[Visio 2002 Enter + VS.NET] Reverse enginering

Pagina: 1
Acties:

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ik ben bezig met een applicatie opgezet in Visual Studio .Net in C#. Deze is praktisch klaar. Nu wil ik alleen het ontwerp(UML) gelijk trekken met wat het daarwerkelijk is geworden.

Je hebt in VS.Net de mogelijkheid om je complete project terug te zetten naar Visio een Visio bestand. Dit is een geweldige optie, echter is er één nadeel.

Waar zijn mijn relaties? Alle objecten, types namespaces en de hele meuk is er maar er zijn geen relaties zichtbaar! Iemand enig iedee waar ik ze vandaan moet toveren?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op verzoek SA --> PW :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Relaties snapt Visio nog steeds niet, deze zal je zover ik het getest heb zelf moeten "bijtekenen".

Dit is trouwens geen reverse engineering :) dit is reverse designing :D. Reverse Engineering is als je van (in dit geval) de IL code weer C# code wil maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 09:52 . Reden: Layout ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

1of1: Het engineeren is het hele proces van design naar code. Als je de code dus weer terugvertaald naar diagrammen heet dat gewoon reverse engineering (en ja, asm -> code heet ook reverse engineering)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Wezzie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 07:00
Ah accoord, ik dacht al dat ie het niet kan. Ik vind het alleen wel een beetje krom dat ze die functionaliteit er niet in hebben zitten. Echt moeilijk kan het niet zijn... Alleen wanneer je de system objecten ook mee zou nemen krijg je enorm veel lijntjes.........

Verwijderd

.oisyn schreef op 15 May 2003 @ 10:40:
1of1: Het engineeren is het hele proces van design naar code. Als je de code dus weer terugvertaald naar diagrammen heet dat gewoon reverse engineering (en ja, asm -> code heet ook reverse engineering)
Ehm, je hebt gelijk. tnx :)

Het meenemen van de relaties is niet zo makkelijk. Ga zelf maar eens in de code kijken naar wat er dan vertaald zou moeten worden. Niet ieder class instantie die je creert in je class wil je terug zien als een relatie bijvoorbeeld.

Tevens zijn er tig methodes om een 1 op N relatie te coderen. Visio zou ze dan allemaal moeten "begrijpen"

edit:
Als je code laat generen vanuit visio naar C# toe worden de relaties ook genegeerd om dezelfde reden waarschijnlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 11:08 . Reden: Toevoeging ]

Pagina: 1