Toon posts:

winxp als router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een winxp bak gebruikt als router, probleem is nu alleen op de twee kaarten 1 internet (kaart 1, dhcp en subnet 192.168.2.0) zit en op de andere netwerkkaart in hetzelfde (kaart 2 heeft vast ip adres, zit ook op subnet 192.168.2.0).

Het enige wat ik wil is als machine 192.168.2.2 wordt aangeroep (d.w.z. telnet, ssh, ftp, http) dat er op kaart 2 met vast ip wordt gezocht en (iets anders dan 192.168.2.2) als ik internet dat er dan contact wordt gemaakt met host 192.168.2.1
Waar stel ik dit bij WinXP in?

Verwijderd

onmogelijk... je hebt nu aan beide kanten hetzelfde subnet... dus xp routeert niks!!!

maak 2 verschillende netwerken bijv 192.168.1.0/24 en 192.168.2.0/24

Verwijderd

Topicstarter
btw. de kaart met het vaste ip adres heeft een crosslink kabel (heb geen geld voor een hub) en de kaart met dhcp adres heeft normale kabel die naar host 192.168.2.1 gaat.

Verwijderd

dat gaat ook al niet werken... tussen 2 comps altijd een crosslink kabel!!!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
licht het aan mij of is dit een raar subnet. ik vind dit meer op een ip adress lijken ik zou als subnet 255.255.255.0 gebruiken. en als ip adres 192.168.1.*. of die 1 in een 2 veranderen dan heb je 2 netwerken.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 14:49:
dat gaat ook al niet werken... tussen 2 comps altijd een crosslink kabel!!!
nee, de crosslink ligt tussen 192.168.2.2 (kaart met het vaste ip adres) en een de xp computer. De andere kaart in die xp bak wil ik gebruiken voor internet.
Maar het probleem is nu dat ik de hele tijd netwerkkaarten uit moet zetten om iets te kunnen gebruiken.

bijv. om dat mooie intranet te gebruiken, moet ik de verbinding met de kaart genaamd internet uitschakelen en de verbinding met de kaart internet aan laten staan.
Er moet toch een mogelijkheid zijn dat ik allebei de verbindingen aan laat staan en tegen de ene zeg van voor 192.168.2.2 moet je op die kaart zoeken en anders op de kaart met die met het dhcp adres?
Waar stel ik dat in?

Verwijderd

d00d dat zeg ik toch... hoe jij je netwerk hebt ingesteld gaat tegen alle regels in en gaat per definitie NOOIT werken

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 15:08:
d00d dat zeg ik toch... hoe jij je netwerk hebt ingesteld gaat tegen alle regels in en gaat per definitie NOOIT werken
Mee eens...
kan de TS nog effe op een rijtje zetten wat hij wil en wat je wil op welke netwerkkaart van die winXP machine en wat er allemaal aan die XP machine hangt per nic.

I've visited the Mothership @ Cupertino

Pagina: 1