[PC] - FF VIII beeldkwaliteit nog steeds slecht

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
Ikzelf heb voor de PC het spel Final Fantasy 8 gekocht (een tijdje terug alweer). en toendertijd had ik nog een voodoo2 kaartje. daar kon ik hem dus prachtig op spelen. nu heb ik alleen nog een geforce 2 32MB waarvoor ik dus de juiste drivers heb (voor onder windows en zo). en voor het spel heb ik (op mn HD) alle 2 de patches staan. nu heb ik allebei de patches geinstalleerd gehad (eerst de ene, testen, en dan pas de andere, en ook weer testen).

wat er nu aan de hand is: als ik FF-VIII op hardware rendering speel, dan gaan mn kleuren raar doen (flitsen in beeld, kleurveranderingen, maar de scherpte is wel weer vij goed.). en speel ik hem op software rendering, dan is de scherpte wel weg, maar kan ik hem zonder kleurverschillen en flitsen spelen.

ik snap niet hoe ik dit goed kan krijgen, is er iemand die weet wat ik hier aan kan doen? zou dit misschien aan mn videokaart kunnen liggen?

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21
http://www.avault.com/pcr...p.asp?patch=ff8&size=9.53

Je moet de patch voor GeForce users hebben, dan is het opgelost. :)

Edit: Nevermind, ik moet lezen :X

[ Voor 15% gewijzigd door The Will op 14-05-2003 16:15 ]

There is no magic.

• BasSpruit
en als die nou niet werkt?

edit:
zelf ook iets te snel met reageren

[ Voor 50% gewijzigd door BasSpruit op 14-05-2003 16:17 ]

• Lycan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08-2025
Heb het zelf gespeeld op mijn geforce 4 mx

en geen problemen gehad

Heb hetzelfde probleem wel gehad met mijn diamond viper v550
had toen de kleuren in windows op 32 bits staan
en op 16 bits gezet en het probleem was weg.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
Ja, verander eens de kleurdiepte van je desktop. En probeer anders eens andere drivers voor je videokaart. Of misschien de compatibiliteitsmodus proberen als je Windows XP hebt. (Meer informatie zou wel handig zijn :))

The devil is in the details.

• BasSpruit
hmm, xp compatibiliteit heb ik niks aan aangezien ik 2000 NL PRO draai. kleurdiepte van me bureaublad heb ik trouwens nog niet aan gedacht, die ga ik eens proberen. en nieuwe drivers voor me geforce, kan ik die op www.geforce.com vinden of is het op www.nvidia.com ?

edit:
zou `t ook nog ergens anders aan kunnen liggen? ik ben bereid om een heleboel te proberen, behalve dan dat ik aan de HW moet sleutelen.

[ Voor 26% gewijzigd door BasSpruit op 15-05-2003 08:49 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:37
Als je even op beide sites had gekeken had je gezien dat ze op www.nvidia.com stonden ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1