DIVX DTS? AC3

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Hallo,

Deze vraag zal vast wel eens gesteld zijn, maar zouden jullie misschien als nog een antwoord op deze topic kunnen geven, want kan niet een post vinden waar ik iets aan heb.

Ben verplan binnenkort een dvd brander te kopen. Onze DVD speler en versterker ondersteunt DD, DTS, etc. Hoe kan ik zien als een DIVX DTS of DD geluid heeft en hoe kan ik een divx film met die geluid naar een dvd branden en zodat de versterker ziet dat het DTS of DD is.

Heb allerlei dingen gehoord over AC3, maar wat voor codec dat nou precies moet voorstellen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
het geluid in een divx moet omgezet worden voordat je dat in een dvd speler kunt afspelen je kunt bij het opnieuw coderen aangeven of het dts moet zijn of niet. als een divx stereo geluid heeft heeft het weinig zin om het om te zetten naar dts

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
Het is een denon versterker. Daar staat de DVD speler op aan gesloten. Die moet volgens mij signaal krijgen van de dvd speler die aan geeft wat geluid het kan zijn. Wat ik nu zeg weet ik niet zeker.

Volgens mij kan je niet DD geluid zo omzetten naar DTS geluid. Er wordt gezegt dat DD stereo is en DTS dolby surround. Dit weet ik ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
DD is Dolby Digital (AC3) en ook een 5.1 systeem. DTS is Digital Theater System en dat is ook 5.1 of 6 er zit maar weinig verschil in

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Google, FAQ, search, www.doom9.net enzovoort. Kan je alles vinden.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
Dus als je een divx met ac3 hebt, dan heb je een DIVX bestand met 5.1 geluid en om het te branden naar DVD, moet je eerst het geluid caputeren en branden naar DVD.

Ja ik weet het, ben traag van begrip.

In elkgeval al bedankt voor de reacties en die link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

AC3 is hetzelfde als geluid. DivX wordt trouwens door weinig DVD spelers ondersteund, hoor, dan kan je geluid het misschien wel doen, maar beeld krijg je dan niet.

Of begrijp ik de bedoeling verkeerd?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
Volgens mij heb ik het antwoord al, het ging mij er om, dat ik divx films zo omzetten dat het gebrand kan worden op DVD en dat de DVD speler het kan afspelen. Het liefts met 5.1 geluid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
Heb nog een mooie site gezien, misschien is het ook wel iets voor jullie of jullie wisten het al.

www.vcdhelp.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Mastruberik schreef op 14 May 2003 @ 14:21:
Volgens mij heb ik het antwoord al, het ging mij er om, dat ik divx films zo omzetten dat het gebrand kan worden op DVD en dat de DVD speler het kan afspelen. Het liefts met 5.1 geluid
Dan moet je het branden als bijvb. VideoCD. Hierbij kun je ook 5.1 geluid krijgen, alleen heb ik dat zelf nog nooit gedaan, dus ik kan je niet vertellen hoe dat precies moet. Ik kijk al mijn films op mijn PC, ook DVD's, dus ik gebruik geen VCD.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:12

JT

VETAK y0

Mastruberik schreef op 14 May 2003 @ 14:25:
Heb nog een mooie site gezien, misschien is het ook wel iets voor jullie of jullie wisten het al.

www.vcdhelp.com
Waarom lees je de FAQ gewoon niet ff ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jij wilt is van een divx met ac3 geluid weer de originele dvd maken. Ik weet niet welke software je hiervoor nodig hebt, maar onmogelijk lijkt het me niet. Het ac3 geluid hoeft niet omgezet te worden omdat dit het originele geluid is van de dvd waarvan de film geript is. Wat er overblijft aan handelingen, is ongeveer het volgende:

divx beeld omzetten naar dvd-formaat, ac3 geluid van het divx beeld scheiden, dvd beeld en ac3 geluid samenvoegen tot bestand(en) waar de dvd-speler mee overweg kan

Divx'jes met mp3 stereo geluid kun je denk ik het beste omzetten naar stereo dolby digital (2-kanaals digitaal geluidsspoor). Daar komt dus wel wat codering naar een ander formaat (dolby digital) bij kijken. Maar nogmaals, vraag me niet welke software dit kan. Als je een dvd met 2-kanaals geluid afspeelt, kun je trouwens nog altijd van enig surround geluid genieten als je receiver ook een dolby surround pro logic, of beter, een pro logic 2 decoder heeft (verwar dolby digital dus niet met dolby surround, is namelijk digitaal resp. analoog).

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastruberik
Denk dat het zo wel moet lukken. Nu weet ik tenminste ook meer over AC3. De faq heb ik net gelezen. Die link ff gepost, misschien dat jullie er ook iets aan hadden.

Bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, het is dus de bedoeling dat je eerst zelf probeert, eens wat opzoekt en / of de FAQ leest (zoals JT iets minder subtiel duidelijk probeert te maken :{). Daarin staat een stukje over het omzetten van alles in wat anders, ook links naar website met perfecte guides enzo, die had je al gevonden.

AC3 is dolby digital (zie de faq) en hoe je kan zien of er ac3 inzit? rechtsklikken en eigenschappen selecteren, dan zie je dat bij details. Zoek voortaan eerst even zelf wat dingen op voor je een topic opent s.v.p., die guide-sites en de FAQ zijn er niet voor niets :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.