Toon posts:

Problemen Generals online!!

Pagina: 1
Acties:
  • 86 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel wat forums bekeken, maar ik heb nog steeds geen antwoord kunnen krijgen op mijn vraag.

Ik heb thuis een netwerk staan en nu wil ik met bijde computers een online game spelen tegen twee andere. Dit werkt niet!! (tenminste, soms wel maar 999 van de 1000 keer niet :( ) Een potje 1 vs 1 lukt wel, een potje 2 vs 1 lukt ook, verder kan ik alle games joinen (ongeacht het aantal mensen) maar een 2 vs 2 of meer potje maken lukt niet!! Tenminste, niet als ik met bijde computers tegen twee andere wil spelen. Ik heb al veel topics bekeken en vragen gesteld, maar telkens had men het alleen over de firewall. Die heb ik uitgezet en het werkt nog steeds niet.

Verdere poginingen: - refresh nat (helpt geen moer)
- send delay, aan-uit in alle mogelijke combinaties (Idem)
- Opnieuw opstarten (zie deeltje een)
- Firewall verwijderd (nutteloos)
- Naar EA, internet provider en Westwood gebeld (zonde
van mijn tijd)
- mijn computer en server een dreun gegeven >:)

:'( Zoals je ziet heb ik al het een en ander geprobeerd en niks helpt :'(

Specs: Server: AMD Duron 800mhz
256 MB sdram pc 133
Komt internet op binnen (Chello)
Netwerk werkt via hub op 10mbit per sec

Client 1: AMD Athlon 1333Mhz
384MB ddr pc2100
Geforce 4 Ti 4600
Generals V 1.5 (Legaal)
Windows XP Pro + SP1

Client 2: AMD Athlon XP 1800+
512MB DDr Pc 2700
Geforce 4 Ti 4200
Generals V 1.5 (Legaal) (Dus twee keer gekocht)
Windows XP Pro + SP1

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05

aapelite

Do the kirby!

Dit probleem komt toch vaker voor met spellen die via het internet IP spelen?
Ik heb dit probleem ook met bijvoorbeeld AOM en een berg andere games, dan kunnen we soms niet eens tegelijk online in het spel, laat staan in dezelfde game. Ik denk dus dat het aan het spel ligt.
Misschien komt er nog een oplossing voor aangezien EAP grootste deel van hun tijd nu besteden aan firewall en netwerk problemen dus wie weet ;)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 23:46

Rival24

I'll Be Back

Topicstarter: Voorlopig (waarschijnlijk altijd) zal je pech hebben. Dit werkt niet met generals en tig andere spellen. En eerlijk gezegd zie ik het niet gebeuren dat EA dit op gaat lossen. Het enige wat je kunt proberen is om via een VPN te spelen (zie startpost: [rml][ C&C] Generals - Deel 4[/rml])

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:34

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Dit zal wel weer te maken hebben met dat je de poort(en) die Generals gebruikt maar aan een enkele computer tegelijk kunt geven.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het vage is dat ik deze problemen bij yuri's revenge dus niet had (was de voorloper van generals).

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-12 15:41

mokumouse

LOLstoel User

jah maar daar zit wel een groot verschil tussen, generals maakt gebruik van TCP/IP en Yuri's revenge/red alert 2 van IPX/SPX.

Blaat...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-12 23:46

Rival24

I'll Be Back

mokumouse schreef op 14 mei 2003 @ 17:14:
jah maar daar zit wel een groot verschil tussen, generals maakt gebruik van TCP/IP en Yuri's revenge/red alert 2 van IPX/SPX.
Het online gebeuren van Yuri's revenge werkt wel met tcp/ip (waarom ze netwerk ipx/spx deden beats me).

Waarschijnlijk mocht je bij yuri's revenge meerdere poorten gebruiken voor online gamen en bij generals staan ze vast (zie readme).

Verwijderd

Topicstarter
Nare mensen daar bij EA laat alles gewoon voor wat het is!!!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Ik kan me er ook aardig kwaad om maken, de nieuwe C&C games ondersteunden het tenminste wel

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

zou het kunnen dat je met dezelfde serial speelt, of anders een gekraakte serial gebruikt.....of heb je 2 Games Generals gekocht?..........geen beschuldiging maar ik heb gehoord dat dit ook een oorzaak kan zijn.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Verwijderd

Topicstarter
zie eerste replay daar staat 2 keer gekocht! (legaal)

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-08 13:14

Flame17

Captur EDC 130

solly, mijn fout :(

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 01:53
Ik heb precies hetzelfde probleem. Chello plus Edimax BR-6104 router.

Kan wel gewoon inloggen, maar met Quickmatch of Custom Game werkt het 9 van de 10 keer.

Heb zoals topicstarter ook allerlei dingen geprobeerd, en ook de manieren die worden beschreven in de ReadMe van de patches. Zelfs met de VuurMuur (van de router) disabled werkt het nog niet goed, dus aan de router kan het niet liggen. Ik heb me laten vertellen dat dit aan Chello kan liggen. Dus of het ligt aan Chello, of aan het spel.

Grr, ik koop 't niet voor niets legaal. Ik wil online spelen! Bah.

Op de officiele forums van C&C Generals zijn er talloze mensen met problemen wat betreft het online spelen.

Ik zie de problemen eerlijk gezegt niet snel opgelost. Het wachten is op 1.6, maar of die veel zal veranderen.

[ Voor 9% gewijzigd door Stuiterbal op 15-05-2003 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het zelfde verhaal gekregen over chello maar dat is onzin waarom kan ik anders gewoon elke willekeurig spel joinen.
en als ik host en het gaat 2vs1 (2 zijn mijn beide pc's en 1 is de idioot die accept terwijl er maar 3 mensen zijn)

Verwijderd

ik heb precies het zelfde,
Soms komt mijn maat met zijn pc hierzo heen, en doen we ook Generals online 2vs2 games en idd hij connect bij mijn 7 van de 10 x niet , behoorlijk irritant. Maar komt gewoon door het spel , want bij andere spellen hebben we nergens last van. Ik heb ook Chello en heb ook een server die het internet verdeeld. Dusja precies hetzelfde probleem.

Ik hoop ook dat ze van EA er iets aan doen , want er zijn een hoop problemen met dat connecten in Generals :(

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 01:53
Zover ik weet is de C&C Generals multiplayer engine dezelfde als die van C&C RA2.

Maar zover ik weet deed C&C RA2 het online prima bij mij? (ook Chello, ander huis, lang geleden, en speelde het nauwelijks tot niet)

[ Voor 6% gewijzigd door Stuiterbal op 15-05-2003 21:58 ]

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Weet niet of het dezelfde engine is, als dat zo is zou het moeten werken want daar heb ik totaal geen probleem om met zn 2en in een game te spelen over inet.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 03:36
Stuiterbal schreef op 15 mei 2003 @ 21:57:
Zover ik weet is de C&C Generals multiplayer engine dezelfde als die van C&C RA2.

Maar zover ik weet deed C&C RA2 het online prima bij mij? (ook Chello, ander huis, lang geleden, en speelde het nauwelijks tot niet)
Nou het lijkt me dus niet hetzelfde als met RA2!
RA2/YR werkte gewoon met router en firewall!

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Verwijderd

Topicstarter
We kunnen dus als conclusie stellen dat de problemen bij EA liggen.
Als ik eerlijk ben, ben ik daar wel blij om want dan weet ik tenminste zeker dat er niet iets mis is met mijn systeem.

Verwijderd

ik kom niet online jullie ook?

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
Ja daaaaaaaaaaag :z
Moet je daar nu echt een topic van anderhalf jaar oud voor kicken :?
*dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.