Toon posts:

Performance Smart Array 431 = bagger...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou dat aan liggen?

Mobo: Asus A7M266-D dual Athlon, maar op het moment met een enkele 1800+ (ben net geupgrade, kom nog een waterkoelblokje tekort).
OS: verse W2K SP1, laatste drivers chipset & Smart Array
Kaart config: Raid5, stripe size 64Kb
Raid5 disks:
- 2x Quantum Atlas III, 68 pin U160, 18Gb, 10Krpm
- 1x IBM Ultrastar 18 LZX, 68 pin U160, 18Gb, 10Krpm
- 1x Quantum Atlas 10K, 80 pin SCA+68 pin converter, 18Gb, 10Krpm

Gekke dingen:
- De kaart zou 16Mb aan boord moeten hebben, maar config utility vind er maar 2. Die staan nu optimised voor read, maar ook read performance blijft slecht.
- Volgens SiSoft Sandra draait 't mobo's PCI64 slot maar op 33 ipv 66Mhz. Sandra zegt echter wel dat de kaart 2x voorkomt, op PCI0 en PCI1...

Read performance blijft rond 30Mb/s hangen, terwijl ik vroeger met een ouwe 29160 35Mb/s uit een enkele Atlas III kreeg. Write performance kan me niet bommen. Maar hoe krijg ik meer read performance?

Wat te doen voor het meeste effect?
- Snel de tweede cpu bijplaatsen? Heb ik sowieso wel 66Mhz op het PCI64 slot zonder tweede cpu?
- De Atlas 10K vervangen? Dit is een oudere 10K rpm schijf, dus het kan zijn dat hij de performance van alles naar beneden trekt.
- De Ultrastar (ook) vervangen? Deze schijf is niet zo oud als de Atlas 10K, maar de Atlas III is toch wat sneller.

Ik heb mijn oude schijven eigenlijk zonder veel planning overgezet in dit array. Oh, en weet iemand waar mijn andere 12Mb aan cache zijn gebleven?

Verwijderd

Topicstarter
(Typo: Ik bedoel natuurlijk mijn overige 14Mb aan onboard cache.)

Zou installeren van SP2 of SP3 ook effect kunnen hebben?

Verwijderd

Hallo,

Heb een beetje opgezocht voor je...

Die 16MB cache is de totale cache en de 2MB is reserved voor read/write, de rest voor de kaart zelf, hij verdeelt die optimaal tussen alles wat cache nodig heeft.

Je kan die 2MB wel een beetje verhogen door de laatste firmware op je kaart te zetten. Die kan je downloaden op
http://h18000.www1.hp.com...ge/us/download/17365.html

Ik garandeer je wel niet dat dit gaat werken op een niet compaq-machine, voor hetzelfde geld blaas je je kaart op.

De performance is normaal gezien maximum 160MB/s in de veronderstelling dat je pci-bus en zo dit aankan natuurlijk.

Het is ook wel een beetje normaal dat je niet het max uit de kaart haalt omdat je dus op een non-compaq werkt en je niet de juiste drivers en management-agents draait.

Kaart is trouwens ook 64bit/33Mhz, dus in je 66Mhz-slotje gaat ga je ook niet veel verschil merken.

Hoop dat je hiermee iets wijzer geworden bent

Greetz

MolAnO

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-03 12:55

Shuriken

Life is all about priorities

Volgens mij is ie toch echt 66 Mhz. Hij werkt bij mij in elk geval prima ;)

Maar kijk anders hier even: http://h18004.www1.hp.com...ycontrollers/feature.html

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik zou eerst eens een array maken van die 2 10kIII's of van de 10k'3 en de ZLX

windows 2000 sp2, sp3 zou ik niet doen ivm scsi issues.

zoek even naar die controller op de forums van 2cpu.com , daar is een hoop info te vinden.

ik heb ook wel eens wat gehoord over pci problemen op MPX borden, maar misschien was dat wel alleen de tiger MPX..

Zorg iig dat de controller in een 64/66 slot zit, en kijk eens naar de latency instellingen. Zet de controller ook in een pci slot wat niet gedeeld is. (qua irq)

Van de 2pcu forums kun je veel halen over controller instellingen zoals de write policy enz.

specs