Toon posts:

Ik weet dat het dooddoener is: Movies te donker met ffdshow

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik weet dat er veel topics zijn over problemen met Codecs voor movies. :O

Ik had dit ook, en bij het opnieuw installeren van winxp heb ik er voor gekozen om alleen FFDshow, AC3-filter en Bsplayer te installeren. _/-\o_

Alleen het probleem dat ik nu nog steeds heb is dat de movie's te donker worden weergegeven, ik heb met FFDshow dit geprobeert te wijzigen maar zonder enig resultaat ;( . Zijn het misschien andere instellingen die ik moet wijzigen in ffdshow?
Alvast bedankt voor de reactie. _/-\o_

m.vr.gr
Diederik

Verwijderd

Topicstarter
Met donker bedoel ik vooral dat de donkere gedeelte in films extra donker zijn. Ik zal proberen hier een cap van te maken

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Met de XviD en DivX codecs kun je volgens mij gewoon de helderheid van de films instellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.dbouma.cistron.nl/images/xvid.jpg

Profile

Verwijderd

Ehm heb je wel die fddshow instellingen gechecked?

picture properties aanchecked en je hebt daar luminance gain + gama correction en in postprocessing is daar zelfs levelfix luminance :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/angel4u1/ffd.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 14:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal met die instellingen die Angel zei gaan spelen. Alleen dat instellingenscherm van Godjira kan ik niet opvragen volgens mij, dat zit niet bij ffdshow toch?
Beide bedankt voor info!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor latere jpg, en welke instellingen moet ik doen bij ffdshow en nview om te zorgen dat via mijn tv-out op de tv, de film EN de ondertiteling het doen? ik weet dat het iets met overlay gedoe is, maar hier voor kan je zoveel aanvinken. (ook onder geavanceerde beeldschermeigenschappen en dan het nview tablad) Ook hier zijn veel topics over, maar ik kwam er toch niet uit. Moderator: moet ik hier aparte topic voor openen?

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:14

backupdevice

No Risk , Full Push

Voor DIVX

Je moet een player hebben die subtitles kan afspelen. Bijvoorveeld BS player www.bsplayer.org

Gooi de subtitles in dezelfde directory als de film die je wilt kijken.
Zorg ervoor dat de subtitles en de film dezelfde naam hebben, bijv;

voorbeeld.avi
voorbeeld.sub (of srt etc et etc )

Open de film in BS player en deze zal dan aangeven dat er subtitles zijn. Je hoeft dus niks in de drivers te veranderen.

:)

[ Voor 6% gewijzigd door backupdevice op 14-05-2003 18:45 ]

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb idd beeld en ondertiteling op mijn tv via bsplayer, ik was zelf meer fan van microdvd player maar dit is minder omslachtig.

Welke instellingen moet je gebruiken bij het general en video tabblad om beste prestatie's te krijgen?

Volgens mij moet je nl als je op je tv een film bekijkt de resolutie op 640x480 zetten?
welke instellingen zijn bij die tabbladen nog meer belangrijk?
Weer bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:31 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik draai hier gewoon 1024x768 op de tv, geen nadelig effect op kwaliteit.
Brightness pas ik gewoon aan in de Nview props.

Verwijderd

Topicstarter
ow trouwens, bsplayer geeft niet aan dat er subtitles aanwezig zijn, die moet ik zelf laden. ookal zitten ze in het zelfde mapje...

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

volgens mij laadt bs player automatisch srt bestanden, en de sub bestanden moet je handmatig laden ( of andersom. ) Maar ja blij om te horen dat het werkt.

Als je een Nvidia kaart hebt, kan je ook TV tool gebruiken. www.tvtool.de .

Werkt in demo versie maar 10 minuten, maar je bent denk ik wel creatief genoeg om dat probleem op te lossen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja de filmpjes lopen opzich wel prima. Ik ben er net even een paar gaan proberen. Maar het valt mij steeds op dat als de camera langzaam door een wat donkere kamer beweegt dat het net lijkt of de lens vies is, ook beetje blokkerig ziet het er uit. Tuurlijk is het van paar meter af stand niet zo storen. Maar toch geen scherp beeld wat ik naar mijn weten wel gewent was. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
voor ondertiteling kun je ook directvobsub gebruiken, die zoekt naar subtitle files met dezelfde filename(spatie en _ worden als zelfde sign gezien) en je kan bepaalde directories opgeven waar hij zoekt, doet het perfect met mn tv-out hier(radeon 9700)

bovendien vind ik de subtitle weergave van directvobsub gewoon de mooiste die ik tot nu toe gezien heb

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 22:57:
Tja de filmpjes lopen opzich wel prima. Ik ben er net even een paar gaan proberen. Maar het valt mij steeds op dat als de camera langzaam door een wat donkere kamer beweegt dat het net lijkt of de lens vies is, ook beetje blokkerig ziet het er uit. Tuurlijk is het van paar meter af stand niet zo storen. Maar toch geen scherp beeld wat ik naar mijn weten wel gewent was. Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Dat ligt gewoon aan de kwaliteit van de DVD rip, daar kun je niks aan doen.

Misschien moet je maar eens in het emule topic kijken, en met dat progje divxjes downloaden :)

Pagina: 1