Hoi,
ik heb het volgende probleem: Ik ben namelijk een gastenboek aan het maken. Nu wil ik daar smiley's in kunnen toevoegen. Dit doe ik door middel van van op een smiley te klikken. Net als je bij GOT kunt doen. Als daar dan op een geklikt wordt moet er bijvoorbeeld een :-) in het invoervak gezet worden. Weet iemand hoe ik dit kan doen. Ik heb een stukje code die werkte bij de oude versie van mijn gastenboek maar toen kon ik de layout nog niet aanpassen.
Dit was het oude stukje code:
function emoticon(text) {
text = ' ' + text + ' ';
if (document.book.bericht.createTextRange && document.book.bericht.caretPos) {
var caretPos = document.book.bericht.caretPos;
caretPos.text = caretPos.text.charAt(caretPos.text.length - 1) == ' ' ? text + ' ' : text;
document.book.bericht.focus();
} else {
document.book.bericht.value += text;
}
}
Mijn nieuwe gastenboek staat op hier:
http://www.welnet.nl/~martijn/test/gastenboek.php
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
al vast bedankt,
Martijn
ik heb het volgende probleem: Ik ben namelijk een gastenboek aan het maken. Nu wil ik daar smiley's in kunnen toevoegen. Dit doe ik door middel van van op een smiley te klikken. Net als je bij GOT kunt doen. Als daar dan op een geklikt wordt moet er bijvoorbeeld een :-) in het invoervak gezet worden. Weet iemand hoe ik dit kan doen. Ik heb een stukje code die werkte bij de oude versie van mijn gastenboek maar toen kon ik de layout nog niet aanpassen.
Dit was het oude stukje code:
function emoticon(text) {
text = ' ' + text + ' ';
if (document.book.bericht.createTextRange && document.book.bericht.caretPos) {
var caretPos = document.book.bericht.caretPos;
caretPos.text = caretPos.text.charAt(caretPos.text.length - 1) == ' ' ? text + ' ' : text;
} else {
document.book.bericht.value += text;
}
}
Mijn nieuwe gastenboek staat op hier:
http://www.welnet.nl/~martijn/test/gastenboek.php
Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
al vast bedankt,
Martijn