Toon posts:

laptop : acer aspire 1406LC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heeft er iemand deze laptop? Ik overweeg om ze te kopen

Ik zou graag willen weten of deze laptop goed presteert in huidige programma's zoals video editing (ulead video studio en pinnacle), dreamweaver, c++ programmeren, java, enz... (vooral beeldbewerking en applicatieontwikkeling). Voor de videobewerking zou ik een break out box met de nodige in en uit poorten kunnen gebruiken, weet er iemand waar ik dat kan kopen?

Hoe is de bouwkwaliteit van deze laptop, en het scherm, het keyboard, ...?

Kan er ook op gegamed worden? Ik speel soms spelletjes als UT 2k3, U2, IGI2, .... ik heb geen fantastische grafix nodig en als ik echt frames nodig heb gebruik ik wel een desktop

Heeft deze laptop ingebouwde wireless of kunnen we het toevoegen via minipci (zonder de modem te verliezen?) En heeft ze een ingebouwde antenne (een goede?)

Heeft er soms iemand een blueprint of een white paper of zoiets voor deze laptop? Zodat ik kan zien wat er in steekt en waar (en hoe ik ze kan openen). Misschien zijn er onderdelen die makkelijk upgradebaar zijn?

Bedankt!

Verwijderd

Ik wou even voor je kijken, maar ik kan het hele type nummer van de dezelaptop niet meer vinden, weet je zeker dat dit het goede type numer is?

Bedoel je misschien deze:ASPIRE 1601LC P4-2.4G 256MB 30GB WXPH 15TFT COMBO 56 ?

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 15:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is een 1406LC
http://www.acer.co.uk/vi/...,,,0,0,17,,3556779890.htm

Aspire
1406LC Intel® Pentium® 4 Processor 2.5GHz, 15.0" XGA TFT Display, 512MB DDR, 30GB HDD, DVD-CDRW Combo, 10/100 LAN Adapter, 56Kbps Modem, Li-Ion Battery, Microsoft® Windows® XP Home LX.A0205.244

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 15:34:
het is een 1406LC
http://www.acer.co.uk/vi/...,,,0,0,17,,3556779890.htm

Aspire
1406LC Intel® Pentium® 4 Processor 2.5GHz, 15.0" XGA TFT Display, 512MB DDR, 30GB HDD, DVD-CDRW Combo, 10/100 LAN Adapter, 56Kbps Modem, Li-Ion Battery, Microsoft® Windows® XP Home LX.A0205.244
vreemd ik kan hem niet vinden in onze database, ik zal nog eens zoeken :)

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:16
ik heb zelf ook zo 1 gehad heb nu een acer travelmate 800Cli maar de 1406LC is echt niet geschikt om op te gamen heb er zelf geen videobewerking op gedaan dus zou dat niet kunnen zeggen. wireless lan heeft hij standaard niet dat is een extra optie die je er wel bij kan kopen en het scherm is redelijk de travelmate 800Cli heeft een veel fijner scherm maar das ook voor een deel persoonlijk. Keyboard is wel redelijk stevig maar de laptop zelf voelt nogal plastic aan maar zit wel stevig in mekaar. Tevens wel ik er nog wel effe bij vermelden dat de accu duur van dat ding echt niet alles heb er nooit langer als 2 uur mee kunnen doen. en de spellen die je voorstelt kan je wel vergeten want C&C generals draaide nog met artifacts op die grafische kaart.

• Korneel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05-2022
De laptop kan opzich wel een spelletje hebben, of Generals werkt durf ik je niet te vertellen. Aangezien hij een "ATI MOBILITY RADEON™ 4x AGP graphic controller with external 16MB DDR" aan boord heeft.

De laatste serie 1300's (!) heeft gratis WLAN meegekregen of de 1400 dit ook krijgt moet ik je even verschuldigd blijven maar zeker even de moeite waard om naar te kijken.

Aan wat voor uitbreiding zat je te denken? Geheugen? waarscheinlijk 2 sloten dus niet MEGA uitbreidbaar ik denk dat de max ligt op 1Gb.
Verder heb je nog de PCMCIA sockets.
Ga anders even naar een winkel en doe erg geinterreseerd dan kan je ze meestal wel bekijken en even omdraaien enzo.

Ik zit zelf op een 1300 met AMD1800+ (768Mb SD) deze heeft geen probleem met Dreamweaver, Photoshop of Jbuilder. Video kijken kan ook, ik heb alleen geen IEEE-1394 dus video bewerking, dat kan ik je verder ook niet vertellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Korneel op 14-05-2003 19:51 ]

.... i just wanted a cool glowing thingy...

Verwijderd

Topicstarter
Het is me ook niet echt te doen om de games, een gamepje af en toe onderweg is best wel eens fijn, maar als ik voor deze laptop ga zal ik me moeten houden bij een civ 3 of een age of wonders =)

Rot dat je de wlan apart moet bijkopen, op de foto's zie je toch zo'n knopje aan de rechterzijde die de wlan in- of uitschakelt? Heeft ze een ingebouwde antenne of niet? Want ik had graag een pcmcia firewire/usb2.0 oplossing ...

Over die videobewerking dan: de cpu en dergelijke zijn net dezelfde als in een desktop dus ik veronderstel dat dat niet al te veel problemen zal opleveren, toch? Het enige wat ik dan mis is zo'n break out boxje met video in gangen, weet er iemand waar je dat kan hebben (svid in en composiet in?)

De uitbreidbaarheid: een laptop is een grote investering, ik zou er dan ook graag een jaartje of 3, 4 mee willen werken. Wat ik dan zie upgraden is een harde schijf (maar dat kunnen alle laptops dacht ik wel?) een recentere cpu (maar ik vermoed dat die 2,5Ghz wel een tijdje door kan) en misschien toch die grafische kaart, of ziet die er vast in dan? Ik dacht dat je die bij Dell's wel kon vervangen?
Er zit 512MB Ram in en ik denk dat dat wel voldoende moet zijn.

Deze laptop heeft ook geen firewire of usb 2.0 die zou ik graag via pcmcia toevoegen, maar ik vind nergens zo'n pcmcia kaartje die én firewire én usb 2.0 bezit, weet er iemand zo'n oplossing....

Misschien toch even zeggen waarom ik naar deze laptop uitkijk :)
Ik heb ze in een vitrine zien staan en vond het meteen een knappe laptop (qua uiterlijk dan eh). Intussen heb ik besloten om mijn verouderende desktop (P2 400 met 128MB) te vervangen. Dacht ik meteen aan die laptop. De spelletjes zou'k nog kunnen spelen op de desktop van m'n vader, dies lekker snel daarvoor. Een laptop zou handig zijn voor school, naar de vriendin te gaan, LAN's, enz...
Bovendien zie ik die laptop regelmatig in een krantje waar 2de hands toestellen worden aangeboden, ze verkopen ze meestal voor een 800-900 euro. Voor ik naar zo'n verkoper wil had ik graag jullie mening even :)

Alvast hartelijk dank voor jullie meningen!

Verwijderd

Topicstarter
oh ja nog een vraagje!

Dat scherm, is dat wat goed? Of is dat zo'n scherm die je enkel goed kan zien onder een bepaalde hoek?

Verwijderd

Als ik je mag adviseren, zou ik een laptop kiesen met Firewire en een beterevideokaart dan hoef je alleen nog maar USB2.0 pcmcia tekopen.

Toshiba heeft de 2100serie die niet echt duur is, en meer bied... oke ze gaan tot 2Ghz Mobile!

Verwijderd

Topicstarter
is die toshiba dan wel beter om te gamen? Hoe minder ik de dekstop van m'n vader moet gebruiken hoe beter eh :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

De Toshiba (ik heb hem) heeft een Geforce4Go 420 met 32MB geheugen, en daar valt over het algemeen meer dan prima mee te gamen. De meeste spellen draaien prima op 1024x768, of anders zeker op 800x600.
Ter indicatie: in 3Dmark 2001SE haalt hij het voor een laptop zeer redelijke aantal van 4160 3D-marks.

Verwijderd

Ik zou voor die Toshiba gaan, ik denk dat ik hem zelf ook ga nemen, of heel misschien een acer800/803 dat weet ik nog even niet :P

Verwijderd

Topicstarter
ja knap :)
maar ik zoek niet om veel centen aan die laptop uit te geven, bovendien zijn die games nu ook weer niet zó belangrijk voor me

kan er dan echt niemand zeggen hoe deze laptop over het algemeen presteert? Een beetje antwoord op al m'n vrage behalve die omtrent het gamen =)
en mss over de uitbreidbaarheid van de notebook.

Ik kan er eentje voor een 1050€ vastkrijgen, wel een knappe prijs niet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 12:52:
ja knap :)
maar ik zoek niet om veel centen aan die laptop uit te geven, bovendien zijn die games nu ook weer niet zó belangrijk voor me

kan er dan echt niemand zeggen hoe deze laptop over het algemeen presteert? Een beetje antwoord op al m'n vrage behalve die omtrent het gamen =)
en mss over de uitbreidbaarheid van de notebook.

Ik kan er eentje voor een 1050€ vastkrijgen, wel een knappe prijs niet?
welke kan je voor 1050 krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
die acer waar ik het over heb

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 16:11:
die acer waar ik het over heb
dat zou ik dan gewoon doen, ik kan hem niet bij onze leveranciers vinden dus heb geen idee wat hij normaal kost :P (inkoop dan)

Maar als je Generals wil doen enz.

zo'n laptop zoek ik dus ook waar je GOED Generals op kan doen, die dun en ligt is. dan ben ik tevreden, maar het moet wel een goed merk zijn :P
Ik denk dat het de Acer800/802 of Toshiba2100 2Ghz wordt :D

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 15:16
heb generals achter de toshiba niet gespeelt maar achter de acer travelmate 800 LCi speelt het perfect 1400x1050 alles op max is geen probleem en met de acer 1406LC krijg je artifacts maar met CIV 3 weet ik het niet ken het spel wel maar nooit gespeelt

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hem vandaag (die acer eh) gaan bekijken bij de verkoper en ik vond het een prachtig dingetje.

Keyboard typt lekker, scherm is zeer knap (hoewel ik er betere heb gezien), CDRW is lekker snel, HD is groooooooooooooooooooot (ja ik kom van 6,4GB hoor :) ) en een dual monitor setup maakt het helemaal af :)

Trouwens; ik zit dit berichtje er nu op te typen *springt een gat in de lucht*

Ik heb met die kerel kunnen onderhandelen zodat ie nog 150 euro van de prijs deed! Heb em dus voor 900€ kunnen kopen.

Als ik er wat meer mee heb kunnen werken maak ik misschien een mini review, als iemand geïnteresseerd is eh :)

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:28

reiker

dan jij!

Tuurlijk, zeer geinteresseerd! Mocht mijn budget tekort schieten voor een Travelmate 800LCi, dan zal ik wel uitkijken naar een ander...

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, laat ik zeker weten dan :)

Heeft er soms iemand een idee waar ik zo'n break out boxje kan vinden? Zo eejte waar ik een Svid, RGB en Composiet ingang op heb voor beeldbewerking (liefst ook firewire). Ik zou er graag een TV, Video, Camera,.... aan kunnen hangen.

Verwijderd

Hoe werkt je videobewerking in de tussentijd ?
Heb je nog op- en/of aanmerkingen ?
Ik ben nl. zelf ook op zoek naar een laptop om mee te videobewerken en Acer is een zeer veel voorkomende candidaat.
Pagina: 1