php compilatie - wil niet geinstalleerd worden, of...?

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
De PHP die ik heb draaien op mijn Linux (Red hat 8.0, ge-update) bak heeft een foutmelding:

Fatal error: Nesting level too deep - recursive dependency? in Unknown on line 0

Dit komt voor aan het eind van de pagina in ELK php-script, ook lege php-files. Op zich werken de scripts wel, maar m'n pagina-layout wordt nogal vernaggeld door die foutmelding.

Een search in Google levert niks op, dus ik probeer gewoon PHP opnieuw te compileren.

Dit is m'n configure script (config.nice):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#! /bin/sh
#
# Created by configure

'./configure' \
'--with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs' \
'--with-mysql=shared' \
'--with-config-file-path=/etc' \
'--with-pear' \
'--enable-ftp' \
'--enable-trans-sid' \
'--enable-sockets' \
'--with-xml' \
'--with-regex=system' \
"$@"

Dit script draait zonder problemen, evenals 'make' en 'make install'.

Om zeker te weten dat alles goed gaat, reboot ik heel 't systeem en check phpinfo() - dit geeft bovenaan het volgende:

SystemLinux rcadam 2.4.18-27.8.0 #1 Fri Mar 14 06:45:49 EST 2003 i686
Build DateFeb 17 2003 13:09:16
Configure Command'./configure' '--with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs' '--with-mysql=shared' '--with-config-file-path=/etc' '--enable-memory-limit' '--with-pear' '--enable-ftp' '--enable-trans-sid' '--enable-sockets' '--enable-safe-mode' '--enable-magic-quotes' '--with-xml' '--with-regex=system'

De datum klopt niet (of zit dit in de sourcecode van php ingebakken?) en het Configure Command klopt dus ook niet.

Aan het eind van de pagina staat nog steeds die foutmelding. 8)7

Het lijkt er dus op alsof er een andere php-module wordt gebruikt. Ik heb echter Apache opgeruimd en ik kan me niet voorstellen dat deze de zaak in de war gooit. Mis ik iets ofzo? :?

Hoe dan ook: doel is die foutmelding verwijderen. Hoe???

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De datum bij 'system' is de datum waarop het systeem is gecompileerd (denk ik), en die bij 'build date' is de datum waarop PHP is gecompileerd. Dus dat klopt wel denk ik, tenzij de datum van je computer hopeloos verkeerd staat/stond natuurlijk :)

Hoe dan ook: ik zou denken dat er ergens een fout in de configuratie van apache en/of PHP staat, die dit veroorzaakt. Post eens een link naar die files, of zoek zelf de relevante delen op en post die hier (maar aub geen 5 km. lange httpd.conf posten ofzo, dat werkt ook niet echt....)

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Net nog effe gecheckt, maar Apache gebruikt wel de nieuw-gecompileerde php-module: als ik de libphp4.so rename, dan restart Apache niet meer. Gelijk gecheckt of de juiste Apache wordt gebruikt, enzo. Dit klopt allemaal. De juiste Apache wordt gebruikt en Apache gebruikt de goede php-module. Waarom klopt de informatie in phpinfo() dan niet?

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Wilke schreef op 14 May 2003 @ 15:41:
De datum bij 'system' is de datum waarop het systeem is gecompileerd (denk ik), en die bij 'build date' is de datum waarop PHP is gecompileerd. Dus dat klopt wel denk ik, tenzij de datum van je computer hopeloos verkeerd staat/stond natuurlijk :)
Die System date klopt niet, want ik heb niet net m'n systeem gecompileerd. Dat is al weer enkele maanden geleden. Die datum bij 'system' lijkt meer overeen te komen met de datum/tijd dat ik PHP heb gecompileerd (dat heb ik daarnet nog gedaan, namelijk). Alleen: deze pastte zich niet aan na een hercompilatie, dus hier klopt ook iets niet.

De build datum klopt dus ook niet - waar die vandaag komt weet ik niet, maar dat lijkt meer op een datum dat deze versie van PHP gereleased is en dus hardcoded in de source - maar dat weet ik niet.
Hoe dan ook: ik zou denken dat er ergens een fout in de configuratie van apache en/of PHP staat, die dit veroorzaakt. Post eens een link naar die files, of zoek zelf de relevante delen op en post die hier (maar aub geen 5 km. lange httpd.conf posten ofzo, dat werkt ook niet echt....)
Er kan niet bijzonder veel fout gaan voor wat betreft installatie van PHP in Apache, maargoed, toch effe een overzichtje:

/usr/local/apache2/conf/httpd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
...

LoadModule php4_module modules/libphp4.so

...

DirectoryIndex index.php index.html index.html.var

...

AddType application/x-httpd-php .php

...

Zijn er specifieke stukken uit de php.ini die je wilt zien?
Ik zie in iedergeval dit staan:

/etc/php.ini
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
...

safe_mode = Off

...

; Magic quotes for incoming GET/POST/Cookie data.
magic_quotes_gpc = Off

; Magic quotes for runtime-generated data,
; e.g. data from SQL, from exec(), etc.
magic_quotes_runtime = Off    

; Automatically add files before or after any PHP document.
auto_prepend_file =
auto_append_file =

...

Safe Mode en Magic Quotes staan hier dus expliciet uit.
Verder gebruik ik geen auto_append_file, wat ook wel eens gesuggereerd wordt bij 't voorkomen van die foutmelding die ik nog steeds krijg.

Edit: lay-out issue

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Goed, ik ga ondertussen gewoon verder, ook al reageren er belabberd weinig mensen op mijn probleempje.

Inmiddels heb ik het voor elkaar gekregen PHP opnieuw te compileren (dit keer inc. gd-support), met de volgende configure options:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#! /bin/sh
#
# Created by configure

'./configure' \
'--with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs' \
'--with-mysql=shared' \
'--with-config-file-path=/etc' \
'--with-pear' \
'--enable-ftp' \
'--enable-trans-sid' \
'--enable-sockets' \
'--with-xml' \
'--with-gd' \
'--with-zlib-dir=/usr/include' \
"$@"

Dit keer geeft phpinfo() ook de juist informatie:

SystemLinux rcadam 2.4.18-27.8.0 #1 Fri Mar 14 06:45:49 EST 2003 i686
Build DateMay 15 2003 13:06:18
Configure Command'./configure' '--with-apxs2=/usr/local/apache2/bin/apxs' '--with-mysql=shared' '--with-config-file-path=/etc' '--with-pear' '--enable-ftp' '--enable-trans-sid' '--enable-sockets' '--with-xml' '--with-gd' '--with-zlib-dir=/usr/include'

Dus dat klopt...

Echter: Ik krijg nog steeds deze foutmelding aan het eind van elk PHP-script:

Fatal error: Nesting level too deep - recursive dependency? in Unknown on line 0

Ik wil van die foutmelding af!

Er draaien een paar scripts op de server waar deze PHP draait, die gegevens uitspugen naar clients. Aan het eind van de data-stream staat dus telkens die foutmelding, waardoor de data-stream ook fucked-up is. 8)7 |:(

Als je op Google zoekt naar die foutmelding, dan krijg je wel een aantal resultaten: forums waar mensen dezelfde vraag stellen en allemaal geen antwoord krijgen die tot een oplossing lijdt of php-pagina's waar deze foutmelding in staat of stondt. Echter: nergens een oplossing voor dit probleem.

Is dit zo simpel dat niemand de moeite neemt om te antwoorden of is het zo vaag dat niemand een oplossing weet? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Explore op 15-05-2003 13:40 ]

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Leuk, zo'n thread in m'n uppie. Hoe dan ook: ik heb de oplossing gevonden. Via Google kwam ik op deze pagina terecht, waar iemand suggereerde om modules, die niet zijn meegecompileerd, uit te zetten in de php.ini. En waarempel, dat hielp.

Fijn, wat info voor in de Tweakers-archieven...

Pagina: 1