[Virus] zoeken op kenmerken?

Pagina: 1
Acties:

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, vraag ik me af of ik ergens kan zoeken op kenmerken van een virus.

Een kennis van me heeft sinds kort een probleem met internet. Als ze Outlook Express en/of Internet Explorer starten, dan gaat Windows inbellen om zo verbinding te krijgen tot internet. Vrij normaal natuurlijk.. Het inbellen verloopt ook prima.
Maar als hij klaar is met het controleren van de gebruikersnaam en het wachtwoord, dan sluiten Outlook Express en de Internet Explorer af. Deze krijgen ze dan ook niet meer opgestart. Ook sluit de virusscanner af als ze verbinding hebben met internet. Die is dan ook niet meer aan te krijgen (Norton Antivirus)

Vooral omdat de virusscanner gestopt wordt, denken we aan een virus. Maar helaas kunnen we deze dus niet meer gebruiken, en om één voor één die virus removal tools te laten lopen, is erg veel werk. Daarom willen we zoeken naar eigenschappen van een virus (afsluiten van IE en Outlook).
Het heeft (volgens ons) weinig zin om te zoeken naar 'n virus wat de virusscanner stop zet, want dat doen ze vrijwel allemaal :)

is er zo'n site? of komt iemand dit bekend voor? zodat we 'n beetje 'n richting hebben waar we moeten zoeken..
Alvast bedankt.

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Verwijderd

ik denk dat je ff een dosvirusscan kan doen... weet je tenminste zeker dat je virusvrij bent en je weet meteen welke virusscan je hebt.

hier ff een linkje: http://download.com.com/3302-2239-2303562.html?pn=2&fb=0

Verwijderd

Het is mogelijk om via een internet site (van Symantec) je pc op virussen te checken, maar het probleem bij jou is dus dat hij niet op internet kan... Ik denk dat dit de beste site is om er achter te komen of je een virus hebt.
Wat ik je het best kan aan raden: Gooi de hele pc een keer leeg en zet alles er weer op nieuw op (dus totaal formatten) dan is je virus ook weg.
Verder hebben andere tweakers vast wel een oplossing.

suc6 ermee

Verwijderd

De online scanner van Symantec wordt ongeveer om de 3 maanden geupdate, dus dat heeft ook niet echt veel nut om daar mee te scannen.

Er is ook nog F-Prot voor DOS, die is ook gratis, je moet alleen even kijken hoe je de nieuwste virusdefs moet inplementeren.

ftp://ftp.f-prot.com/pub/f-prot.zip

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

zou eens kijken op de site van mcafee of norton, houden beide een db bij.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• DaaNium
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-07 10:01

DaaNium

incl. 70% zachte ghee

Topicstarter
ja, een online scanner is inderdaad wel handig, maar we komen internet niet op.
Hij belt wel in, maar dan sluit Internet Explorer dus af, en die krijgen we ook niet meer open.
Ik ben intussen aan het uitzoeken hoe dat allemaal werkt met F-Prot..

[ Voor 11% gewijzigd door DaaNium op 14-05-2003 15:47 ]

..maar ik denk dat het verhaal van kapitein Ortega best eens waar kan zijn..

Pagina: 1