[Norton Ghost] Na terugzetten partitie boot pc niet (WinXP)

Pagina: 1
Acties:

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Nadat ik mijn zorgvuldig gemaakte image terug wil zetten met Norton Ghost (en het terugzetten gaat zonder problemen) boot mijn computer niet meer op: ik krijg alleen nog de bios te zien en op het moment dat ik het Windows-logo zou moeten zien blijft het angstig stil... en op een gegeven moment stopt zelfs het hdd lampje ermee.

Ik ben er, denk ik, al achter dat het te maken heeft met het locken van de harde schijf alleen heb ik de oplossing nog niet helemaal. Het gebeurd overigens niet altijd maar wel regelmatig. Op dat moment is opnieuw installeren met Windows cd de enige mogelijkheid...

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
probeer eens dmv dos optie fdisk /mbr (enter)

misschien help het

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

• hemiparo
  • Niet online
heb ik geprobeerd alleen heb ik als opstartdiskette een Zip 100 (geen FDD in mijn machine) en die is FAT32 geformateerd en dus zie ik de partities niet (Ghost ziet ze trouwens wel). Mijn FDISK /MBR kan ik dan alleen uitvoeren op de diskette zelf :(

Verwijderd

Gebruik de (XP) CD dan om een repair te doen ?!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 15:52 ]

Verwijderd

ideeetje op een windows 2000 cd erin te doen en dan f8 om in de herstelconsule te komen en dan fixboot te doen

of zoals vteuniss zegt een xpcd

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 15:53 ]

• hemiparo
  • Niet online
vteuniss: het werkt! Dank u!
Alleen... nu nog weten hoe het komt? En wat kan ik er aan doen? Voordeel van een image is juist dat de pc snel weer op orde is en op deze manier gaat het niet echt snel (vooral inladen gaat redelijk traaaag)

Verwijderd

hemiparo schreef op 14 May 2003 @ 17:56:
vteuniss: het werkt! Dank u!
Alleen... nu nog weten hoe het komt? En wat kan ik er aan doen? Voordeel van een image is juist dat de pc snel weer op orde is en op deze manier gaat het niet echt snel (vooral inladen gaat redelijk traaaag)
Nu je weet hoe het moet zal het de volgende keer geen echt groot probleem meer zijn. Dus het voordeel van de pc weer snel op orde met een image blijft gewoon staan. :P

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
norton ghost maakt (dacht ik) alleen een complete image van je hd of partitie en niet van je mbr

Verwijderd

Volgende keer als partitie image terugzet start dan fdisk op dmv een bootflop en de partitie active zetten. Gaat stuk sneller dan een repair uitvoeren dmv een win2k cd.

• hemiparo
  • Niet online
zit wat in... ik kan alleen onder WinXP geen Zip formateren met opdtartbestanden (heb geen FDD) om over fdisk te vinden nog maar te zwijgen?

• hemiparo
  • Niet online
iemand nog een tip?

• Taurec
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-04 10:56
http://www.nu2.nu/bootcd/ voor de opstart diskette .img file .. en dan een bootcd branden met Nero. Dan kan je van cd booten
en ergens op www.bootdisk.com kan je wel een image vinden waar een fdisk in zit .. die fik je dan ook op cd ... (ff een beetje goooglen N'kaaaaay]

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 09:59

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

iemand nog een tip?
ja luister eens naar deze gast..
Verwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 09:46:
Volgende keer als partitie image terugzet start dan fdisk op dmv een bootflop en de partitie active zetten. Gaat stuk sneller dan een repair uitvoeren dmv een win2k cd.
je pc zal van je actieve partitie (staat in je mbr) opstarten..

[ Voor 15% gewijzigd door soepkip op 16-05-2003 22:38 ]

Beste film ooit

• hemiparo
  • Niet online
Soepkip: misschien de hele draad ff lezen? Vraag van 'iemand nog een tip' ging over het niet kunnen vinden van fdisk en een opstartdiskette maken op een zip

Taurec: daar was ik ook al geweest maar alle images die ik daar van afhaalde wilde perse geschreven worden naar een floppy... en die heb ik niet :( (alleen een zip)

[ Voor 9% gewijzigd door hemiparo op 17-05-2003 09:38 ]

Pagina: 1