Toon posts:

[printer] Canon BJC 250

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dit is m'n eerste bericht hier, dus ik weet niet helemaal zeker of 'ie hier thuishoort, maar dat merk ik vanzelf wel.

Een kennis van me heeft een probleem met z'n printer.
Eerst kon hij alles gewoon goed printer, ook met XP.
Nu heeft hij een router (vanwege adsl) en sindsdien heeft hij nog maar 1x kunnen printer, hij geeft nu voortaan alleen nog maar een foutmelding dat hij niet kan afdrukken.
Ook heeft hij nog wat updates uitgevoerd voor windows XP.

Ik kan wel via opdrachtprompt iets geprint krijgen, dus de communicatie tussen de computer en de printer (LPT1) zit goed (toch?).

Maar als ik een testpagina wil afdrukken (bij printereigenschappen, of gewoon een paar zinnen van word of kladblok), komt er rechtsonder meteen een pop-upje met het bericht:
Dit document kan niet worden gedrukt
Documentnaam: 'Testpagina'
Printernaam: 'Canon Bubble-Jet BJC-250'
Verstuurd op: 20:47:20 12-5-2003

Klik hier om de afdrukwachtrij weer te geven. Klik vervolgens in het menu Help op Probleem Oplossen.

In de printerwachtrij geeft hij ook bij status:
Fout - Bezig met afdrukken

Ik dacht dus dat het aan de driver lag van de printer, dat deze niet overweg kon met XP.
Dus heb ik een nieuwe driver gedownload van http://www.canon-europa.com, voor de BJC-250, windows XP.
Maar als ik deze probeer te installeren geeft hij een foutmelding dat deze driver niet met XP kan samenwerken.
Misschien is het probleem dat daar alleen een English driver stond, en hun XP is nederlands.
Op internet heb ik (via Google) diverse andere drivers geprobeert, ook voor oudere Windows-versies (je weet maar nooit ;) ), maar deze bleken allemaal niet te werken.
Iemand die me kan helpen?

Verwijderd

De BJC250 wordt toch standaard door XP ondersteunt :?

Verwijderd

voor de bjc-250 gebruik ik de bjc-1000 driver die wat nieuwer is. Werkt goed en heeft meer opties, dus misschien gaat het ook beter in XP?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:04

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb hier bij de PC van mn ouders XP Pro NL werken met een BJC-250 printer. Ook wij gebruiken een router en alles werkt prima. Ik vind het alleen niet logisch klinken dat hij het ivm een router niet zou doen?

Beste is eens goed te kijken of die router wel goed ingesteld staat, evenals de printer. Zonodig geheel de-installeren en opnieuw installeren. Voelt aan alsof het iets heel eenvoudigs moet zijn. Je zou voor de zekerheid de printer nog een zelftest kunnen laten uitvoeren maar het lijkt me niet dat het probleem bij de printer zit :)

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 14 mei 2003 @ 14:46:
Heb hier bij de PC van mn ouders XP Pro NL werken met een BJC-250 printer. Ook wij gebruiken een router en alles werkt prima. Ik vind het alleen niet logisch klinken dat hij het ivm een router niet zou doen?

Beste is eens goed te kijken of die router wel goed ingesteld staat, evenals de printer. Zonodig geheel de-installeren en opnieuw installeren. Voelt aan alsof het iets heel eenvoudigs moet zijn. Je zou voor de zekerheid de printer nog een zelftest kunnen laten uitvoeren maar het lijkt me niet dat het probleem bij de printer zit :)
dat het aan de router zou liggen lijkt me ook niet logisch, maar dat dacht die kennis. Misschien dat het i.v.m. met printerdeling ofzo andere instellingen is gaan gebruiken :?
Bij de printer zit het probleem (denk ik) niet, aangezien ik wel via opdrachtprompt iets kan laten printen.
En ik heb net met veel pijn en moeite die router + adsl + computer aan 't werk gekregen (hebben ook nog ME's computers aan dat netwerk ;) ), dus daar wou ik eigenlijk zo min mogelijk aan komen :P

Maar ik zal vanavond eens proberen met die driver voor BJC 1000 wat Bas424 zei.
andere suggesties blijven welkom en alvast bedankt voor de snelle reacties :)