Snelheid tapestreamers

Pagina: 1
Acties:

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 20:17
Op m'n werk maken we uiteraard geregeld backups, en ik vroeg me af wat nou eigenlijk normale snelheden zijn voor de verschillende types streamers...
Wij hebben nu een VXA2-drive, goed voor 95G in 4 uur (write+verify) met een compressie ongeveer van 2.2 (dus zo'n 6Mbyte per seconde native).

Zijn er (betaalbare!) streamers die qua snelheid daar nog overheen gaan, en ook 80G native (of meer) per tape weg kunnen zetten? Ik heb al een search gedaan, maar kan weinig duidelijke overzichten vinden van de verschillende soorten tapes.

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03 13:25

SambalBij

We're all MAD here

LTO of LTO2 (Ultrium) :) (resp. 100GB en 200GB native)
Een volledige LTO1 tape volschrijven duurt ongeveer 2 uur, dus zo'n 50GB per uur.
(Dan moet je dus wel een schijfsubsysteem hebben die dat trekt. (constante snelheid van +/-15MB/sec))

edit:
Oh je zei betaalbaar :+
Tsja bij een voldoende ruim budget is een LTO2 best betaalbaar (je hebt het dan over een drive van een rugje of 5 ofzoiets)

[ Voor 29% gewijzigd door SambalBij op 14-05-2003 19:13 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
Onze AIT-3 van Sony (100 - 260 GB) trekt ongecomprimeerd ook zo rond de 15 MB/s.
(Interne streamer kost 3100 euro of zo).

Houdoe

Verwijderd

ik heb hier nog een exabyte 8500, en die is erg langzaam zo 29 mb/ per minuit!!!
vindt het zelf niet echt snel....

Verwijderd

1 : altijd native capaciteit en snelheid nemen.
2 : niet blind staren op de prijs van de drive, media is net zo belangrijk
3 : zorg dat de aanvoer snelheid 3 x de native schrijf snelheid is.
4 : 2 goedkopere drives is ook een oplossing (lopen paralel)

• delorean7
  • Laatst online: 22-03 00:37

delorean7

Let's take the Aston toni

JF_ schreef op 14 May 2003 @ 17:07:
Op m'n werk maken we uiteraard geregeld backups, en ik vroeg me af wat nou eigenlijk normale snelheden zijn voor de verschillende types streamers...
Wij hebben nu een VXA2-drive, goed voor 95G in 4 uur (write+verify) met een compressie ongeveer van 2.2 (dus zo'n 6Mbyte per seconde native).

Zijn er (betaalbare!) streamers die qua snelheid daar nog overheen gaan, en ook 80G native (of meer) per tape weg kunnen zetten? Ik heb al een search gedaan, maar kan weinig duidelijke overzichten vinden van de verschillende soorten tapes.
VXA-2 is qua prijs/prestatie king of the hill in tape land.

Zal ik je een leuke tip geven om je effectieve snelheid te verdubbelen? Je hoeft geen verify uit te voeren! Die VXA tape technologie leest je data van de tape terug tijdens het wegschrijven: hoef je dus niet te verifyen aangezien de drive dat zelf al doet en opnieuw zou wegschrijven als de data foutief of gebrekkig blijkt te zijn.

• delorean7
  • Laatst online: 22-03 00:37

delorean7

Let's take the Aston toni

Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 14:14:
ik heb hier nog een exabyte 8500, en die is erg langzaam zo 29 mb/ per minuit!!!
vindt het zelf niet echt snel....
Das een drive van 10 jaar oud.... need I say more
Pagina: 1