Toon posts:

[citrix] vraag over updates / SP's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier de vraag.

ik draai nu win2k advanced server met sp2 daarbovenop draai ik Citrix XPs.
Nu wil ik een upgrade maken naar sp3 voor win2k maar ik heb al dingen gelezen dat dat fout kan gaan in samenwerking met citrix xps en fr2/sp2

wat is nu de juiste volgorde van installatie en zijn er dingen waar ik extra op moet letten.. er is 1 hotfix geinstalleerd op de citrix voor de rest nog niks...

ik hoop dat jullie me kunnen helpen en ohw ja.. ik heb gegoogled en op citrix.com gekeken maar daar werd het niet echt duidelijker door..

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40
---- stukje verslag---
Voor het juist functioneren van Citrix onder Windows 2000 terminal server zal eerst servicepack 3 geïnstalleerd moeten worden en daarna pas feature release 2 (incl. de servicepack 2). Als dit andersom wordt gedaan dan worden gedeelde systeembestanden die Citrix gebruikt overschreven door een andere versie van Windows. Voor de exacte foutmeldingen en meer informatie kan er op de Citrix website worden gekeken.
---- stukje verslag -----

Die informatie staat zeker ergens op de site... ik heb het tijdje geleden ook vandaan gehaald voor mijn verslag

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt.. ik ga eerst sp3 installeren en dan sp2 over citrix

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 14:22:
ok bedankt.. ik ga eerst sp3 installeren en dan sp2 over citrix
Ik hoop dat je nog niet begonnen bent; het is namelijk net andersom.
Kijk hier eens: http://www.dabcc.com net onder het tabje "killer updates" links in de hoofdpagina.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:39

m0nk

16-09-2003 15.15

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 15:43:
[...]

Ik hoop dat je nog niet begonnen bent; het is namelijk net andersom.
Kijk hier eens: http://www.dabcc.com net onder het tabje "killer updates" links in de hoofdpagina.
wehehe hoe kan het ook anders.. als er citrix in de titel staat staat er ALTIJD een reply van smiley! keeeep on goinnn!! ;)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:40
Mmm raar dat Citrix het dan zelf anders aangeeft...

Verwijderd

jongentje schreef op 14 mei 2003 @ 15:51:
Mmm raar dat Citrix het dan zelf anders aangeeft...
Heb je de link voor me?

Verwijderd

Ik weet de ballen van cytrix maar draai anders eerst een ghost voordat je gaat kloten. veiligheid voor alles! gaat het fout, gewoon andersom proberen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Smiley heeft gewoon gelijk - http://support.citrix.com...tegoryID=118&entryID=1661

Even quote:
This applies only when applying Windows Service Pack 3 before installing MetaFrame XP Feature Release 2. If Windows Service Pack 2 is used, or Windows Service Pack 3 is applied after installing MetaFrame XP Feature Release 2, these issues do not occur.

Verwijderd

Smiley heeft gelijk (vaak trouwens). Het staat zelfs met koeieletters op de hoesjes van de CD en zoals Elevator aangeeft in het knowledgebase artikel.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga trouwens alleen sp3 installeren geen FR2 want ik heb daar geen licentie voor.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 16:47:
ik ga trouwens alleen sp3 installeren geen FR2 want ik heb daar geen licentie voor.
Wacht nog effe een week of 2. SP3/FR3 is net een weekje uit, en de eerste problemen melden zich al in het citrix forum. Geen subscription advantage? Jammer hoor, NFuse 2.0 CSG 2.0 en FR3 schijnen veel lekkers te bevatten.

Verwijderd

Vergeet nog 1 ding niet: voor of nadat je SP3 voor Windows 2000 hebt geinstalleerd, en je wilt Citrix XP? Feature Release 2 draaien dan moet je ook een hotfix draaien.

Hier staat meer info:

Ik heb zelf ook een bescheiden farmpje en ik ben hier toen tegenaan gelopen. Je hebt een pre-install of een after-install, afhankelijk van of je mijn bericht negeert of accepteerd.

MetaFrame XP ISSUES

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 22:32:
Wacht nog effe een week of 2. SP3/FR3 is net een weekje uit, en de eerste problemen melden zich al in het citrix forum. Geen subscription advantage? Jammer hoor, NFuse 2.0 CSG 2.0 en FR3 schijnen veel lekkers te bevatten.
Valt CSG nu nog wel onder de SA of is dat gewoon "gratis" ?

Ik zag namelijk geen speciale pre-requisites voor die versie ?

Verwijderd

elevator schreef op 29 mei 2003 @ 18:34:
[...]
Valt CSG nu nog wel onder de SA of is dat gewoon "gratis" ?
CSG is officieel SA, maar als je hem eenmaal hebt, dan heb je hem. Er zit dus geen check op die tijdens installatie of gebruik nog een voorwaarde heeft.
Als de xml service draait, kun je hem zelfs met MF1.8 gebruiken.
Alleen ophalen via mycitrix met een accounts wat sa heeft.
Pagina: 1