Dell Poweredge 2200 en SCSI

Pagina: 1
Acties:

• FunFactory
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

FunFactory

Vroeger.....waren ze nog samen

Topicstarter
Ik heb een Dell Poweredge 2200 gekregen, zonder harde schijven. Op zoek gegaan en een vriend van me had nog 1 9,1 Gb Quatum Utra3 160 SCSI schijven liggen.

In die poweredge zit een controller op het mobo, als ik het goed geteld heb rond de 70 pins ofzo?

Is het mogelijk om dit samen te laten werken zonder een dure nieuwe controller te kopen?

[ Voor 2% gewijzigd door FunFactory op 14-05-2003 13:50 . Reden: typo ]

Je kan hier beter niets zetten....

Verwijderd

Ligt er maar net wat voor interface die hard disk van je heeft. Kan LVD zijn, maar ook SCA.

Ik verwacht dat die controller in die een PE2200 LVD (68 pins) aansluiting heeft.

Mocht jouw schijf inderdaad een SCA aansluiting hebben, dan kun je bij diverse winkels daar convertors voor kopen.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-03 19:20

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Heeft de server SCA swapbays voor de SCSI-harde schijven of moeten de schijf vast gemonteerd worden? In het eerste geval heb je een SCA-schijf nodig, in het tweede geval kun je schijven met een 68-pins connector gebruiken of SCA-schijven met een SCA-convertor.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Femme schreef op 14 mei 2003 @ 14:00:
Heeft de server SCA swapbays voor de SCSI-harde schijven of moeten de schijf vast gemonteerd worden? In het eerste geval heb je een SCA-schijf nodig, in het tweede geval kun je schijven met een 68-pins connector gebruiken of SCA-schijven met een SCA-convertor.
Ik weet dat er in de Poweredge 2300 swapbays zitten, die zijn in een 2200 niet aanwezig.

De schijven hebben deze connector http://www.scsischool.com/sca80f.gif

De schijven komen dus uit een Poweredge 2300. En ik weet dat daar een Swap-rek inzit.

[ Voor 9% gewijzigd door FunFactory op 14-05-2003 23:14 . Reden: typo ]

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Vandaag naar een shop geweest, voor een converter. Nu zijn die converters er wel, maar denkt de verkoper dat het niet gaat werken.

Ik heb wel een beetje verstand van computers, maar SCSI (nog) niet. Het zal een probleem worden met de snelheid van de schijven en de snelheid van de controller.

De controller op het mobo die werkt op 40 (iets), de controller op 80 (iets) en de schijven op 160 (iets).

Heeft iemand er ervaring mee? Want als het niet werkt, annuleer is die converter!

Verwijderd

dat iets zal wel MB zijn 40 mb/s is bijvoorbeeld UW en 160 MB/s is bijvoorbeeld ultra160.
SCSI is downwaards compatibol (??) en nieuwe schijven werken op oude controlers en anders om ook.

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
Maar de aansluiting klopt dus niet. De schijven hebben een SCA en de controller niet. Nu denkt de verkoper dat de controller de data van de schijven niet bij kan houden....

Sorry, maar zoals je merkt, heb ik er absoluut geen kaas van gegeten.
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 18:50:
dat iets zal wel MB zijn 40 mb/s is bijvoorbeeld UW en 160 MB/s is bijvoorbeeld ultra160.
SCSI is downwaards compatibol (??) en nieuwe schijven werken op oude controlers en anders om ook.

Verwijderd

das onzin, als je een goede SCA converter haalt (dus van SCA naar wilde) en de hele meuk aansluit gaat het gewoon werken.
dat de data niet verwerkt kan woorden door de controler is onzin, verzadeging ga je niet gou merken met maar een ultra 160 HDD die op uw is aangesloten.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
de goedkoopste SCA converters die ik ken zijn te krijgen bij MR-@, 160mbps voor 16 euro.

maar als je geen hotswap basy heb kun je net zo goed 68 pins schijven kopen.

specs

• FunFactory

FunFactory

Topicstarter
gladiool schreef op 22 mei 2003 @ 16:48:
de goedkoopste SCA converters die ik ken zijn te krijgen bij MR-@, 160mbps voor 16 euro.

maar als je geen hotswap basy heb kun je net zo goed 68 pins schijven kopen.
Ik moet die schijven niet kopen.... Ik heb ze hier liggen en wil ze dus in de Poweredge hangen (die ook onder in de kast ligt).

Converters zijn nog in bestelling.

Pagina: 1