft het uberhaupt geen zin om hem te branden (of installeren). En vergeet niet dat het een image is en niet een bootable iets ofzo. Dus: gewoon opnieuw downloaden, md5sum checken en als dit klopt, dan pas branden ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:47:
kijk eens rond op ftp.nluug.nl/pub, daar heb ik een FTP netwerkinstall vandaan :) Daar staan ook de (toen ik ze weghaalde) foutloze mandrake 9.1 iso's

Tipje: check of je pccard / onboard nic wel ondersteund word.

[ Voor 9% gewijzigd door aReaRe op 14-05-2003 19:52 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

De 1ste of 2e cd heeft extra boot.img files, een daarvan is voor installatie anders dan van cdrom.
Maak daar een floppy mee, en geef bij het booten van die flop aan dat je ofwel via nfs ofwel ftp wilt installen. Zie ook de mdk info (mandrake website, anders bv de faq's op www.mandrakeusers.org ).

Dat je cd's het niet doen,... weet je zeker dat je iso's niet corrupt zijn, en dat je op de juiste manier brandt (dus niet: iso naar cd branden, maar cd-brandprogje aangeven dat je een iso wilt branden..)
Pagina: 1