Vreselijke fout! wegwerken met AE.

Pagina: 1
Acties:

• Mxl85
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2021
Samen met een paar andere luitjes... zijn we een film aan het maken... schoolproject.. en nu heb ik mij belast met het editen van het geheeltje. dit doe ik in Premiere.... maar nu ik ergens over de helft van de film kwam..... zag ik iets verschrikkelijks.... er zitten op zich best wel veel dialogen in het stuk... en die konden de spelers niet helemaal van buiten leren.. dus wat doen ze dan ? Dan houd iemand anders NET buiten beeld het blaadje ervoor.....

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mxl85/preacher.gif

Alleen....bij een bepaalde scene zat dat blaadje dus NET nog wel in beeld... en dat ziet er verschrikkelijk achterlijk uit... er zijn ook goede opnames (van eerder in diezelfde scene.... dan ziet het er zo uit..

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/mxl85/preacher2.gif

Is er misshcien een manier om in Abode After Effects, net zoals bij Photoshop te clonen? zodat dat verschrikkelijk blaadje weggaat?

[ Voor 1% gewijzigd door Mxl85 op 14-05-2003 13:28 . Reden: typo ]

Mixed Message

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Wat een typefouten, ik begrijp je verhaal niet eens..

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Wel typfouten, maar wel leesbaar, hij vraagt gewoon of er een manier is om 2 fragmenten te clonen zodat het papiertje op het bovendste plaatje niet meer is te zien.

Juist

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

filstrip exporten naar photoshop (ik neem aan dat je het gehele adobe pakket gekraakt thuis hebt) en beeld voor beeld wegstempelen .....

of... het beeld iets vergroten dat het blaadje buiten beeld valt.. ben je meteen je ruime headroom kwijt....
(is mi wel het snelst..)

ps.. ga alsjeblieft iets doen aan je nederlands/typevaardigheden...

[ Voor 12% gewijzigd door surfpunk op 14-05-2003 13:29 ]

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ik dacht een van de (boom)bladeren op de achtergrond ofzo :P, kan je niet elke frame aanpassen met kopieer en plak werk?

• Mxl85
exporten naar photoshop... en dan....plaatje.... vooor plaatje alles wegwerken.....
is dat niet heel erg overdreven? Is er geen optie in AE zelf?

Ps. Mijn Nederlands is geen ramp.... typen blijft moeilijk :)

Mixed Message

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Er is altijd zoiets als overscan: Je TV laat nooit het gehele beeld zien. De randen vallen eraf. Bekijk het dus even op een normale TV en mocht het toch zichtbaar zijn, inzoomen is inderdaad het gemakkelijks om het eraf te laten vallen. Beeld kan wel iets waziger worden omdat het gedeinterlaced wordt.

• Mxl85
Maar er is geen clone optie within AE zelf? Kan i kme bian niet voorstellen... zal echt niet de enige zijn die met zo'n probleem zit...

Mixed Message

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 10:21

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Als je camera op statief had gestaan, wat niet het geval lijkt te zijn als ik de twee frames zie, dan was het een makkie geweest, mits je maar een paar goede frames hebt.
Met AE heb ik te weinig ervaring. Het is geen pakket dat je in een middagje onder de knie krijgt.

Verwijderd

Mxl85, ff offtopic, heet die meneer daar Cruisen? en woon jij dan in Brabant? Gewoon persoonlijke interesse ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 13:53:
Mxl85, ff offtopic, heet die meneer daar Cruisen? en woon jij dan in Brabant? Gewoon persoonlijke interesse ;)
heheheh het enige wat ik weet is dat ie in brabant woont :D
(zal het straks wel eens aan mxl vragen)

Verwijderd

je moet je beeld verticaal "croppen",
dan valt er links en rechts een stukje weg, maar dat zal wel niet zo erg zijn zeker.

• Mxl85
Het is al gelukt....

ik heb de zoom modus gebrukt van premiere bij motion effects... 107% laten inzoomen en dan blijft dat verdommese blaadje netjes uit beeld....
voor de geinterreseerde... yup... het is Mr Cruijsen :) Charmant non?

Mixed Message

Pagina: 1