Beste,
Ik heb een klein probleempje met een query
ik heb drie tabellen.
produkten
artikelen
lngcntart
in produkten staan +/- 800 records
in artikelen staan 11.000 records met NIET taalafhankelijke velden
en in lngcntart staan 66.0000 records met daarin voor 6 talen de taalafhankelijke velden van het artikel
Nu heb ik een stukje code wat een tabelletje genereerd met daarin de waardes van de query
Het probleem is dat deze query +/- 1 a 2 sec duurt op een PIII 667 - 512MB en 1 concurrent user...(moi)
Nou dat vind ik nogal traag zoals je kunt begrijpen
Een oplossing zou natuurlijk zijn om het tabelletje hard te parsen naar een bestand als er een update in voorkomt.
Is er een ander mogelijkheid om sit stukje code te optimaliseren?
Een suggestie zou welkom zijn
Ik heb een klein probleempje met een query
ik heb drie tabellen.
produkten
artikelen
lngcntart
in produkten staan +/- 800 records
in artikelen staan 11.000 records met NIET taalafhankelijke velden
en in lngcntart staan 66.0000 records met daarin voor 6 talen de taalafhankelijke velden van het artikel
Nu heb ik een stukje code wat een tabelletje genereerd met daarin de waardes van de query
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? function GetArtikcle($prdID,$setlang) { echo "<table border=1><tr>"; $viewquery = "artikelen.artnummer,lngcntart.artikelomschrijving "; $SQL = " SELECT "; $SQL .= " artikelen.artID, "; $SQL .= " $viewquery, "; $SQL .= " lngcntart.intern, "; $SQL .= " lngcntart.extern "; $SQL .= " from artikelen,lngcntart "; $SQL .= " WHERE artikelen.artID = lngcntart.itemID "; $SQL .= " AND lngcntart.langID = '$setlang' "; $SQL .= " AND artikelen.prdID = '$prdID' "; $SQL .= " $EXTRASQL ORDER BY artikelen.sortering ASC"; echo "<HR>$SQL<HR>"; $result_art = mysql_query("$SQL"); while($row_test = mysql_fetch_array($result_art)) { foreach($row_test as $value) { echo "<td>$value</td>"; } } //End while($row_test = mysql_fetch_array($result_art) echo "</tr></table>"; }//End ?> |
Het probleem is dat deze query +/- 1 a 2 sec duurt op een PIII 667 - 512MB en 1 concurrent user...(moi)
Nou dat vind ik nogal traag zoals je kunt begrijpen
Een oplossing zou natuurlijk zijn om het tabelletje hard te parsen naar een bestand als er een update in voorkomt.
Is er een ander mogelijkheid om sit stukje code te optimaliseren?
Een suggestie zou welkom zijn
[ Voor 11% gewijzigd door vorlox op 14-05-2003 14:17 ]