Toon posts:

Vhost BNC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een serer met domein psybnc geinstalleerd..alles draait..
/bvhost domein gedaan..alleen als ik dan connect...geeft die nogsteeds ip weer..
en in mirc geeft die Local host: unknown (ip)
Las iets over reversed..maar hoe doe ik dat?

Verwijderd

Reversed DNS, moet je bij je internet provider aanvragen. De meeste providers doen dit niet bij particuliere aansluitingen. Als je het op een account van een hosting provider ofzo hebt draaien, moet je vragen of ze dat even voor je instellen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
> 213.239.154.35
Server: tuegate.tue.nl
Address: 131.155.2.3

Name: www.tweakers.net
Address: 213.239.154.35

>
Op deze DNS server kan ik iig 'reversed' zoeken. Betekend dit dat deze server mischien wel bruikbaar is?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 15:45:
Reversed DNS, moet je bij je internet provider aanvragen. De meeste providers doen dit niet bij particuliere aansluitingen. Als je het op een account van een hosting provider ofzo hebt draaien, moet je vragen of ze dat even voor je instellen.
Of als het toevallig xs4all is waarop dat servertje draait, dan kun je 't zelf webbased wijzigen. :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 22:43

jep

Cutebritney schreef op 14 May 2003 @ 17:25:
[...]

Op deze DNS server kan ik iig 'reversed' zoeken. Betekend dit dat deze server mischien wel bruikbaar is?
Yup. Als je vanaf die machine een IRC client lanceert heb je dat hostje. Tenzij je expliciet aangeeft een ander ip te willen gebruiken (met eventueel een andere hostname).