Toon posts:

Zeer traag connecten op IRC :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej, sinds ik achter NAT zit gaat het connecten op irc servers zwaar sloom :(
Bij sommige server duurt het connecten gewoon lang, maar bijvoorbeeld deze server zegt het volgende, voordat ik een paar minuten moet w88:
code:
1
2
3
4
5
-Classified.US.iNFeCteD-IRC.com- *** Looking up your hostname...
-
-Classified.US.iNFeCteD-IRC.com- *** Checking Ident
-
-Classified.US.iNFeCteD-IRC.com- *** Found your hostname

Na dit laatste bericht kan ik een paar minuten w88 tot ik eindelijk geconnect ben..
Licht dit aan mijn NAT routing of licht het ergens anders aan??

Wie kan mij helpen??
Alvast vedankt!!!

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zoals er al staat, het ding probeert te connecten naar de ident-port (113, als ik me niet vergis) op jouw PC. Die poort zul je dus op je gateway moeten portmappen naar je interne IP-adres.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 11:22
Als je een beetje had gezocht, was je erachter gekomen dat dat komt omdat je poort 113 niet open hebt staan, dit is namelijk voor "ident poort" voor irc...

Je moet dus poort 113 mappen naar je computer.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net geforward, maar helpt niet :'(

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 10:40
Dit probleem heb ik ook als ik de firewall van de router heb aan staan. Hoe stel ik die poort in bij een Sweex router.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Verwijderd

dat is ook een server in de usa als ik het zo zie
is er niet een server in nl, of in de buurt van nl? als je kijkt naar efnet
nl = efnet.vuurwerk.nl
welk netwerk is het?

Verwijderd

Brickman schreef op 14 May 2003 @ 16:50:
Dit probleem heb ik ook als ik de firewall van de router heb aan staan. Hoe stel ik die poort in bij een Sweex router.
Over het algemeen kun je via je browser naar het ip adress gaan van je router. Dan kom je in een applicatie terecht. Hier kun je vrijwel alles aanpassen wat je wilt. Je hebt uiteraard wel je wachtwoord nodig die je eerder hebt ingevoerd. Maar ikw eet niet zeker of dit ook het geval is bij je Sweex, want dieheb ik nog nooit gezien

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 16:16

BrZ

Poort 113 hoeft niet geforward te worden, hij hoeft enkel open te staan op je firewall. Als je alles wat aan poort 113 gericht is namelijk laat droppen, dan wacht de server op een time-out (1 minuut).
Als hij gewoon open staat zonder dat er iets achter staat, ziet de server meteen dat er niets draait en gaat hij gewoon door.
Pagina: 1