Toon posts:

winroute -> number of allowed users has been exceeded

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
situatie: 1 server waar internet binnenkomt. staat winroute op. verbinding wordt via hub verdeeld over 7 pc's. regelmatig kan een willekeurige pc niet op het internet, wel op het interne netwerk.

Tijdens een speurtochtje naar het probleem kwam ik in de error log van winroute terecht. Daar verschijnt de melding:
"number of allowed users has been exceeded"

Ik heb echter nergens kunnen vinden waar ik het maximum aantal users in kan stellen. Iemand enig idee?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

dit staat er op de site van winroute lite (je zegt helaas zelf niet of het om pro of lite gaat):
Internet router allows up to 25 simultaneous connections.
Er zal er ook wel iets zijn van het maximaal aantal users. ws zal je je licentie moeten uitbreiden en/of moeten upgraden naar pro.
Misschien is een hardware router een betere optie?

[ Voor 42% gewijzigd door crisp op 14-05-2003 13:10 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Toch moet dit op te lossen zijn. Immers 7 users --> 7 connecties..

het is maar hoe je het telt, en volgens mij behoort winroute te tellen op basis van aantal gebruikers, en niet op basis van aantal connecties per gebruiker.

Sterker nog, dat weet ik wel zeker, anders zou je bv. de pagina's van GoT ook niet goed te zien krijgen, immers 1 pagina bevat vele connecties (denk bv. aan icons).

Oftewel, op de een of andere manier telt jouw winroute meer users dan er zijn. Daar zit je probleem en daar moet je op gaan zoeken (idd op de site van winroute)

Verwijderd

Topicstarter
pff, ik ben eruit :) woeii!

ik was aan het kijken welke versie precies geinstalleerd was (pro) en zag dat er een licentie was voor 5 users... dat verklaart alles... dan vind ik overigens de situatie nog steeds zeer vreemd.

soms heb ik op een pc smorgens internet, en dan weer een paar minuten / uurtjes niet, en vervolgens weer wel. zojuist had ik ook geen internet hier. heb toen in internet explorer een proxyserver ingesteld, toen werkte internet wel, alleen e-mail niet meer...

anyway, het aantal licenties zal alles wel verhelpen.....

thanks voor de reacties.

Verwijderd

Dat klinkt alsof hij toch connecties per user aan het tellen is.

Immers, als jij een proxy instelt, stuurt jouw computer alle verzoeken door aan die proxy (=1 connectie). Doe je dit niet, dan haalt je computer de site zelf binnen (=meerdere connecties). Dat je email niet werkt op zo'n moment kan wel kloppen, immers die gaat buiten de proxy om = extra connectie.